Adrian Newey: O rezultatih bi morale odločati ideje in ne denar

0

Legendarni inženir Adrian Newey meni, da bi se moral pravilnik Formule 1 znova osredotočiti na spodbujanje genialnih idej, Formula 1 pa bi se morala distancirati od nagrajevanja ekip z največjim proračuni.

Pri Liberty Media nameravajo z nastopom novih pravil v sezoni 2021 uvesti omejitve proračunov in omogočiti bolj enakomerno porazdelitev sredstev med vsa moštva. Newey pa meni, da v kolikor želimo boljšo Formulo 1, zgolj omejitve izdatkov ne bodo dovolj. Sam si želi predvsem spremembe in večji nadzor pri samem procesu konstrukcije bolidov ter ukinitev dragih simulacij v vetrovnikih. Britanski inženir poudarja, da bi takšen ukrep posledično poskrbel tudi za znižanje stroškov.

[su_quote]Ukrep omejitve proračunov funkcionira predvsem v teoriji, v realnosti pa se bojim, da ne.  V kolikor bi omejili uporabo orodij bi potrebovali veliko manj ljudi. Iz tehnične perspektive so vetrovniki, kot dinozavri, ki so na robu izumrtja. Pri razvoju bolida namreč vse več stvari opravimo s koncepti fluidne dinamike, oz. računalniške simulacije vetrovnika.[/su_quote]

Adrian Newey: “Vetrovniki so, kot dinozavri, ki so na robu izumrtja.”

Newey tako predlaga, da bi ekipe imele na voljo standardni program za simulacijo vetrovnika, kar bi preprečilo, da bi najboljši bolid vselej razvile ekipe z največ sredstvi in najboljšo opremo, hkrati pa bi nagradilo trud in ideje inženirjev. Legendarni konstruktor hkrati predlaga, da bi omejili elemente, ki jih ekipe razvijajo tekom sezone.

[su_quote]V kolikor bi ekipe vedele, da lahko na leto razvijejo zgolj 5 različnih modelov zadnjega krilca, bi pošteno premislile katero verzijo pripeljati v Monzo, katero pa v Monako. To bi inženirjem omogočilo, da se osredotočijo na ključne stvari.[/su_quote]

Newey še opozarja, da so pogonski sklopi trenutno najpomembnejši element Formule 1 in poudarja, da je Mercedesov motor tako dober, da njegove prednosti ni možno izničiti tudi z najboljšo možno šasijo.

[su_quote]Mercedes je razred zase na vseh področjih. Moč motorja, poraba goriva, vozne lastnosti, MGU-H. Tega ni možno nadoknaditi še s tako dobrim bolidom. Medtem, ko imamo mi na aerodinamičnem oddelku zaposlenih 125 ljudi, jih imajo pri Mercedesu dvakrat več. [/su_quote]

 

Kam gre Adrian Newey?

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje