
Ferrari nam je v lanski sezoni ponudil pravo mehiško telenovelo o svojih pogonskih sklopih. V njej smo videli polno velikih pričakovanj in medijsko napihnjenih izjav, ki pa se niso vselej izkazale za povsem resnične. Koliko sta imela pri tem prste vmes možati in šarmantni Maurizio s sklonjeno glavo in mogočni don Sergio, ne bom razglabljal a dejstvo je, da je telenovela večino navijačev pustila z vlažnimi očmi.
Pa poglejmo, kaj vse smo brali v tej zgodbi. Ob koncu januarja leta 2017 se pri prvih virih pojavi novica, da pri Ferrariju razvijajo tehnologijo tiskanja bata v 3D tehniki. Tehnično novost, ki bo glavno orožje Scuderie v boju za naslov prvaka in bo vključena v naslednjo različico pogonskega sklopa. Gazzeta dello Sport je objavila, da naj bi se na testni mizi pogonski sklop že takrat približal magični meji 1000 konjskih moči.
Navijači so bili v pričakovanju in 11.3. naj bi imel predstavljeni pogonski sklop 25 konjskih moči več od tistega iz prejšnje sezone, v izpeljanki EVO 1 pa naj bi imel celo od pet do deset konjskih moči več od konkurenčnega Mercedesa. To pa še ni vse, 21.6. je namreč prišla novica, da naj bi bil nov pogonski sklop, tisti s skrivnim orožjem, tiskanim batom, uporabljen v Bakuju, kar pa je Maurizio zanikal in dejal, da je potrebno imeti noge trdno na tleh, da ni še pravi čas in nadaljevali so s starim, preizkušenim.
Ta zamuda pa ni ostala neopažena. “Kamniti” Lorenzo Sassi (Sassi v prevodu pomeni kamenje) je bil, kot so poročali v medijih zamenjan 6.7., hkrati pa je bil na druge dolžnosti premeščen tudi Wolf Zimmermann. Na površje je prišel Corrado Lotti, ki je pred tem deloval v Ferrarijevem GT programu. V tem obdobju je imel Vettel 14 točk prednosti, kljub vsemu pa smo še kar čakali na nov pogonski sklop.
Nato pa je prišla Monza. Vettel je izgubil vodstvo v prvenstvu, Ferrarijev agregat pa je po oceni zaostajal 34 konjskih moči za največjim rivalom Mercedesom. Don Sergio je besnel, Maurizio pa obnemel, toda ni bilo še vse izgubljeno, saj bo končno prišlo novo orožje, ki bo vse popravilo.
Na žalost ni nikoli prišlo. Sledile so bizarne nepredvidene okvare, nesreče in žalosten konec. Dejali so nam na svidenje v novi sezoni, tisti v kateri bomo zmagali, a 12. decembra je “kamniti” Lorenzo Sassi mirno prestopil k Mercedesu.
Le dan pred Sassijevim odhodom pa novica, ki je bila, kar malce spregledana. Pri Ferrariju so prekinili sodelovanje z avstrijskim podjetjem AVL, ki jim je dobavljalo testne mize za njihove pogonske sklope ter svetovalo pri načrtovanju in reševanju težav na področju izgorevanja.
Sedaj, pa zadnje novice. Na testni mizi naj bi Ferrarijev pogonski sklop končno dosegel tisoč konjskih moči, skrivno orožje, pogonski sklop s tiskanim batom, ki ga nikoli ni bilo, pa je bil zavržen, saj ni deloval. Toda brez skrbi, novo skrivno orožje je že tu. Povsem na novo oblikovana glava motorja, ki bo dala v drugi polovici sezone tisto zmagovito prednost v boju za naslov svetovnega prvaka. V sezoni pa so dovoljeni le trije pogonski sklopi, eden manj kot lani. Ne vem za vas, a meni se zdi vsa zgodba, kar malce znana…
Simon Jazbec