
Po predstavitvi novega Mclarnovega bolida MCL33 ne moremo reči, da je le ta vitek, kot sta na primer Red Bull ali Mercedes. Vsekakor ima bolid obline, a ne tako poudarjene, kot kot smo jih denimo videli pri Sauberju. Sam sem vselej zagovornik bolj enostavnih rešitev, kot pa zapletenih sistemov, ki so ponavadi sami sebi namen. McLaren je že v lanski sezoni pokazal da njihova šasija ni bila nikdar problematična, sedaj pa bomo z novim pogonskim sklopom videli koliko so zares močni.

Vsekakor v predelu nosu ni videti kakšne posebne sofistikacije, kot je to primer pri Red Bullu ali Sauberju. Je evolucija tistega klasičnega koncepta, videnega tudi na letošnjem Ferrariju z bočnimi škrgami na nosilcih glavnega profila. Seveda je dimenzija sredinskega smrčka večja, a bistvo, ki je pritegnilo mojo pozornost je v skoraj nikakršni zožitvi na sredini nosnega dela. Obese so pritrjene na klasičen način brez Red Bullove sofisticiranosti in upam si trditi, da je zadeva precej enostavna in brez presežkov. Zavedati pa se je potrebno, da nihče izmed nas pravzaprav ne ve zakaj so se odločili za posamezno rešitev. Bistvo je najti najboljši kompromis in na koncu, kot prvi prevoziti ciljno črto.

Prijetno pa so me presenetile obline v srednjem delu. Bočni del je malce bolj konkretnih dimenzij, kot pri Red Bullu (primerjam ju zaradi enakega pogonskega sklopa), toda enostavna vstopna reža ter na pravih mestih zaobljene krivine v bočnih strukturah, so vsaj meni skladnejše od tistih na Ferrariju SF71H, pa čeprav niso tako ekstremno zmanjšane kot na RB14. Skupina vertikalnih stabilizatorjev na pokrovu je verjetno edini pokazatelj usmerjanja zračnega toka proti zadnjemu stabilizatorju in proč od zadnjih koles, a kot mnogokrat do sedaj ponavljam, gre zgolj za predstavitve, pravi bolidi bomo videli šele na kvalifikacijah v Melbournu. Bržkone pa je že jasno, da bodo letos Renaultovi pogonski sklopi potrebovali najmanjše zgornje reže za dotok zraka. Pri vseh treh ekipah, ki jih uporabljajo, so se odločili za klasično obliko brez stranskih vhodov za hladilni zrak. Tudi McLarnov zgornji vstopnik je zelo vitek, presenečen pa sem bil nad obliko območja Coca-Cole na zadku bolida, ki je obilnejše od primerljivih ekip.


Tolikokrat kritizirani sistem HALO na MCL33 nima tako neskladnega videza in je primerno vključen v celoto, a je po mojem mnenju še kar masiven in pričakujem, da se bo do prve dirke še nekoliko spremenil. Na splošno pa mi bolid daje občutek konkretnosti brez kakšnih “brezveznih” rešitev.

Za trenutek pa se moram ustaviti pri obarvanosti bolida in predvsem pomanjkanju sponzorjev. Čeprav barva bolida ne naredi hitrejšega, je bilo v zadnjih dneh povedano mnogo stvari, ki niso točne. Oranžna ni niti barva Nove Zelandije, niti ni prva barva v kateri so pri Mclarnu pričeli z dirkanjem. Bolj zaskrbljujoče je izostanek glavnega pokrovitelja, saj bogati lastniki ne bodo zmogli v nedogled financirati razvoja bolida.
McLaren daje podobo, ki v misli prikliče kakšno Hollywoodsko starleto iz petdesetih let, a zgolj proga bo pokazala, če so vse obline MCL33 na pravih mestih.
Simon Jazbec
@simonjazbec