Ogledal sem si prvo dirko Formule E iz Hong Konga in nisem mogel verjeti lastnim očem. Dobro bi bilo, da bi si to ogledal vsak dirkaški navdušenec. Pa ne zaradi zanimivosti, temveč zaradi tega, da se lahko malce manj pritožuje nad situacijo v Formuli ena. Res, morda sem kritičen in zahteven, toda bodimo malce resni.
Najprej, proga je takšna, da se moram opravičiti Hermanu Tilkeju za vse kar sem in bom kdaj rekel o njegovih dirkališčih. Zadeva je tu resnično pod vsako kritiko. Steza speljana po ulicah, z loki ovinkov, ki ne omogočajo nič drugega, kakor vožnjo po idealni liniji. Vsako prehitevanje je posledično rezultat le in izključno napake voznika spredaj. Proga je speljana tako nelogično, da je najmanjši dotik na startu, vzrok za rdečo zastavo. kot smo videli na prvi dirki, to postane precej neprijetno, ker po štartu gledamo pol ure reklam, saj bolidi speljana niso sposobni v gruči zvoziti nekaj ovinkov. Bolje bi bilo, če bi startali za varnostnim avtomobilom. Da, bilo bi dolgočasno, a priznam, meni so rdeče zastave še bolj.
Zmagovalec dirke v Hong Kongu Sam Bird je zgrešil svojo garažo:
Druga genialnost je ta, da sredi dirke menjajo bolid, ker baterije ne izdržijo celotne razdalje. To je zanimivo toliko, kakor pit stop v F1 dolg trideset sekund ali več. Niti “ultra slow replay” ne potrebuješ. Toliko vsi preklinjamo pravilo v Formuli ena o varčevanju z gorivom, tu pa je cela dirka eno samo varčevanje. Če je to komu zanimivo, prav, ne kritiziram njegovega okusa, ampak, da vodilni v dirki v trenutku, ko mora zamenjati bolid zgreši boks, zadane zid, vzame drug bolid in je nato kaznovan, je malodane smešno. Kakšen profesionalni voznik je sposoben takšnega manevra?
Naslednja kozlarije prve vrste je “fan boost”. Ker so dirke same po sebi tako zanimive (ali ne zanimive) lahko publika od doma glasuje za svojega favorita in prvi trije dobijo nagrado petih sekund zvišane moči pogonskega sklopa. Ob tem predlagam še spremebo imena serije, iz Formula E v E faktor, ali Slovenija ima Formulo E. Je to dirka ali resničnostni šov. Zakaj publika ne da svojim favoritom še macole, da jih bodo vrgli v osovražene nasprotnike.
Rekel sem, da od dirke ne pričakujem preveč, a nekaj malega vendarle sem. Največje razočaranje je zame tehnična vsebina dirke. Smo na mestni progi, bolidi imajo nastavitve stabilizatorjev, ki prav nič ne zavidajo tistim, ki jih bolidi F1 uporabljajo v Monzi. Pogonski sklopi in baterije so tako šibki, da morajo izločiti čimveč generatorjev upora, da uporabijo čim manj moči za napredovanje. Potem vidimo pnevmatike, ki izgledajo serijsko po dimenzijah, profilu in na pogled tudi cestnih trdot. Bolidi na vstopu v zavoj nimajo understeera in na izhodu nimajo oversteera, kar nam ogromno pove o pomanjkanju oprijema. Ne ker ga ne bi znali narediti, temveč ker enostavno bolida (ker uporabljajo dva) ne bi prišla do konca.
Po ogledu prve dirke sem torej zelo razočaran. Pričakoval sem več dirkanja in, če bi mi bilo do takšnih dirk bi raje gledal Indy ali NASCAR, tam se vsaj pošteno dajejo. Osebno mi ni do tega, da gledam zgolj barvite avte ki krožijo, kot na Scalextric progi. Če je to prihodnost dirk, se bom raje na dvorišču igral s frnikolami.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.