
Čeprav se v moštvu iz Silverstona do prve dirke v Avstraliji lahko spremeni še marsikaj, od spremembe imena pa do lastništva, je ekipa Force India napela vse moči, da bi storila še korak naprej. Če so bili lani na četrtem mestu med konstruktorji predvsem na račun zanesljivosti bolida in sreče, da voznika, nista prav mnogokrat odstopila, pa čeprav sta imela nekaj težkih medsebojnih dvobojev.

Na predelu nosu v bistvu ni kakšnih bistvenih v primerjavi z lanskim letom. Profil z dvojnim kanalom smo namreč premierno videli prav na bolidu Force Indie v sezoni 2015, od tam pa se je ta idejni princip preselil še k večini ostalih ekip. Za razliko od ostalih pa je sam nos v srednjem delu višji, zato sta tudi kanala pri nosilcu profila višja od konkurence, saj morata usmeriti zračni tok prav po dnu nosnega dela do splitterja in do začetka ravnega dna. Prav zato je na območju vpetja prednjih obes značilna grba, kot posledica kota nosu in zahtev namestitve vpetja. Ta, po mojem mnenju zelo neestetska rešitev, je bila prisotna že lani, a na prvi pogled izgleda, da so zadevo malce omilili, ali pa gre le za učinek barvne sheme.


Sistem Halo je izdelan korektno, a brez kakšnih presežkov. Všeč mi je skladnost zadnjega vpetja, kjer pa prav tako ni videti tiste dodelanosti, kot smo jo na primer videli pri Red Bullu. Majhni zračni profili a se bodo pred pričetkom nove sezone še bistveno spremenili.

Za zaključek naj povem, da sem s pričakoval več, a glas o tem, da se bo ime ekipe spremenilo v nekaj, kar še ni znano kaj in predvsem to, da je ekipa celo naprodaj, je moč razumeti kot negativen signal. Posledično pa je možno, da v razvoj novega bolida niso bile vložene vse potrebne sile. Znane so tudi sodne in finančne težave lastnika ekipe, kar še dodatno potrjuje to tezo. Vprašanje pa je, čeprav je bolid naravna evolucija lanskega, ali je bil ta korak v razvoju zadosten, da bodo v rožnati ekipi zadržali formo, ki so jo pokazali v lanski sezoni.
Simon Jazbec
@simonjazbec
Force India (ali kakorkoli se bo že imenovala ekipa) bo težko zadržala četrto mesto med konstruktorji. Nekako relano gledano bi morala biti boj z McLaren-om, Renault-om, Williams-om, ter do neke mere Haas-om, ter (nikoli se ne ve), Sauber-om, ter Toro Rossom. Le Haas je toliko stabilen kot Force India v pogledu lanske sezone,tukaj mislim na vozniški dvojec in motor. Lahko da bi izgubili boj proti Renault-u ter McLaren-u. Torej če bodo šesti bo še vedno ok. Da pa je na drugi strani čas da moštvo “eksplodira” je pa tudi res. Moštvo je do sedaj vedno delovalo nekako v okvirju varne… Preberi več
Je pa treba reči, da so zadeli v polno, ko so si šele svoji drugi sezoni, priskrbeli Mercedesov motor in Mclarenov menjalnik. Po začetku hibridne dobe so rezultati samo šli navzgor.
Imaš prav. Toda nekako se poraja občutek da nekaj manjka. Vem da je konkurenca za stopničke huda. Če seštejeva Mercedes, Ferrari pa Red Bull imava 6 dirkalnikov. In skozi te se prebiti…Hočem reči Force India se na eni strani zelo pametno drži okvirja svojih denarnih zmožnosti, glede voznikov so sploh bili vedno super sposobni dobiti največ in najbolje kar je mogoče dobiti na tržišču, toda kot da se bojijo tvegati. Po eni strani je to razumljivo toda vsaj tu in tam bi morda lahko poizkusili z kako bolj tvegano taktiko. Na primer nekaj takega kar so počeli pri Sauberju v… Preberi več
Ja res je, težko se je prebiti naprej, če pogledamo koliko časa sta potrebovala najprej Red Bull in Mercedes je res težko. Ampak Adrian Newey je samo eden, Mercedes pa je zadel jackpot s svojimi hibridi. Torej Force India mora najti čim več sponzorjev in najti novega čarovnika aerodinamike. Kar se tiče Sauberja 2012, pomnim, da je bil zelo hiter na nekaterih dirkališčih in pod določenimi pogoji (Perez, Malezija). Torej sam lahko sklepam, da so se osredotočili le na nekatere konfiguracije, da iztržijo max. rezultate tam. Mogoče še eno vprašanje: niso takrat edini imeli daljšo medosno razdaljo kot ostali, kar… Preberi več
Glede medosne razdalje ti tako na prvo roko ne morem odgovoriti. Vem pa da so Perezove stopničke npr. v Italiji pa mislim tudi v Kanadi bile posledica strategij z gumami. Kobayashi je na japonskem bil ves čas v vrhu. Malezija je pa bila deževna. So tvegali. Pa tudi v letih pred sodelovanjem z BMW-om. Sauber je bil pred prihodom BMW-a znan po svojem ne najboljšem proračunu, pa po tem da so običajno bolje začeli kot končali sezono. Predvsem zaradi ne preveč agresivnega razvoja bolida skozi sezono. So pa imeli včasih drzne taktike.
Malo za šalo, ampak z zrnom resnice, Mercedes zadene terno vsake toliko let, dobitki zadnjega obdobja slišijo na ime Costa, Allison in Sassi…?
Jah, kot je dobri stari Gordon Murray rekel: za dominanten avto potrebiuješ pravo šasijo, pravega voznika, prave gume, pravi motor in pravo strategijo. Mercedesu se je vse to poklopilo po uvedbi hibridov. To je bilo zgoraj mišljeno. Že prej so imeli dober avto, a če se prav spomnim, so imeli veliko težav z obrabo gum.
Hmm menim da jim prav denarja zmanjkuje, govori se da bo ekipo kupil proizvajalec energetskih pijač ale govorice….meni se mu zdi bolid na pogled nič kaj posebnega od tistega ker sem videl ( pa sem prijazen) in se mi zdi predvsem lišpanje pred prodajo, kajti je res da so bili četrti, a konstano na 7,8,9 mestu mnogokrat z obema bolidoma v točkah. Vprašanje je, koliko po njihovih zaslugah z koliko po nerodnosti McLarna, Williamsa z Renaulta in celo Tora Rossa????