Bolidi generacije 2018: Na kaj moramo biti pozorni

0

Čez dober mesec dni bodo ekipe predstavile svoje bolide za sezono 2018. Zanimivo bo videti kako so inženirji rešili določene podrobnosti in posledično razvoj bolidov usmerili v  določeno smer. Na predstavitvah seveda ne bomo videli dokončne oblike stabilizatorjev in menim, da bodo v mnogih primerih na bolidih kar lanski lanski profili krilc. Kljub vsemu pa bo zanimivo pogledati določene rešitve.

Zagotovo bo največjo pozornost pritegnil HALO in zanimivo bo videti, kako bodo ta element oblikovali, da bo aerodinamično učinkovit. Ali bo imel zgolj obliko profila, ali bo celo usmerjal zračni tok v zračni vstopnik nad čelado voznika? Osebno dvomim, da bo bil zgolj elemet varnostne zasčite.

V središču pozornosti bodo aerodinamične rešitve sistema Halo

Druga točka, ki bo po moje zanimiva je povezana z vzdržljivostjo pogonskih sklopov. Število elementov bo v sezoni 2018 zmanjšano na tri glavne elemente (pomožnih pa samo dva). Z zanimanjem bomo pogledali kako so poskrbeli za hlajenje, torej ali so povečali hladilne vstopnike in ali bo še kdo na prej zračni vstopnik dodal  dve reži, ki usmerjata hladen zrak na dele pogonskega sklopa, kot je bila to Ferrarijeva rešitev v zadnjem delu sezone 2017. Sklepamo lahko, da so bili pri aerodinamično zelo učinkovitem Red Bullu v lanski sezoni precej na meji, saj so po eni strani dosegli enkratne rezultate, kljub na papirju slabšim pogonskim sklopom, a njihova zanesljivost je bila porazna.

Inženirji bodo morali poiskati rešitve za optimizacijo zračnega toka na zadku bolida
Zanimivo bo tudi videti kako so rešili ukinitev vertikalnega stabilizatorja na pokrovu motorja imenovanega “shark finn”, ki je skrbel, da se zračni tok iz leve in desne strani pokrova motorja ni zvrtinčil tik pred profilom zadnjega stabilizatorja in tako zmanjšal njegovo učinkovitost ter posledično zahteval višji kot zadnjega krilca. Morda bo način kako so si inženirji zamislili speljati zračni tok v tem območju ključen, saj lahko učinkovita ideja, vsaj v prvem delu sezone, prinese veliko prednost. Osebno sem sicer zagovornik čistih linij pred preveč sofisticiranimi rešitvami, toda bomo videli kaj se bo zgodilo.

Nenazadnje pa menim, da bo potrebno pozornost nameniti tudi medosni razdalji predvsem z vidika delovanja pnevmatik. Medtem ko smo lani imeli Mercedes z veliko medosno razdaljo, so pri Ferrariju in predvsem Red Bullu (če omenim samo vodilne) izbrali bistveno krajšo rešitev. Mercedes je deloval odlično na pneumatikah soft, medtem ko sta bila Ferrari in Red Bull hitrejša na ultrasoft. Po izjavah Pirellija (sicer veljalo kolikor veljajo) bodo letošnje zmesi gum za eno stopnjo mehkejše. Govori se, da bo Mercedes medosno razdaljo zmanjšal zaradi boljše učinkovitosti pri nastavitvah, a sam menim, da tudi zato, ker bodo na splošno pnevmatike bistveno hitrejše. Pri Ferrariju pa naj bi jo podaljšali predvsem v iskanju hitrosti tudi na trših različicah gum. Zanimivo bo videti kakšne spremembe bomo videli na tem področju.

Nestrpno pričakujemo kakšno barvno kombinacijo so nam pripravili pri Mclarnu

Vsekakor pa si bo potrebno bolide ogledati tudi z malce bolj estetske strani, saj se nam letos obeta kar nekaj zanimivih barvnih kombinacij. Glede na napovedi najbolj nestrpno čakamo kaj so nam pripravili pri Mclarnu, Alfa Romeo Sauberju in Aston Martin Red Bullu. 

Simon Jazbec

@simonjazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje