
V zadnjih dneh imamo ogromno opravka z izjavami in dejanji Sergia Marchionnea. Od vrnitve Alfe Romeo v Formulo ena kot pokrovitelja ekipe Sauber (bolid bo imenovan Alfa Romeo Sauber Ferrari) do groženj o odpoklicu Ferrarija iz prvenstva, če ne bo po njihovo. Kaj Marchionne počne in kje je bistvo vsega tega simbolnega napenjanja mišic? Kaj se v vsej tej zgodbi želi v resnici doseči bom skušal malce pojasniti z razlago dejstev, ki so nam vsem znana, a morda na prvi pogled zakrita.
Sedanji dogovor Concorde se bo iztekel po koncu sezone 2020. To pomeni nov pravilnik z novimi omejitvami za naslednje obdobje in čeprav bi lahko rekli, da gre pri vsej polemiki za kakšno zadevo v tehničnem pravilniku menim, da vzrok tiči drugje. Zadnji pakt Concorde je bil podpisan leta 2013 z začetkom veljavnosti v letu 2014. To seveda sovpada s pričetkom vsem ljubljene hibridne dobe in prevlade Mercedesa.
Pakt Concorde zelo poenostavljeno pomeni, da se morajo vsi strinjati. Torej se je z njim strinjal tudi takratni predsednik Ferrarija Luca di Montezemolo pod budnim očesom predsednika uprave Fiata, Marchionnea. Kaj sta za to dobrosrčno gesto pridobila, se boste spraševali. Najprej to, da ni bilo nobenega “budget capa” oziroma omejitve proračuna ekip, druga stvar pa je bonus stotih milijonov dolarjev, ne glede na rezultat, ki ga Ferrari doseže, poleg bonusa v konstruktorskem seštevku seveda.
Pri Liberty Media so dali jasno vedeti, da se tega ne gredo več. Želijo omejiti proračun ekip, hkrati pa ne nagrajevati nekoga, zgolj zaradi tega, ker sodeluje. Seveda je to eden izmed poglavitnih ukrepov, če želijo privabiti še koga, da bomo imeli v Formuli 1 več, kot deset ekip.
Predsednik FCA in Ferrarija je Sergio Marchionne, ki pa bo konec leta 2018 moral oditi v pokoj in zapustiti vsaj stolček pri FCA. S tem, ko je podpisal pogodbo s Sauberjem si je nekako zagotovil tudi njihov glas (spomnimo se, kako hitro so razdrli dogovor z Hondo). Pogodba s Sauberjem o sponzorstvu Alfe Romeo poteče po sezoni 2020, a podaljšal ali prekinil jo bo Marchionneov naslednik. Kako bo s Ferrarijem še ni jasno, a tudi v Maranellu lahko pričakujemo spremembe.
Sedaj se bom malce spustil v špekulacije. Marchionne napenja mišice verjetno, ker se želi pred svetovno javnostjo pokazati, kot sposoben, močan in spoštovan voditelj. Če mu uspe obdržati sto milijonski bonus, bi mu to bržkone uspelo dokazati in njegov ego velikega vodje bi bil potešen.
Tega seveda ne morem vedeti, a glede na vse videno sklepam, da pri vsej zmešnjavi ne gre niti za ljubezen do avtomobilističnega športa, znamk kot sta Alfa Romeo in Ferrari ali želje po zmagi v prvenstvu. Gre za goli in ušivi denar v enormni količini. Ker vse skupaj izgleda, kot partija pokra upam, da bodo pri Liberty Mediji sprevideli ta velik Marchionneov bluff ter mu odgovorili: “Želiš izstopiti? Izvoli.” Dvomim, da tako častihlepen posameznik, kot je Marchionne želi biti za vse čase zapisan kot tisti, ki je Ferrari povlekel iz Formule ena.
Simon Jazbec
@simonjazbec