Formula 1 2018 – Vprašanja in odgovori

2

Formula 1 se vrača in sezona 2018 je pred vrati. Že pred pričetkom pa se ponujajo določena vprašanja tako glede določenih dirkačev, kot določenih oseb v ekipah, če ne, kar ekip samih. Smo še na samem začetku in nič še ni odločeno, toda ta malo postranska vprašanja utegnejo še močno krojiti dogajanje v novi sezoni Formule 1.

Mercedes

Glavno vprašanje pri ekipi Mercedes bo seveda vezano na rezultate Valtterija Bottasa. Ne, da bi bila njegova prva sezona pri srebrnih puščicah tako slaba, toda menim, da od od Finca letos vsi pričakujemo bistveno več.  Kdo bo drugi voznik v sezoni 2019 zagotovo zanima tako Ricciarda, kot tudi Ocona. Poleg tega bo zanimivo videti kako bo v javnosti nastopal Niki Lauda, ki je po koncu lanske sezone končal komentatorsko kariero. Lahko se namreč zgodi, da bo njegova vloga precej bolj omejena, vsaj če verjamemo njegovim izjavam.

Ferrari in Kimi

Pri Ferrariju bo glavno vprašanje vezano na vlogo in usodo Kimija Raikkonena, saj ponovno podaljšanje zgolj za leto dni daje slutiti, da želijo novega voznika. Toda kdo bi bil primeren? Riccardo, čeprav ne vem kako bi to bilo pogodu Vettlu, bi bil bržčas idealen, Leclerc pa mora pokazati še prav vse. Vsekakor se zna zgoditi tudi to, da bo po Kimiju ponovno Kimi, kar pa bi lahko bil znak zelo slabe usklajenosti znotraj Ferrarija. V kolikor se zgodi, da bo naslov znova splaval po vodi, bi lahko videli tudi spremembe na čelu ekipe. Mauriziu Arrivabeneju bo počasi začelo primanjkovati izgovorov, zakaj se bo (znova) zmagovalo naslednje leto.

Red Bull, Honda in Ricciardo

Tudi Red Bull čaka sezona polna vprašanj. Ne samo ali Renault ali Honda, na kocki je tudi prihodnost Daniela Ricciarda. Helmut Marko je izbral Maxa Verstappna, Carlos Sainz pa trka na vrata. Za Ricciarda torej prav veliko prostora več ni. Bo ostal in če ne, ali bo odšel k najhujšim konkurentom. Zanimivo bo spremljati kaj se bo dogajalo z velikim vplivom Helmuta Marka, ki pogosto pluje v nasprotni smeri toka svojega moštva in je v preteklosti že povzročal težave (Renault). Chris Horner in Adrian Newey znata opravljati svoje delo, toda notranjih sovražnikov enostavno ne potrebujeta.

Force India

Force India bo se najprej morala spopasti z rivalstvom obeh voznikov. Ocona, ki bo želel dokazati, da si zasluži Bottasov sedež pri Mercedesu in Pereza, ki se bo težko sprijaznil, da je njegova kariera na slepem tiru. Že lani so med njima kresilne iskre, kaj bo šele letos. Prihodnost Force Indie bo odvisna tudi od dogajanja znotraj ekipe, ki išče novo ime in morda celo novega lastnika.

Williams

Wiliams je pred velikim izzivom, saj morajo v Grovu z relativno neizkušenima dirkačema  v tej sezoni pridobiti novega glavnega pokrovitelja. To pa zahteva zgolj tri stvari, rezultate, rezultate in na koncu rezultate. Kako jim bo to uspelo, pa bomo videli.

Renault

Tudi pred tovarniško ekipo Renault je prelomno leto. Francoze čaka sezona v kateri bodo morali pokazati določen napredek. Investicije in obljube Cyrila Abiteboula so bile pač prevelike, da bi ob ponovni medli sezoni vsi ostali na svojih mestih. Prvi med vsemi pa bo na udaru prav Abiteboul.

Toro Rosso

Pri Toro Rossu imajo odprtih več vprašanj. Najprej voznika, ki morata dokazati, da sta vredna Formule ena in ne zgolj drugi izbiri, plod zgrešenih potez že omenjenega Helmuta Marka. Poleg samih pogonskih enot japonske Honde, je lahko v ozadju tudi prodaja ekipe prav Japoncem, z vsemi možnimi posledicami za prihodnost tako ekipe, kot njenih dirkačev.

Haas

Za Haas pa se postavlja vprašanje koliko časa bodo ob takšnih rezultatih še vztrajali. Gene Haas ima srednjeročno zastavljene cilje in če jih ne bo dosegel, bo enostavno odšel. Menim da bo ta odločitev padla v tej ali najkasneje naslednji sezoni, kar bi bilo škoda, toda po drugi strani povsem razumljivo.

Mclaren

Tudi Mclaren se nahaja v kritičnem trenutku. Morajo dokazati svojo vrednost in morajo dobiti pokrovitelje. Alonso je pred tem ali ostane ali odide iz Formule ena. Vandoorne še ni pokazal tistega, kar se je od njega pričakovalo, za njima pa prihaja Lando Norris. Poleg vsega se mi zdi Boullier še nekoliko bolj apatičen, kot ponavadi in v primeru ponovnega neuspeha bi se lahko na odhodnih vratih med prvimi znašel prav Francoz.

Sauber

Pri Sauberju bodo pod pritiskom znanega pokrovitelja in mladega voznika, a še zmeraj v lasti sklada, ki podpira drugega. Prav ta razdvojenost zna biti usodna za sezono in, če ne bodo uspeli najti prave smeri, bodo lahko ponovno končali na začelju, kar pa ne bo všeč nobeni strani.

Simon Jazbec

@simonjazbec

Kateri dirkači bodo v sezoni 2018 pod največjim pritiskom

Marchionne: Prihodnja sezona je Kimijeva zadnja priložnost

Ricciardo: Čaka me odločitev kariere

guest
2 Komentarji
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Bobi

Že od leta 2014 sem mislil da Kimi ima slabe izide, ki je sicer understeer dirkač, zaradi razvoja šasije, set up-a, podvozja, novih komponent in vseh ostalo naštimano glede na stil vožnje Alonsa (oversteering). Prišel je Vettel (tudi understeer dirkač) in vse je ostalo nespremenjeno z njegovimi izidi. Glavno vprašanje ni, če bo Mercedes do nove dvojne krone z Hamiltonom (moštvo Ferrarija je z enim dirkačem), ampak koliko bi bil W09 močan/tehnično zanesljiv z novim pravilom o oil-burning 0,6L olja/100km (kar je dvojno manjši od 2017). Skratka koliko bo učinkovit Hamiltonov “magic button” v nujnih primerih dirke ali Q3?! Spet… Preberi več

SimonJazbec

Po mojem mnenju je stvar bolj globoka, namreč vsaj v zadnjih dveh sezonah Kimi zelo niha kot voznik. Ko ima dober dan, ga lastna ekipa zavre iz boksov ( Montecarlo in Hungaroring 2017 kot primer), ker v glavi glavnih pač ne sme prehiteti bolj plačanega voznika, kateri pač ne more… Pravila o olju so fiksna že od ….Monze lani, a tisti oil burning meni še zmeraj ni povsem jasen, sem tudi pisal, ja je res da je motor kadil in je bolid rabil olje (ferrari imel celo dva rezervoarja) a ker, kolikor se spomnim je prepovedano imet dva sistema za… Preberi več