
Predstavitev bolida Red Bull RB14 me ni razočarala, saj je Adrian Newey ponovno dokazal moč svojega genialnega uma pri oblikovanju ekstremnih rešitev v dizajnu bolida. Kar je bilo videno pod maskirnimi barvami, ki so vsaj meni zelo všečne, kaže na veliko delo pri projektiranju in maksimalno posvečanje pozornosti vsaki podrobnosti bolida. Zagotovo lahko rečem, da je RB14 izpeljanka RB13 s koncepti videnimi pri Mercedesu W08, toda koncepti in ne s prekopirano obliko.

Začnimo pri nosu. Ta je na prvi pogled podoben lanskem, toda zdi se, da je kot preloma nekoliko manjši, v stilu Mercedesa, kljub širšemu sidrišču sprednjega profila z dvema podnosnima zračnima kanaloma (podoben princip ima Force India). Na koncu nosu je že poznan smrček z odprtino za hlajenje voznika (skladno s členom 3.7.5. tehničnega pravilnika Formule ena). Pozornost je potrebno posvetiti vpetju obes, kjer so prehodi med šasijo in ročico skoraj neopazni in izgleda kakor, da so nekateri elementi integralen del prednjega dela bolida in ne zgolj pripeti nanj. Sodeč po slikah nisem dobil občutka, da bi medosno razdaljo bistveno spreminjali, a lahko se tudi motim.
Vsaj meni je v veselje pogledati območje bokov vozila in samih vstopnikov. Ti so miniaturizirani, eliptične bočne vstopne reže pa so resnično majhne. Dvomim, da bo kdo sposoben narediti kaj manjšega, če pogledamo profil nad vstopno režo, vidimo kako ozki so boki bolida in koliko je pravzaprav nepokritega ravnega dna. Med koncem boka in robom namreč zeva ogromna praznina. Enak princip vidimo pri reži za dostop zraka motorja. Ta se od lanskega leta ni bistveno povečala in nima že omenjene oblike črke A, kjer bi bočni reži skrbeli za hlajenje elementov. Vsekakor je to bolid ki je aerodinamično podrejen nizkem uporu in majhni čelni površini. Upam, pa da so ob koncu lanske sezone, ko so imeli množico odstopov na Ricciardovem bolidu zaradi ne prav pojasnjenih tehničnih razlogov, delali poizkuse prav na tem območju. Tudi dodelava zadnjih obes je dovršena, območje “Coca-Cole” pa izjemno ozko.

Tudi z rešitvijo sistema HALO sem tokrat zadovoljen, saj ima RB14 sprednji in zgornji element enake širine v čelnem preseku ter različno širino v območju vpetja. Skratka, pri Red Bullu lahko zaznamo iskanje tistega ekstrema in ne zgolj elementa, ki mora zadovoljiti strožji pravilnik.
Red Bull RB14 je prijetno presenečenje in upam, da koncept ne bo pretirano ekstremen, saj bo to najverjetneje zadnja sezona z Renaultovimi pogonskimi sklopi in škoda bi bilo, da bi zaradi skrajnega pomanjševanja elementov imeli težave z zanesljivostjo, saj so hladilne površine in reže resnično minimalne. Toda Adrian Newey nas je vselej presenetil in tudi letos ne bo nič drugače.
Simon Jazbec
@simonjazbec