Formula 1 2018: Koliko postankov v boksih?

0
Vsi dobro vemo, se je letos zgodila manjša revolucija na področju zmesi pnevmatik in sedaj je pravi trenutek, da malce ocenimo kaj so nam pripravili pri Pirelliju in kaj lahko pričakujemo v letošnji sezoni. Menim, da bo letos, še bolj kot lani, pomembno doseči dobre čase in manjšo obrabo na trših mešanicah pnevmatik, pa čeprav nas Pirelli prepričuje v nasprotno.
Ultrasoft bo tudi v letošnji sezoni zmes, ki jo bodo dirkači največkrat uporabili kvalifikacijah.
Kot že veste Mariu Isoli verjamem prav toliko, kakor meteorologom, ki napovedujejo vreme za prihodnji mesec. Njegove izjave je potrebno vzeti z dobršno mero rezerve in potrpljenja, saj pove mnogo zadev, ki jih potem mi navdušenci interpretiramo kot sveto resnico, na koncu pa se pogosto izkaže za zmotno domnevo. Pred sezono smo iz Pirellija dobili podatek kolikšne naj bi bile razlike med posameznimi različicami.
  • Hypersoft    
  • Ultrasoft, + 0,7 s
  • Supersoft,+ 0,6 s
  • Soft  + 0,4 s
  • Medium +0,8 s

Glede na videno na testiranjih je torej razlika med posameznimi različicami cca 0,5/0,7 sekunde na krog, odvisno od proge, nastavitve in seveda bolida.

Razlika med posameznimi zmesmi pnevmatik je cca 0,5 – 0,7 sekunde na krog

V kolikor so pri Pirelliju izbrali pravo pot, bi morale ekipe na dirki izbrati strategijo, ki bi bila sestavljena iz treh hitrih segmentov, ločenih z dvema postankoma. Takšen razplet nam pri italijanskem gumarju napovedujejo že mesece, a vzemimo malce lanske podatke in poglejmo kaj na papirju to pomeni na primeru VN Avstralije. Dolga je 57 krogov ( 5.303 m na krog za skupno 307,774 km), glede na lanske rezultate, pa so vozniki v boksih porabili cca 23 sekund na postanek. Lanske različice (2017) so na progi zdržale približno takole:

  • Soft 40 krogov
  • Supersoft 35 krogov
  • Ultrasoft  25 krogov

V letu 2018 bodo na izbiro različice istih imen, a so letošnje specifikacije glede na trdoto prestavljene za stopnjo navzgor od lanskih. Upravičeno lahko sklepamo, da je življenjska doba soft pnevmatik med 35/40 krogi, supersoft 25/30 in ultrasoft 17 in več.

 
Sestavimo lahko različne kombinacije uporabe posameznih zmesi v segmentih dirke, najbolj racionalna pa se mi zdi strategija US+SS+US (15+25+17). Najmehkejšo varianto bodo uporabili že v kvalifikacijah, ostali dve pa nudita najboljšo kombinacijo med hitrostjo in vzdržljivostjo. Takšne so napovedi Pirellija, a hudič je v podrobnostih in kje piše, da morata biti postanka dva. Je možno na papirju končati dirko samo z enim postankom? Seveda je. Strategija US+S je sicer na meji, a bi lahko zadostovala, saj 17+ 40 je prav toliko krogov kot jih potrebujejo, toda Formula ena je v svojem bistvu dirkanje na meji.
V Avstraliji bi lahko doživeli tudi presenečenje z enim postankom v boksih

Pa poglejmo, če verjamemo Mariu Isoli, da se strategija na dva postanka najbolj izplača. Strategija treh pomeni en postanek več, torej 23 sekund zaostanka. Ostane 25 krogov na zmesi s prednostjo cca 0,4 sekunde na krog  in petnajst na mešanici s prednostjo cele sekunde na krog. Skupaj to pomeni 25 sekund, kar pomeni na papirju boljšo izbiro, a potrebno je upoštevati še gnečo zaradi undercuta in druge nevšečnosti.

Sezona 2018 bi nam lahko prinesla različne strateške možnosti
 Potrebno je torej opozoriti na dejstvo, da ni vse tako enolično in da so bila testiranja na trših različicah pnevmatik v zadnjih dneh morda še pomembnejša od testiranj mehkejših zmesi na katera so so osredotočala nekatera moštva.

 

Simon Jazbec

Pnevmatike Pirelli v 2018: Kaj nas čaka in kaj nam želijo prodati…

Video: Pnevmatike v sezoni 2018

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje