
V navdušujoči avstralski dirki je dogajanje okrog Hondinih pogonskih sklopov zdrsnilo nekoliko v ozadje. Po pravi evforiji na zimskih testiranjih je bila realnost na progi trda in boleča. Verjetno se lahko strinjamo, da hitrosti preprosti ni bilo. Oba bolida Scuderie Toro Rosso sta bila daleč za tistim, kar smo videli v lanski sezoni, na dirki pa sta ju doletela še odstop Gaslya v začetni fazi dirke zaradi okvare MGU-H in zadnje mesto Hartleya, ki si ga je prislužil že v prvem ovinku z napako pri zaviranju.
Ampak poglejmo zadevo malce podrobneje. Drži, na zimskih testiranjih niso imeli težav, a bilo je hladno, posledično pa ni bilo za pričakovati kakšnih okvar. Nedvomno so Hondini pogonski sklopi v McLarnovi šasiji bolj trpeli, verjetno zaradi manjših hladilnih rež in bolj ostrih zahtev glede namestitve vseh komponent pogonskega sklopa. Posledično so bile lahko, tudi zaradi tega, okvare pogostejše. Težave pa so bile tako na strani zanesljivosti kot tudi gole hitrosti. Letos se je šasija zamenjala in kot sem že poudaril so verjetno prav zahteve pogonskega sklopa vzrok za večje hladilne reže in obilnejše boke, če bolid STR13 primerjamo s tistim sestrske ekipe Red Bull.
Želim si, da se zgodba ne bi ponovila, toda občutek imenovan déjà vu je še kako prisoten. Še zmeraj menim, da je Honda v precejšnjem zaostanku. V kolikor želi dohiteti ostale proizvajalce pogonskih sklopov, mora razvijati posamezne komponente hitreje, kot konkurenca in to zgolj na dveh bolidih. Vsi ostali dobijo trikrat več podatkov in posledično lahko pri razvoju reagirajo hitreje. Okvara na MGU-H bržčas pomeni eno letošnjo pogonsko enoto manj in zagotovo se postavlja vprašanje ali bomo ponovno gledali neskončno število kazenskih mest. Morda bo kdo užaljen, a že lani sem dejal da bi bil Hondin umik boljši, kot takšne predstave. Zanimivo je, da je Ross Brawn v konceptu novega pogonskega sklopa za sezono 2021 predlagal prav črtanje MGU-H, a so ga pri Mercedesu in Ferrariju zavrnili. Verjetno je ta element (poleg tega, da je neuporaben na cestnih avtomobilih)tako kompleksen, da odvrača potencialne nove dobavitelje pogonskih sklopov, hkrati pa aktualni proizvajalci, ki obvladajo tehnologijo prednosti nočejo izgubiti.
Odprto pa ostaja še eno, kratkoročno zelo pomembno vprašanje in to je Red Bull. Zahvaljujoč njihovi politiki in Helmutu Marku je padla odločitev Renaulta, saj Francozi pogonskih sklopov ne želijo več dobavljati v Milton Keynes. Po zimskih testiranjih so se pri Red Bullu oholo izprsili rekoč, saj imamo Hondo, toda zadeva ne izgleda prav rožnato, še več. Dim iz Gaslyevega bolida je bil namreč precej črn. V kolikor je odločitev že padla, je morda tudi morebiten prestop k Hondi vzrok za umik Adriana Neweya, ki je bil najbolj zaslužen za uspehe tako Riccarda kot Verstappna. Padec kvalitete Red Bulla bi za nas pomenila zgolj to, da bo še manj ekip in dirkačev konkurenčnih za sam vrh, kar posledično pomeni tudi manj zanimive dirke.
Simon Jazbec
Pošteno napisano. Ves ta pompom po mojem mnenju izhaja iz nostalgije. Tisti Hondini časi z Williamsom in McLarenom iz druge polovice 80-ih in začetka 90-ih. Zaradi takratnih dosežkov, ki pa so bili tudi rezultat Williamsovega in McLarenovoga dela, se je vedno ob Hondinih vrnitvah pričakovalo “Bum”. Pa tega “buma” ni bilo ne pri BAR-u, pa ne pri prevzemu tega moštva (čista katastrofa), pa tudi sedaj pri “koaliciji” z McLarenom in Toro Rossom. Zakaj? Predvsem so sedaj drugi časi. Drugi ljudje. Drugi načini dela. Vzrok? Bi rekel da v veliki meri japonska trma, njihov način razmišljanja ter seveda dejstvo da pri… Preberi več
Marros moje osebno mnenje je, da je Vasseur rekel ne, bolj zaradi tega, ker se je zavedal, da ni sposoben proizvesti menjalnika v sezoni 2019, kajti McLaren ga več ne bo, danes pa imajo ( kot mnogi) zdobavlejn celotni zadnji del bolida. A moje mnenje….mislim, da prispevek Honde, finančno, bi bil večji od AR….
O mitu preteklosti Hondinih inženirjev pa, ali se spomnite aure okrog Osame Gota, pa njegovih let nato v Ferrariju in nato Petronasu (Ferrari v Sauberju), pred tem pa božanstvo Honde…..
Če sem končal po Cankarjevsko, bom začel prosto po Prešernu. Vasseur-Sauber. Da, podpiram tezo o potencialni tehnični težavi. Vendar je morda bila dodana miselnost v stilu ” McLaren je vseeno McLaren, Alonso je vseeno Alonso, enako Button, pa Vandoorne je potencial. Da vsi ti dejavniki odpovedo? Kaj pa če je res težava pri Hondi? Ali je “moj razbiti Sauber” večji potencial? Ali naj vzamem 100 milijonov pa potem celo sezono gledam moje dirkalnike na zadnjem mestu (na to sem navajen) pa ob stezi ( na to sem nekoliko manj navajen), ali pa grem od temeljev, ki jih imam na voljo… Preberi več
Odlično napisano lp
A se je po drugi dirki sezone realnost Honde spremenila?
Matej, zakaj se bi??? Kdo ima na spisku komponent pogonskega sklopa zamenjanih več enot??? Minuta zaostanka za zmagovalcem??? A jih to naredi dobre?? A je dejstvo, da so bili drugi na dirki slabši postavi njih v boljšo luč? Po moje ne….drugi bolid STR je bil na trinajstem mestu, torej enkratna predstava Gaslija….a po drugi dirki ima toliko zaničevani McLaren 22 točk STR pa 12 eni so tretji, drugi so šesti….pred STR so vse ekipe Renaulta, katere so res pod pričakovanji (RBR najprej) torej po vaših letih napora in vlaganj Honde vidite v enem četrtem mestu preobrat?