Vprašanje dežnih pnevmatik

0

Velikokrat smo že omenili, da so bile Pirellijeve dežne pnevmatike za sezono 2017 pod vsako kritiko in, kar malce smešno je bilo gledati bolide, ki so obtičali v boksih pri dežnih nalivih, ki resnici na ljubo niso bili nič posebnega. Seveda smo letos v komentarjih in člankih že večkrat pisali o Pirellijevih gumah, tokrat pa pozornost namenjamo izključno njihovi dežni specifikaciji. 

Kakšna je razlika med pnevmatiko za suho in dežno progo? Seveda, za suho ima popolno gladko površino in je tudi imenovana “slick”, medtem ko so dežne opremljene s profilom ali utori, ki poskrbijo, da se voda na asfaltu s pomočjo vrtenja odmakne od stične površine pnevmatike z asfaltom. Zanimivo je vprašanje zakaj so zamočili in ustvarili specifikacijo, ki ni delovala, oziroma ni delovala dovolj dobro v primerjavi s tistimi iz preteklosti.

Seveda nisem Pirellijev inženir, a z malo logičnega sklepanja bi lahko podal kakšen odgovor na zgoraj zastavljeno vprašanje. No poglejmo, na intervjujih nam zmeraj servirajo podatke, koliko litrov na sekundo naj bi bile te dežne pnevmatike sposobne dvigniti z asfalta v zrak, a menim, da so ti podatki le grobo teoretični, kajti gre le za profil, risbo že prej omenjenih utorov. 

Problem je nekje drugje, vsaj po mojem mnenju v sami mešanici, oziroma trdoti. Če se spomnimo primerov v preteklosti, so se dežne pnevmatike takoj, ko se je proga osušila izjemno hitro obrabile, vozniki pa so lovili luže, da so jih ohladili in tako podaljšali njihovo življenjsko dobo. Logično je, da je ob dežnem vremenu temperatura tako zraka, kot asfalta nižja od tiste, ki jih imamo ob sončnih dneh, pa še voda sama pripomore k boljšemu oddajanju toplote. Vsaka pnevmatika mora biti segreta, tudi dežna, zato je nekako logično, da je zmes dežne pneumatike mehkejša od tiste, ki se uporablja v suhem vremenu. Podoben primer vidimo pri zimskih pnevmatikah, ki so mehkejše od letnih, čeprav ne gre nikoli za vleči preveč bližnjih vzporednic, med cestnim avtomobilom in bolidom Formule ena.

Torej prav možno je, da so pri Pirelliju v letu 2017 izbrali preveč trdo zmes za svoje dežne pnevmatike, ki bolidi v mokrem enostavno niso mogli zadosti ogreti. Posledično so zaradi tega imeli slabši oprijem, saj so vozili počasneje ter še dodatno ohladili pnevmatiko. Vsaj sam sem opazil dejstvo, da so dežne pnevmatike uporabili tudi, ko se je proga po nalivu že delno sušila, medtem ko so bile gume Intermediate v uporabi predvsem na vlažni progi brez dežja. 

Govorilo se je, da naj bi bili pri Pirelliju letos pri pnevmatikah za suho progo preveč konservativni, a izgleda, da so to konservativnost prenesli tudi na dežno specifikacijo. S to odločitvijo so, namesto da bi naredili varno in vzdržljivo,  naredili specifikacijo, ki je noben bolid ni mogel spraviti v ozko temperaturno območje optimalnega delovanja. Formula ena je ekstremen šport, konservativne rešitve žal ne delujejo.


Simon Jazbec

@simonjazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje