Pnevmatike Pirelli v 2018: Kaj nas čaka in kaj nam želijo prodati…

0

V zadnjih mesecih je bilo okrog imena Hypersoft veliko pompa. Roza barva, izbira imena in vse kar sodi zraven. Pravzaprav smo veliko slišali o celotnem spektru gum, ki je zelo všečna komercialno propagandna kampanja, saj je Pirelli v Formuli 1, da poveča svojo prodajo in vsakršna reklama je pri tem dobrodošla.

Mi pa smo tu bolj zaradi lastnosti pnevmatik in ne toliko zaradi mavričnih barv na njih. Pred novo sezono je torej na mestu razmislek kaj lahko pričakujemo od novih gum glede na dane informacije, ki jih imamo.

Sam izjavam Maria Isole verjamem prav toliko, kot tistim njegovega predhodnika in sedanjega nadrejenega Paula Hemberya. To je približno toliko, kakor vremenoslovcem, ki napovedujejo vreme za štirinajst dni v naprej. Ne trdim, da laže ali da govori nekaj kar ni res, le pozornost radi preusmerijo na nekaj, kar v resnici sliko bolj zamegli kot razjasni. Izjave, ki smo jih slišali je potrebno povezati in sestaviti v neko celoto, ki ima smisel in pije vodo.

Bolidi generacije 2018: Na kaj moramo biti pozorni

Kaj pravzaprav vemo in kako lahko to interpretiramo. V letu 2017 je bilo za suho progo na razpolago pet zmesi gum, v letu 2018 jih bo 7. Pri Pirelliju govorijo, da bosta novi že omenjena Hypersoft in na drugem ekstremu spektra Superhard. Sliši se zelo preprosto, saj naj bi dodali zgolj dve novi mešanici gum, Ampak hudič je, kot po navadi v podrobnostih. Pnevmatika, ki se je v sezoni 2017 imenovala Hard je bila milo rečeno neuporabna. Pirelli sam je priznal, da bodo zmesi za leto 2018 prestavili za mesto proti tršim in ker bo ostala konstrukcija pnevmatike enaka, bo lanski Hard postal Super-Hard le, da bo imela guma nov napis. Izjavili so tudi, da bo ta trdota le nekakšen izhod v sili in da je pravzaprav sploh ne bomo videli. Podobno kot je bilo s Hard v 2017.
Pirelli je za sezono 2018 pripravil 7 različic svojih pnevmatik.
Dve novi zmesi pnevmatik bosta torej na začetku lestvice na mehkejši strani spektra. Ena je že omenjena Hypersoft, druga pa bo Ultrasoft 2018 (kar je bilo leta 2017 Ultrasoft bo v sezoni 2018 Supersoft). Isola je napovedal, da bodo nove Hypersoft sekudo do sekundo in pol na krog hitrejše od Ultrasoft 2017 (izjava iz dne 18. januarja 2018).
Rožnata Hypersoft bo najmehkejša guma ki so jo do sedaj izdelali pri Pirelliju
Sedaj, če pogledamo spekter pnevmatik iz lanske sezone, je bila razlika med sosednjimi zmesmi nekje med 0,5 do 0,7 sekunde na krog, odvisno od proge. Če si predstavljate, da sta med Hypersoft 2018 in Ultrasoft 2017 dve stopnji trdote, je razlika v času najbrž točna in predvidljiva. Ker gre za zelo linearne razlike med posameznimi zmesmi, lahko sklepamo tudi o njihovi vzdržljivosti. Če so lani Ultrasoft zdržale nekje okrog 100 km (80/120 km, odvisno do nastavitev in proge), bodo nove pnevmatike Ultrasoft verjetno zdržale 75 km, Hypersoft pa tam nekje okrog 50 km.

V kolikor vse to drži, kaj to pomeni. V bistvu bomo namesto enega postanka v prihodnji sezoni verjetno v večini primerov videli  dva. Po mojem mnenju pa o kakšnih različnih strategijah z možnostjo postanka manj ne bomo mogli govoriti. Ekipe bodo izbrale strategijo s čimmanj postanki, saj mehkejše mešanice v svoji življenjski dobi bržkone ne bodo dovolile pridobitve cca. 25 sekund časa, ki ga bolidi izgubijo ob menjavi koles.

 Sam sem že v lanski sezoni napovedal, da v kolikor bodo ekipe primorane izbirati le med tremi različnimi trdotami pnevmatik in če bodo te večinoma sosednje, bodo strategije zelo verjetno podobne kot tiste v 2017. V bistvu enostavne za razbrati in malce dolgočasne. Upam, da se motim.

Simon Jazbec

@simonjazbec

 

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje