McLaren MP4/4 – Najmočnejši bolid vseh časov

8

McLaren MP4/4, nedvomno najmočnejši in najdominantnejši bolid vseh časov. V sezoni 1988 je ta bolid zmagal na 15. dirkah od 16., kar pomeni, da je dobil 93,8% dirk v sezoni. Številka, ki vsakomur, ki negoduje nad sedanjo premočjo Mercedesa, lahko da misliti. Srebrna puščica je v najdominantnejši sezoni hibridne ere, leta 2016, zmagala na 19. od 21. dirk, kar je 90,5% izkupiček.

Toda vrnimo se v leto 1988. To je bila posebna sezona, saj je šlo za zaton turbinskih motorjev s prisiljenim polnjenjem, ki so bili z naslednjo sezono prepovedani. Namesto, da bi jim za konec pustili pokazati največ, so kapaciteto rezervoarja omejili in tako posledično moč motorja znižali za 300 bhp (iz cca 950 na cca 650). Pri Hondi pa so dali vse od sebe  in predstavili popolnoma nov motor, medtem ko je večina ostalih zgolj modificirala leto starega. Kljub temu, da so pri Hondi Williams zamenjali za McLaren je bil ta korak ena izmed najuspešnejših potez v zgodovini Formule ena.

Mclaren MP4/4 v rokah Ayrtona Senne

Sam motor pa ne pomeni dosti brez ustrezne šasije. V sezoni 1988 je Gordon Murray dobil možnost dokazati svojo genialnost. Dve leti poprej je za moštvo Brabham izrisal BT55, bolid podoben morskemu skatu na katerem je aerodinamika delovala odlično, a zaradi BMW motorja in specifičnega načina vgradnje, kot si ga je zamislil Gordon, ni mogel zmagovati. V sodelovanju s Stevom Nicholsom pa sta koncept Brabhama BT55, tokrat z  V6 motorjem, prenesla na bolj zanesljivo osnovo. Zakaj je pravzaprav šlo?

Višina in čisti zračni tok

 Bolidu sta v primerjavi z ostalimi zmanjšala čelno površino za cca 25/30%, hkrati pa ekstremno znižala vse elemente bolida na način, da je izjemno čist zračni tok prišel na zadnji stabilizator. Posledično je bil oprijem večji, kot profila pa nižji. Tako je bil MP4/4 z manjšo čelno površino in nižjim kotom od konkurence hiter v ovinkih, a tudi na ravnini. Grba na pokrovu motorja je bila komaj večja od voznikove čelade, edini element, ki je kazil podobo, pa sta bila dva vstopnika za dovod zrak na turbini, toda Gordon ju je hitro odstranil.

 To pa še ni bilo vse. Bil je prvi bolid v katerem so vozniki dirkali v položaju z dvignjenimi nogami(kot je danes standard) in hkrati prvi, v katerem so vpetje prednjih koles umestili v območje pred dirkačeve noge. To so storili leto pred obvezno uporabo zaradi nesreče Jacquesa Lafitta.

Šasija Mclarna MP4/4

McLaren MP4/4 je bil preprosto povedano izjemno učinkovit in zanesljiv. Za lažjo predstavo poudarimo eno zadevico. Na Veliki nagradi San Marina 1988 se je Ayrton Senna kvalificiral s časom 1’27″1, Alain Prost z 1’27″9, svetovni prvak Nelson Piquet pa je z enakim motorjem v Lotusu postavil čas 1’30″5. Zaostanek slabih treh sekund v enem samem krogu ne potrebuje dodatne razlage. Zmaga, ki se jim je tisto sezono izmuznila je bila izključno posledica nesrečnega slučaja. Prosta je doletela okvara, Senno pa nesreča, a ne po njegovi krivdi.

V konstruktorskem seštevku je McLaren dosegel trikrat več točk od tedaj drugo uvrščenega Ferrarija, dodajmo pa še eno zanimivost. Kljub temu, da je Prost dosegel več točk od Senne je prvenstvo dobil slednji zaradi bolje razporejenih rezultatov. Takrat se je slabše rezultate brisalo iz skupnega seštevka, kar danes izgleda noro, a bili so drugačni časi.

Ayrton Senna je osvojil naslov svetovnega prvaka pred moštvenim kolegom Alainom Prostom.

McLaren MP4/4 je spomenik aerodinamične učinkovitosti nad bolidom Formule 1 in idealen labodji spev bolidov s turbo motorji osemdesetih let. MP4/4 predstavlja dominanco na način, ki še po 30. letih zbuja strahospoštovanje.

Simon Jazbec

@simonjazbec

guest
8 Komentarji
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Bobi

Se ne strinjam. Najbolj pošteno – naredite primerjavo glede na % osvojene točke od maksimalnih v sezoni in tudi upoštevajte število dirk, veljavni točkovni sistem v tej sezoni.
Zmagovalec je Mercedes W07 (84,7%), drugi MP4/4 (82,9%), tretji F2004 (80,8%).

SimonJazbec

Bobi ne mi zamerit, vaše razmišljanje funkcionira, a ima eno po moje temeljno napako, vi ste vzel aktualni sistem točkovanja ki je veljal v dotični sezoni, sam sem se malce poigral pa rezultate dal na sistem 9,6,4,3,2,1. Sedaj priznam, sem se lahko kaj zmotil a W07 bi dosegel po tem točkovanju po mojih računih 253 točk od 315 možnih torej 21 x15 …meni v kolikor drži da to rezultat 80,31%. To pa je manj od 82,9% , kolikor ste sam zaračunal in vam verjamem. Sistem točk ni primerljiv med sabo, po moje je pravično to dati na enako osnovo…. Pa… Preberi več

Bobi

Ne, za MP4/4 velja sistem 9-6 točk/16 dirk, za F2004 velja 10-8 točk/18 dirk, za W07 pa 25-18 točk in 21 dirk.
Vse sem ti natančno izračunal na aktualni bazi za vsako omenjeno sezono.
% so tisti, ki sem jih že omenil.

SimonJazbec

Saj to trdim tudi sam, le sem vas opommil, da ne rabite istega metra, kar bi bilo pošteno, in to zaradi poglavitnih razlogov. Prvič v enem primeru so dobili točke od prvega do šestega mesta, v drugem od prvega do desetega. Torej je bil en bolid oškodovan v vaši primerjavi. Drugič procentualna razlika med točkami v sistemu ni primerljiva. Dam primer, reciva da bo lažje da en bolid zmaga in drugi odstopi, torej leta 1988 dobo 60% možnih točk ( ker gre na prvo mesto brez drugega) leta 2016 pa dobrih 58% (pa samo kot primer, da boste razumeli kje… Preberi več

Bobi

Ok, če meniš da je točkovni sistem 2016 bolj liberalen oz. da večje nagrade torej za MP4/4 imamo naslednjo situacijo:
Po sistemu 2016 oni v 1988 imajo 576 točk od možnih 688 za 16 dirk.
To je 83,7% kar je manj od W07 (84,7%).

SimonJazbec

Me veseli, da ste sam preracunal na drugo osnovno, da ne bom jaz oni negativnez. S tem ko ste dobil diametralno nasprotni rezultat, ste v bistvu dokazal, da vaša metoda preracunavanja odstotkov možnih točk NI mirodajnja. Glede na kako lestvico uporabljamo, dobimo ven različne rezultate, pa po znanstvenih metodah ne bi smeli, v kolikor bi bila metoda objektivna. Prav zato nihče v strokovni javnosti se ne poslužuje takega izračuna, ampak predvsem odstotka zmag v sezoni in odstotka dvojnih zmag. Krono Mp4/4 nisem na glavo postavil jaz, ampak ljudje, kateri so bistveno bolj izobraženi in poučeni. Meni se ne ljubi polemizirati… Preberi več

SimonJazbec

Pa še ena, a bolj za zanimivost in bolj za občutek, kajti ni statistično primerljivo. Leta 2016 s sistemom točk tistega časa je Mercedes dosegel 765 točk, vsi ostali pa 1356, kar je fantastičen rezultat. A leta 1988 McLaren 199 vsi ostali pa 201….a samo za občutek o premoči bolida, ne pa kot osnova za kakršnokoli računanje.

Bobi

Jaz samo povem da vsaka realna statistika gre na strano W07. Enostavno če daš čim večjo osnovo podatkov je ta boljša oz. bolj zanesljiva statistika. Velika neumnost je pa primerjava njihovih točk vs. konkurence ker veljajo različna pravila za štart dirke, kvalifikacije, vsak ima neomejeno št.agregatov/rezervnih komponent(1988), veliko DNF ali DSQ nasproti 2016 (govorim o konkurenčnih bolidih). Vem da nemore biti 100% primerljivo, ampak če želiš tudi njiju dati tvoje lastne povprečne točke med sistemi 1988,2004 in 2016 spet bi bila statistika na strani W07. Veš zakaj? Ker MP4/4 je bolid ki je bil večinoma ali zmagovalec, ali drugo uvrščen… Preberi več