
Prav v teh dneh se v sosednji Italiji odvija prava mala drama, ki bi lahko imela zelo velike in pomembne posledice. RAI, Italijanska javna televizija, bi namreč lahko izgubila pogodbo in pravice za prenose dirk svetovnega prvenstva Formule ena na javno dostopnih frekvencah. Te pravice naj bi pridobil Sky, ki bi, podobno kot v MotoGP, na nekodiranem sistemu v direktnem prenosu prenašal zgolj nekaj dirk(bojda le 4). Vse ostale pa bi predvajal z zamikom ali pa tudi ne. Seveda bi režim neposrednih prenosov vseh dirk na plačljivem kanalu televizije Sky ostal nespremenjen.
Italijanska javna televizija je tudi do sedaj v direktnem prenosu prenašala zgolj slabo polovico vseh dirk, vse ostale pa predvajala z nekaj urno zamudo. Sam sicer menim, da je bilo komentiranje kvalitetno in prenosi dobro izpeljani. Kljub zamikom so vse dirke obdelali na nivoju in publiki situacijo zmeraj predstavili objektivno in realno.
Slovenija in prenosi F1 – ŽELITE GLEDANOST? Samo bodite normalni!
Trend v Italiji je nekako v nasprotju s tistim, kar smo videli v Franciji, kjer bodo prvič po dolgem premoru štiri dirke ponovno prenašali na javno dostopnih frekvencah(zaradi enkratnih odzivov v tej sezoni). Drži pa tudi, da se na koledar vrača VN Francije, ki zagotovo potrebuje nekaj podpore. Pozitivne spremembe, a splošno gledano se najbrž vsi strinjamo, da nekaj ni v redu.
Vse gnojnice ne bi bilo pošteno zliti zgolj na Liberty Medio, saj vse redukcije javnih prenosov dirk izhajajo še iz Bernijevih časov. Ecclestone je namreč moral, skladno s Concorde Agreement, med ekipe razdeliti ogromne količine denarja, oziroma večino je razdelil med nekaj ekip, če smo natančni. Logično je da, če hočejo nekomu dati, je potrebno drugim vzeti.
V tej dražbi pa postajajo številke za javne ustanove previsoke, zasebniki pa želijo profit in zato bi radi prihodke dobili tako s strani oglaševanja, kot z naročnino gledalcev. Tudi pri nas v Sloveniji, kjer prenose pogrešamo že leta, so bili to bolj ali manj v domeni in interesu enega posameznika oziroma ozke skupine. V Sloveniji prav tako že lep čas ni volje in strasti izgraditi kaj resnega v kanalih širokega dostopa, mi romantično zasanjani entuzijasti pa si moramo posledično te kanale ustvariti sami.
Toda, kot sem omenil pogodbe obstajajo in potrebno jih je spoštovati. Najtežja naloga pa čaka Liberty Medio, ki mora za leto 2021 pripraviti novo pogodbo. In če mi dovolite špekulacijo. Malo verjetno je, da bi same ekipe kar tako sprejele dejstvo, da se jim bo zmanjšal proračun. Do sedaj so nekateri namreč dobili lepe denarce brez, da bi mignili s prstom in morda, poudarjam morda se prav tu skriva razlog, da nekateri grozijo z odhodom in ne toliko v predlaganem tehničnem pravilniku.
Ali ni nekoliko paradoksalno, da bo povprečni italijanski gledalec prikrajšan za dirke, ker noče, ali enostavno ne zmore plačati približno 400 EUR letne naročnine samo za to, ker mora njegova najljubša ekipa in njegov nacionalni ponos dobiti toliko in toliko milijonov. Ne bi bil presenečen, da bi gledanost upadla tudi za 75%. Sam ne bi plačal, da bi gledal reklame.
V Sloveniji pa smo tako neopazni in tako male ribe, da imam zlo slutnjo, da bo novice in prispevke o Formuli 1 še lep čas moč najti zgolj na takšnih straneh za sladokusce, kot je tudi naša.
Simon Jazbec
@simonjazbec