Walter Wolf Racing: Miti, legende in resnice

0

O ekipi Walter Wolf se je v Sloveniji vselej veliko govorilo in prav je, da tudi tu razsvetlimo določene podrobnosti, ki bodo pripomogle k boljšemu razumevanju tako resnice, kot razmerij v Formuli ena. Poizkusili bomo začrtati jasno ločnico med tistim, kar je bilo in tistim, kar si marsikateri navdušenec želi, da bi bilo.

Najprej o lastniku in ustanovitelju. Walter Wolf je bil rojen v Gradcu, materi slovenskega rodu in avstrijskemu očetu. Po Anschlussu se družina Wolf preseli v Maribor, v petdesetih se preselijo v Nemčijo in kasneje v Kanado. Walter Wolf je v Formuli 1 sodeloval kot Kanadčan, njegova ekipa je uporabljala kanadsko licenco in njegov bolid je dobil svoje mesto v kanadski motošportni dvorani slavnih.

Čeprav mnogi njegovo prisotnost v Formuli ena povezujejo z letom 1977, je bil Wolf prisoten že od leta 1976. Zaradi povezav pri Lamborghiniju je preko poznanstva z Giampaolom Dallaro postal 60% družbenik v moštvu Frank Williams Racing Cars. Wolf je nato skupaj z vsemi bolidi, motorji in finančnim bonusom kupil ekipo Hesketh. Bolid Hesketh 308C je postal Wolf Williams FW05, pridružil se je tudi njegov “izumitelj” Harvey Postlethwaite,  za volanom pa je bil sam Jackie Ickx. Zaradi spora s Frankom Williamsom je le ta iz družbe izključen, s Patrickom Headom pa sta nato ustanovila današnji Williams Grand Prix Engineering.

Kaj je Frank delal pred Williamsom?

Leta 1977 se je ekipa imenovala Walter Wolf Racing in predstavili so nov bolid imenovan Wolf WR1, ki je bil plod dela Harveyja Postlethwaita in so ga poganjali motorji Ford Cosworth DFV, ki so jih dobili zraven materiala ekipe Hesketh. Sezono so začeli z enim bolidom, ki ga je upravljal izkušeni Jody Scheckter. Že na prvi dirki sezone v Argentini so so prišli do zmage. Čeprav je bil Scheckter na kvalifikacijah zgolj deseti, je na dirki šest bolidov pred njim odstopilo in nekoliko srečno je končal na vrhu. Bolid je bil skladno z ideologijo Doca Harveyja enostaven in učinkovit. V tisti sezoni je dosegel še dve zmagi, dve drugi in štiri tretja mesta. Med sezono sta se pojavili tudi šasiji WR2 in WR3, ki pa nista bili nič drugega kot druga in tretja šasija, a popolnoma enaka prvi. Zadeva, ki lahko ustvari malce zmede, toda gre za identično šasije. Scheckter je sezono zaključil na drugem mestu, medtem ko je bila ekipa Walter Wolf zaradi samo enega bolida, med konstruktorji na četrtem. Seveda je šlo za fantastične rezultate, toda moramo poudariti, da imajo zaslugo za to predvsem nezanesljivi tovarniški motorji DFV, ki so bili z razliko od  obnovljenih Heskethovih v Wolfu, precej muhasti.
Jody Scheckter v Wolfu WR1
Leta 1978 so zadeve ostale bolj ali manj nespremenjene, na veliki nagradi Belgije pa so predstavili nov bolid WR5, ki je v bistvu druga šasija ekipe Walterja Wolfa, toda uspehov ni bilo več toliko. Dosegli so dve drugi in dve tretji mesti. Tudi po zaslugi boljše zanesljivosti ostalih bolidov je Wolf prišel do bolj realnega sedmega mesta med konstruktorji. Ob koncu sezone so predstavili še izboljšano različico šasije imenovano WR6 in na zadnjih dveh ameriških dirkah v bolid posadili mladega Bobbya Rahala, ki se je nato proslavil v ameriških serijah. Hkrati pa so se stare Wolfove šasije pojavile v ekipi Theodore Racing in pripomogle k temu, da je prve dirke okusil takrat še neznani Keke Rosberg.
Bobby Rahal v bolidu Wolf WR5

če je bilo leto 1978 razočaranje, so bili veliki upi položeni v sezono 1979. Jody Scheckter je odšel v Ferrari, a prišel je James Hunt in novi bolid WR7 je navdih iskal pri Lotusu 79, a ponovno se ni izšlo po načrtu. Bolid ni bil hiter kot so pričakovali, James Hunt pa je po osmih dirkah izgubil voljo do dirkanja in se upokojil. Nadomestil ga je že prej omenjeni Keke Rosberg, a žal brez rezultatov.  To je za ekipo s temno modrimi in zlatimi bolidi pomenilo konec. Njihov material je odšel k ekipi Fittipaldi in WR7 je postal Fittipaldi F7.

James Hunt se je po slabem začetku sezone z WR7 poslovil od Formule 1

Ime Walter Wolf pa lahko na progah zasledimo še danes. Pravice so odkupili pri manjšem italijanskem proizvajalcu prototipov in v svojih kategorijah nastopajo zelo uspešno.

Simon Jazbec

@simonjazbec

LEGENDE F1; JAMES HUNT: VSE KAR JE ZMERAJ ŽELEL

Doc Harvey

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje