Sestaviti lestvico najlepših bolidov Formule ena je težko delo. Zagotovo se z njo ne bodo vsi strinjali in najbrž bomo kašnega izpustili, kar pa ne pomeni, da se naloge nismo lotili vestno in marljivo. Najlepši bolid ni vedno najhitrejši, pravilniki se spreminjajo in z njimi oblike.
Izziv je bil sprejet in izbral sem, po moji oceni najlepši bolid vsakega desetletja v zgodovini Formule 1. Bolj, kot na učinkovitost sem se osredotočil na skladnost in čistost linij, hkrati pa nisem upošteval vpliva barve bolida in pokroviteljskih napisov na lepoto bolida. Zagotovo v Formuli ena poznamo legendarne barvne kombinacije s skoraj mitskim statusom, a padla je odločitev, da bodo le te tokrat v drugem planu. Tudi rek, da zmagovalen bolid, z vsako zmago, ki jo doseže postane še lepši, sem poizkusil odmisliti in tako je nastal spodnji izbor…
PETDESETA..
Maserati 250F; Bolidi petdesetih let imajo zagotovo svoj šarm. Zasnovani so bistveno drugače, z motorjem spredaj in z linijami, ki jih je, bolj kot izračun vetrovnika, oblikovala človeška roka. Zagotovo moram najprej omeniti Mercedes W196 Monza, ki je bil s svojimi pokritimi kolesi skoraj bolj umetnina, kot pa bolid. Vanwall VW5 iz leta 1958, ki je izgledal kot, da bi ga narisal umetnik v stilu Art Nuveau, je na pogled še bolj presunljiv, vsekakor pa ni tisto, kar sem sam želel od najlepšega bolida petdesetih let. Najlepši bolid, ki odraža tako moč, hitrost in skladnost petdesetih je zame Maserati 250F. Skladne linije izražajo tisto surovo hitrost, hkrati pa tudi potrebno eleganco.
ŠESTDESETA
Eagle T1G; V tem obdobju so bili bolidi Formule 1 elegantnih cigarastih oblik z motorjem na sredini. Šele ob koncu desetletja so se začeli pojavljati aerodinamični profili, ki so, po mojem mnenju, skazili celotno podobo bolidov te ere. Bolidi, ki zaslužijo omembo so Honda RA272, Lotus 25, Ferrari 156 Sharknose ali McLaren M7. Prelepi bolidi sanjskih oblik, toda tisti, ki združuje vse omenjene med seboj in je posledično zmagovalec šestdesetih je Eagle T1G, ki je resnično prava paša za oči.
Honda RA272
Ferrari 156 “Sharknose”
Lotus 25
SEDEMDESETA
Lotus 78; V sedemdesetih je izbor že nekoliko težavnejši, saj so se oblike bolidov spreminjale iz leta v leto. Omeniti moramo Shadow DN5, Ferrari 312T in McLaren M23. Svoj šarm ima tudi Tyrell P34, pa tudi Brabham BT44 ima tisto nekaj, kar pritegne oko. Menim pa, da je prvak sedemdesetih bolid ekipe Lotus. Čeprav bo kdo rekel 79, bi sam pogled raje usmeril na njegovega predhodnika 78. Lotus 78 je precej bolj harmoničen, pa četudi precej manj znan.
Mclaren M23
Ferrari 312T2
Tyrell P34
OSEMDESETA
Ferrari 640; V osemdesetih so različni pravilniki ponovno krojili revolucionarne oblike bolidov. Od tistih s talnim efektom, preko divjih zverin v turbo eri in nato znova v obdobju atmosferskih motorjev. Nekomu bo všeč Ferrari CK 126, drugemu morda Brabham BT49 ali pa McLaren MP4/4. Komu se je morda vtisnil v spomin kateri drug. Sam sem primernega kandidata za najlepši bolid osemdesetih našel prav ob koncu desetletja. To je Ferrari 640, ki ga enkratne obline okrog Coca Cola območja in izjemno čiste linije, po mojem mnenju upravičeno postavijo na prvo mesto svojega obdobja.
Ferrari 126 CK
Brabham BT49
Mclaren MP4/4
DEVETDESETA
Jordan 191; Devedeseta so polna zanimivih bolidov, predvsem tistih iz ekip Williams in McLaren, ki pa so si med sabo podobni in le stežka bi se lahko odločili kateri bi bil ne samo lep, temveč tako edinstven, da bi pravzaprav izstopal nad vsemi ostalimi. Ob pregledu bolidov opazimo tudi Ferrari F92A, ki je bil zagotovo edinstven in lep, pa čeprav neuspešen. Tu je tudi Lotus 107, ki prav tako ni bil ravno najhitrejši. Tisto nesporno mojstrovino pa sem našel na začetku desetletja in to v, morda malce manj znanem Jordanu 191, ki mu ne moremo očitati ne standardne oblike, ne dolgočasnega videza.
Ferrari 92A
Mclaren Mp4-13
Williams FW14
2000
Mclaren MP4-19; V prvem desetletju novega tisočletja so pravilniki začeli že toliko vplivati na oblike bolidov, da bi ti prej našli mesto na lestvici najgrših, kot najlepših bolidov. Poleg tega so si bili, če odmislimo barvo, vsi všečni bolidi med sabo presneto podobni. Projektirani so bili za to, da bi bili hitri in zmagovalni, ne pa všečni piscu teh vrstic. Predstavnik tega obdobja v najboljši luči, ki je meni najbolj pritegnil pogled je McLaren MP4-19 s svojim zašiljenim nosom in lepo oblikovanimi profili.
Ferrari F2004
Mclaren MP4-20
Williams FW26
2010-
Renault R31; V zadnjem obdobju pa sem se skoraj predal. Smrčki, stopničasti nosovi, halo in še bi lahko našteval. Večina elementov je namreč kazila videz bolidov Formule ena. Drži, da desetletja še ni konec, a dvomim da se bo izgled v prihodnjih sezonah pretirano izboljšal. Torej, kateri bolid si zasluži mesto ob že prej omenjenih lepotcih v tem izboru za najlepši bolid Formule ena. Priznam, da sem bolj izbiral najlepšega med grdimi, kljub vsemu pa mi je v oči še najbolj padel Renault R31.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
5 Komentarji
najstarejši
najnovejšinajbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Marros
11. aprila, 2018 12:43
Zanimiv članek. Kot nekdo, ki je v prostem času kolorist, sem bil navdušen tudi nad sponzorskimi poslikavami, ter z detajli, ki niso stvar oblikovanja bolida, recimo oblika koles. Prvih dvajset let F1 nisem našel ničesar zanimivega iz razumljivih razlogov, potem pa je v sedemdesetih že bilo nekaj za pogledat. Sam osebno sem ljubitelj stvaritev Gordona Murraya, ki je bil tudi stilist. Zame osebno je najlepši bolid vseh časov Brabham BT 55 iz leta 1986. Pa čeprav je bil ponesrečena konstrukcija. Pa tudi njegov naslednik BT 56. Sledijo mi še Ligier JS 31, prav tako katastrofalen bolid ampak zelo čistih linij.… Preberi več
Gordon Murray po moje je res umetnik a je bolj praktik kot estet, rad ima čiste linije in mislim da ima vsaj ,3 bolide v članku. Sam sem dal barve na drugo mesto, ker sem se, uspešno ali ne, hotel posvetiti tistemu kar je lepo in ne tistemu kar je meni lepo. O BT 55 se strinjam, a mi me njegov naslednik MP4/4 lepši, je pa tako, da je hudič izbrati le enega na desetletje, lepega in hkrati drugačnega od ostalih. Ne oporeka vašim navedbam a kot ste sam rekel, barva…sam sem se sebi zdel neobjektiven ker JPS barve so… Preberi več
In zelo pomemben bolid. Čeprav se mnogi tega ne zavedajo. Je prvi Jordanov bolid. Rešil je že skoraj propadli karieri Bertranda Gachota in Andree De Cesarisa. Seveda je omogočil debut Michaela Schumacherja, omogočil zatočišče( samo za dve dirki) Robertu Morenu in prav tako omogočil prvo “predstavitev” Alessandra Zanardia v F1. Pa peto mesto v skupnem seštevku že v prvi sezoni. In še kaj bi se seveda našlo.
Zanimiv članek. Kot nekdo, ki je v prostem času kolorist, sem bil navdušen tudi nad sponzorskimi poslikavami, ter z detajli, ki niso stvar oblikovanja bolida, recimo oblika koles. Prvih dvajset let F1 nisem našel ničesar zanimivega iz razumljivih razlogov, potem pa je v sedemdesetih že bilo nekaj za pogledat. Sam osebno sem ljubitelj stvaritev Gordona Murraya, ki je bil tudi stilist. Zame osebno je najlepši bolid vseh časov Brabham BT 55 iz leta 1986. Pa čeprav je bil ponesrečena konstrukcija. Pa tudi njegov naslednik BT 56. Sledijo mi še Ligier JS 31, prav tako katastrofalen bolid ampak zelo čistih linij.… Preberi več
Gordon Murray po moje je res umetnik a je bolj praktik kot estet, rad ima čiste linije in mislim da ima vsaj ,3 bolide v članku. Sam sem dal barve na drugo mesto, ker sem se, uspešno ali ne, hotel posvetiti tistemu kar je lepo in ne tistemu kar je meni lepo. O BT 55 se strinjam, a mi me njegov naslednik MP4/4 lepši, je pa tako, da je hudič izbrati le enega na desetletje, lepega in hkrati drugačnega od ostalih. Ne oporeka vašim navedbam a kot ste sam rekel, barva…sam sem se sebi zdel neobjektiven ker JPS barve so… Preberi več
In zelo pomemben bolid. Čeprav se mnogi tega ne zavedajo. Je prvi Jordanov bolid. Rešil je že skoraj propadli karieri Bertranda Gachota in Andree De Cesarisa. Seveda je omogočil debut Michaela Schumacherja, omogočil zatočišče( samo za dve dirki) Robertu Morenu in prav tako omogočil prvo “predstavitev” Alessandra Zanardia v F1. Pa peto mesto v skupnem seštevku že v prvi sezoni. In še kaj bi se seveda našlo.
Tam zgoraj na sliki, obdobje 2000, ni Mclaren MP4-21, temveč je Mclaren MP4-20! 🙂
https://www.google.si/search?q=mclaren+mp4+20&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjk_LHJ17baAhXOMewKHZtpCGIQ_AUICigB&biw=1920&bih=949
Hvala za opozorilo, popravljeno