
Pirelli je bil s svojimi pnevmatikami v zadnjih letih večkrat na tapeti zaradi različnih razlogov. Od neustreznih pnevmatik, do menjave zmesi in konstrukcije pnevmatik sredi sezone, v zadnjem obdobju pa predvsem zaradi neustreznih ali bolje rečeno delno neustreznih pnevmatik za mokro progo.
Osebno vselej izjave Maria Isole vzamem nekoliko z rezervo, saj gre za gospoda, ki resnico najprej lepo zapakira v dvoumne izjave, nato pa nem vse skupaj proda tako, da si lahko predstavljamo zadeve, ki jih sam sploh ni izrekel. Kakorkoli že, Pirelli nam je v letošnji predsezoni obljubil razburljive dirke z najmanj dvema postankoma. Koliko to drži pa lahko z danimi podatki razberemo že po prvi dirki. Rezultati so daleč od obljubljenih.
Kolikokrat smo brali o navdušenju nad Pirellijevo mavrico raznolikih zmesi, ki bodo prinesle več postankov. Sedaj pa poglejmo kolikokrat lahko realno predvidevamo, da bomo videli dva postanka.
Sam sem že pisal, da je s takšnimi lastnostmi in razlikami med posameznimi različicami, skoraj nemogoče opravičiti menjavo več, saj uporaba mehkejše zmesi ne prinese potrebnih 25 sekund prednosti, kar je enako izgubi časa ob postanku več. Zaradi spremembe lastnosti samih pnevmatik pa lahko predpostavljamo, da letos ekipe ne bodo tako zapostavljale najtrše mešanice, ki bo zagotovo bolj v uporabi, kot je to bil primer lani. V Avstraliji smo videli da v kombinaciji različic ultrasoft in soft, z enim postankom ni bilo težav z vzdržljivostjo, hkrati pa je to bila tudi najhitrejša izbira. Seveda imajo druge proge drugačen asfalt in drugačne ovinke, torej elementa, ki ključno vplivata na obrabo same pnevmatike, toda razdalja dirke je zmeraj enaka (dobrih 300 km).
Pnevmatike Pirelli v 2018: Kaj nas čaka in kaj nam želijo prodati…
V Bahrainu bodo imele ekipe na razpolago za stopnjo trši izbor (medium, soft in supersoft), zanimivo pa bo na kitajskem, kjer bodo uporabili medium, soft in ultrasoft pnevmatike. V Azerbajdžanu bodo uporabili enake pnevmatike, kot v Avstraliji, medtem ko bo v Španiji izbor enak tistemu v Bahrainu. Torej upravičeno lahko sklepamo, da se bo strategija enega postanka iz Avstralije ponovila, saj enake oziroma trše mešanice zagotavljajo daljšo uporabo.
Mehkejše izbire bomo imeli tako na VN Monaka, kot na naslednji dirki v Kanadi, kamor bo Pirelli pripeljal novo hypersoft pnevmatiko, hkrati pa še ultrasoft in supersoft.
Poglejmo za trenutek, kako so se lani na teh progah obnašale ultrasoft pnevmatike, ki naj bi bile letošnje Supersoft (tudi o tem so že bili prispevki in ne bi rad ponavljal že slišanih zgodb). V Monaku (78 krogov) je Lewis Hamilton z Ultrasoft odpeljal 46 krogov in to v prvem delu dirke, torej s težjim bolidom. V kolikor bi bile te uporabljene v drugi polovici, bi morale zdržati še več. V Kanadi (70 krogov) pa sta, prav tako v uvodnem delu, izstopala Fernando Alonso 42 krogov, Stoffel Vandoorne pa s celo 45. krogi. Torej, zgolj z bežnim pogledom nam postane jasno da, obljubljenih dveh postankov v boksih na večini dirk najbrž ne bo.
Ali ju bomo dočakali in predvsem kdaj pa ostaja vprašanje. Sam menim, da ne bo prav tako, a pustimo se presenetiti. Vsekakor pa je zaupanje v izjave Maria Isole in ostalih pri Pirelliju, vsaj kar se mene tiče, iz dneva v dan manjše. Ali so bila obljubljena dejstva laži, resnice ali zgolj pobožne želje, pa bomo videli na vsaki dirki posebej.
Simon Jazbec
@portalf1si
Ja no, kej več za pričakovati ni. Kaj pomaga, če dodaš novo zmes, ko pa vse ostale pomakneš za eno trdoto nazaj nato pa za dirko so določene praktično iste pnevmatike le, da so drugačne barve kot lani. Ob tem lahko le upamo na nepričakovane okvare, nesreče prvih treh ekip, da lahko same dirkajo na polno in ne šparajo preveč s komponenti. “Hype” je vedno prisoten in ker sem navijač športa bo vedno bil prisoten. Ampak trenutno vse kar se dogaja, je samo eno j… v glavo. Pa se opravičujem izrazu.