
V Barceloni je sneg skopnel, bolidi veselo nizajo kroge, eni hitreje, drugi manj, z Ženeve pa se je oglasil Sergio Marchionne, ki si ni mogel pomagati, da ne bi znova povedal svojega o Liberty Media in situaciji v Formuli ena. Za uvod bi poudaril dvoje. Ni skrivnost, da ima gospod Marchionne izjemno velik ego in mora posledično, že zaradi sebe, vselej izpasti najbolj pameten, dominanten in pomemben. Toda takšen je njegov karakter in takšnega ga moramo sprejeti, pa naj nam bo všeč ali pa ne. Druga zadeva pa je ta, da ima okrog sebe zbrane zgolj senzacionalistično usmerjene novinarje, ki ga ne sprašujejo nič drugega, kot kaj se bo zgodilo s Ferrarijem v Formuli ena. Prav možno je, da so ga nekoč ujeli malce nepripravljenega, ko je “robavsil” v svojem slogu, naslednje jutro pa so bili vsi časopisi, tiskani in spletni, polni njegovih slik podkrepljeni s sočnimi komentarji. Bržčas mu je bilo zelo všeč in posledično nadaljuje v tem stilu.
Na avto salonu v Ženevi je namesto, da bi povedal kaj o skupini FCA (kar morda tudi je, a ni izzvalo zanimanja zgoraj omenjenih novinarjev), začel z izjavami v stilu: “Liberty Media nima pojma o tehniki”; “Zavzel se bom za ohranitev DNK Formule ena”; Bernie Ecclestone je skrbel za posel, v druge stvari se ni vtikal in delal je dobro.
Marchionne je tako še enkrat več dokazal, da nima nikakršnega občutka za motošport. Za “tehniko” je pri Liberty Media je odgovoren gospod, ki sliši na ime Ross Brawn in je med drugim zaslužen za bržčas najbolj uspešno obdobje Ferrarijeve zgodovine, poleg vsega ostalega. Brawn je premeten tehnik, ki zna upogibati pravila in zelo dobro razume tako želje ekip, kakor želje organizatorjev. Resnično ne razumem kako lahko Marchionne trdi, da Brawn nima pojma o tehniki in od kod mu to prepričanje. Je sam tehnično bolje podkovan od Rossa Browna? Dvomim.
Svoje predavanje je nadaljeval s temo “DNK Formule ena”, v moji globoki nevednosti, smo iz “tehnike” preskočili v biologijo? Bistvo Formule ena je dirkanje, zmeraj hitreje in pika. Tako je bilo od vselej in menim, da mora o tem odločati FIA. Prepričan pa sem, da to ne sme biti skrb Sergia Marchionna ali kateregakoli generalnega direktorja proizvajalca avtomobilov. In Bernie? Če bi pol toliko skrbel za posel, kot o tem poslušamo sedaj za Liberty Medio ne bi nikoli slišali.
Marchionne v nadaljevanju svojega predavanja pove, da v Maranellu porabijo preveč denarja, da bi bil njihov bolid na nivoju Mercedesa. Verjamem, da zagotovljenih sto milijonov letno ublaži ta občutek, verjetno pa sta bolida dokaj podobna, saj gre večina nagnanega kadra iz Scuderie neposredno v Brackley. Zakaj je tako, pa presodite sami.
Nadaljuje z izjavo da bi bil velik uspeh, če bi Sauber ne bil zadnji. Menim da bo to vsem navijačem Alfe Romeo pognalo led v žile. Tega nisem izjavil sam, to je rekel Sergio Marchionne, alfa in omega FCA in Ferrarija. Ko ponovno prične z namero ustanovitvi novega prvenstva, pa preverim, če morda ne berem kakšne humoristične strani. Ko ugotovim, da je zadeva resna končam, saj ne zmorem prebrati do konca.
Ne zdi se mi prav, da nekdo uničuje vse upe in pričakovanja navijačev katerekoli barve. Ni prav, da neumestno kritizira kategorijo brez osnove in navsezadnje tudi ni prav, da ga sprašujejo o zadevah o katerih nima, ali pa noče imeti pojma. Na nas navdušencih in navijačih je, da ne pozabimo in se občasno spomnimo kaj je kdo rekel ali obljubil. Toda bodimo iskreni, je kdo sploh pričakoval kaj več od nekoga, ki Mazdo MX5 prodaja kot Fiat 124 Spider?
Simon Jazbec
@simonjazbec