
Nekako logično je bilo, da bodo najboljše ekipe sledile trendu zmanjševanja elementov svojih na bolidih. Na W09, stvaritvi Jamesa Allisona in Alda Coste lahko vidimo, da so pri Mercedesu v principu izbrali drugačno pot od tiste Adriana Neweya pri Red Bullu. Če daje RB 14 občutek, da ima vsako podrobnost izpiljeno do maksimuma, lahko za W09 rečemo, da ima kožo iz ogljikovih vlaken napeto okrog mogočnih mišic. Občutek imam, da so pri Mercedesu lovili ravnotežje med mehanskim in aerodinamičnim delom, medtem ko menim da, je pri RB14 mnogo več poudarka na sami aerodinamiki.

Nos bolida W09 je v nasprotju z vso konkurenco majhen, ozek in brez dvojnega kanala na območju nosilcev profila. Je evolucija lanskega in očitno je, da so namesto zračnem toku pod območjem nosu, pozornost bolj posvetili coni nad njim. Ko se nos, gledamo od zgoraj pri območju sidrišča prednjih obes zoži, se za razliko od drugih dodelanih bolidov, ne razširi ponovno proti nosilcu profila, temveč elegantno nadaljuje v zaokroženo obliko, ki morda malce spominja na račji kljun. Vsekakor pa gre za najelegantnejšo rešitev do sedaj. Na prvi pogled se zdi, da je kot vpetja obes gledano od spredaj manjši od tistega na RB14, kar nekako govori v prid poudarku na mehaniki pred aerodinamiko.

Podobno lahko, glede na videno ugotovimo za srednji del bolida. Zgornji vstopnik je temelji na konceptu črke A, torej z dvema bočnima vstopnikoma za hlajenje in je velik ter konkreten. Na tem območju so čelno površino in zračni upor podredili količini zraka, ki jo potrebuje pogonski sklop. Bočne reže so majhne, a ne skrajno majhne, boki pa zaobljeni in ne tako ozki, kot na že omenjenem RB14. Občutek imam, da so lahko v njih večji hladilniki oziroma so le ti v položaju, ko zagotavljajo najučinkovitejše hlajenje. Vsekakor pa je območje Coca-Cole zelo zoženo, a ne tako skrajno.

Podobno kot na ostalih področjih je tudi zasnova sistem HALO zelo konkretna in enostavna ter nekoliko spominja na koncept pri Williamsu, a na način, kot bi pri FW41 moral izgledati. Medosna razdalja W09 ostaja enaka lanski.

Mercedes W09 je projektiran na način, da ne išče kakšnih ekstremih rešitev. Z njim želijo pri Mercedesu ubraniti prednost iz prejšnjih sezon in odpraviti pomanjkljivosti na W08. Po mojem mnenju gre za bolid, ki je načrtovan za boj s ostalimi bolidi, kot pa križariti do zmag. Glede na ustroj koncepta bo zanimivo videti obnašanje W09 ob sledenju drugim bolidom.
Simon Jazbec
@simonjazbec