Na letošnji bolid ekipe Toro Rosso moramo gledati iz dveh različnih perspektiv. Najprej iz zornega kota vseh ostalih ekip, torej tekmovanja, zbiranja točk in in končnega mesta na obeh lestvicah. Po drugi strani pa je bolid STR13 pomemben dejavnik pri odločitvi, ali bo v naslednji sezoni ekipa Red Bull prestopila na Hondine pogonske sklope po tem, ko so jim pri Renaultu sporočili, da je sodelovanje končano.
Na podlagi podatkov, ki jih bodo zbirali pri Toro Rossu se bo Red Bull odločil ali tudi s prvim moštvom prestopi k Hondi.
Čeprav je prehajanje znanja med ekipami strogo prepovedano lahko predpostavljamo, da bi bilo nadvse pametno imeti obe šasiji med sabo čimbolj primerljivi. Tako bi v trenutku zaznali vse hibe in kvalitete tako pogonskega sklopa francoskega Renaulta, kot tistega z oznako Honda. Ekipa Jamesa Keya je predel nosu oblikovala skladno s trendi letošnje sezone. Gledano z vrha je opazna zožitev na območju vpetja obes, ki se razširi proti nosilcem profila sprednjega stabilizatorja. Prav tako je opazen smrček in dvojni usmerjevalnik zračnega toka pod nos bolida. Tudi prelom kota profila je precej oster, podobno kot pri Red Bullu, a ne izgleda tako vitko in dodelano.
Na STR13 je opazen smrček in dvojni usmerjevalnik zračnega toka pod nos bolida.
Vsaka podobnost z bolidom RB 14 pa se zaključi v delu bočnih vstopnikov, ki so daleč od minimalističnih na Red Bullu, temveč so zelo konkretnega in agresivnega videza, verjetno tudi pogojeni z zahtevami Hondinega pogonskega sklopa. Tudi če je oblika boka precej podobna tisti videni na RB14, je ta bistveno večjega volumna, kot da bi za prevleko iz ogljikovih vlaken skrivala večje hladilnike in izmenjevalce toplote. Enak občutek je pri zgornjem vstopniku za zrak, kjer je beseda ogromen zelo na mestu. Posebej velja omeniti še dimenzijo stranskih hladilnih rež, ki so odgovorne za po mojem mnenju največji vstopnik profila A, med vsemi letošnjimi bolidi.
STR13 je oblikovan izjemno agresivno
Sistem HALO je precej podoben tistemu videnemu na Red Bullu, različnih presekov, s funkcionalnim usmerjevalnikom zraka na vrhu in skladnim prehodom v šasijo. Ker je, kot sem že omenil prehod idej in zasnov med ekipami prepovedan, bom tu zgolj dodal, da so pri obeh ekipah bržčas imeli podoben navdih in prišli do podobnih rešitev.
Toro Rosso STR13
Vprašanje je koliko bo v letošnji sezoni ekipa Toro Rosso uspešna, saj bodo skupaj s Hondo najverjetneje podrejeni zahtevam ekipe Red Bull za sezono 2019. Verjetno bomo videli precejšnje delo predvsem na zanesljivosti bolida, ki je bila kritična v kombinaciji McLaren Honda, po drugi strani pa bo bistveno odkriti kje je tista meja do katere se bo lahko Adrian Newey spustil v prihodnji sezoni, v kolikor bodo izbrali to možnost. Vsekakor pa bo še ena sezona Honde zgolj z dvema bolidoma zelo upočasnila razvoj, kar smo že videli v preteklih sezonah. Vsekakor pa bo zanimivo videti, koliko bo to eksperimentiranje na koncu vplivalo na rezultate ekipe Toro Rosso v sezoni 2018.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.