
Pri Williamsu so predstavili nov bolid FW41 s katerim bosta Sergey Sirotkin in Lance Stroll poizkušala spremeniti usodo nekoč nepremagljive ekipe iz Grova. Pričakovano je bila predstavitev bolj posvečena medijem z namenom razkazovanja ene izmed bolj všečnih barvnih poslikav, kljub vsemu pa se iz posnetkov, da razbrati kakšno tehnično podrobnost.
Njegov predhodnik FW40 (zanimivo je, da bolida FW39 ni) je imel v sezoni 2017 med vsemi bolidi najkrajšo medosno razdaljo in sicer 3545 mm. Če ste opazili je bila lani zgornja oblika loka na območju nosu elegantna, izražena z eno krivuljo. Na FW41 pa opazimo manjšo stopnico in dve krivulji, kar lahko pojasnimo s predpostavko, da ima prednje vpetje koles pomaknjeno naprej, torej daljšo medosno razdaljo. Po moji oceni najmanj 50 milimetrov, lahko pa bi bila tudi cca 75 mm daljša v primerjavi z lansko.

Zanimiv je pogled na pokrov motorja, kjer sam nisem opazil bistvenih oblikovnih sprememb med letošnjim in tistim predstavljenim pred letom dni. Očitno bodo letos popularni vstopniki zraka v motor iz nosilcev v obliki črke A, podobno kot na Mercedesu W07 ali lanskemu FW40, kjer v razširjeni eliptični izboklini bočna vstopnika skrbita za hlajenje posameznih delov pogonskega sklopa.
Zanimivo je tudi pogledati rešitev sistema HALO, ki ima v navpičnem delu na pogled zelo ozek profil, zgornji lok pa se zdi zelo masiven. Gledano od spredaj je zadeva tudi zelo oglata, a morda gre optični učinek barve na predstavljenem bolidu. Kljub vsemu pa izgleda kot, da so imeli težave pri crash testu in so posledično izbrali robustnejšo varianto.

Pričakovano je območje bočnih vstopnikov zakrito z raznimi aerodinamičnimi profili in gosto črno barvo. Opazimo torej bore malo podrobnosti, če ne nič. V kolikor pa oblike bokov primerjamo z lanskimi lahko sklepamo, da bodo le ti ponovno v obliki pravokotnih trikotnikov. Profili na sprednjem in zadnjem stabilizatorju pa prav tako pričakovano ostajajo skrivnost.
Vprašanje je, ali gre zgolj za predstavitveno maketo ali pravi bolid, oziroma koliko delov bo dejansko dobilo mesto na bolidu FW41. Kot sem namreč že omenil, pokrov motorja je identičen lanskemu in pravilnik o navpičnem stabilizatorju v tem delu je jasen. Gre pa v primeru Williamsa za bolid in ne za renderje, kot smo jih videli pri Haasu.

Problematika lanskega bolida je bila ta, da v bistvu med sezono ni reagiral na razvojne pakete. Včasih je bil s posodobitvami celo počasnejši od izvirna variante. Morda je šlo za težavo medosne razdalje, saj so bili pri Force Indii z enakim pogonskim sklopom bistveno uspešnejši. Ali je FW41 zgolj podaljšani FW40, ali gre le za model bomo videli na testiranju. Glede na videno pa so se bolj povečali dejanski evoluciji FW40, kot iskanju navdiha pri konkurenci.
Simon Jazbec
@simonjazbec