
Mnogo navdušencev je morda spregledalo dejstvo, da imamo v Formuli ena tri prave tovarniške ekipe. Medtem, ko nemudoma pomislimo Ferrari in Mercedes, je Renault malce v ozadju. Govorim o moštvu, ne o dobavitelju pogonskih sklopov oziroma motorjev v preteklosti. Govorim o strukturi, ki je na zadnji dirki sezone komaj prehitela Toro Rosso, B ekipo Red Bulla. Z enakim pogonskim sklopom, sicer pod znamko TAG Heuer, so v Red Bullu zmagali tri dirke, pri Renaultu pa, roko na srce živa žalost.
Sami se tega zavedajo še prekleto dobro. Še bolj pa se zavedajo dejstva, da so sami krivi za to situacijo. Za razliko od ostalih konstruktorjev ima namreč Renault dve ločeni strukturi. Pogonske sklope sestavljajo v kraju Viry-Châtillon, že od sedemdesetih let prejšnjega stoletja. Ta struktura se ukvarja športnim programom Renaulta in je sestavni del sistema. Torej, razpršenost sredstev, različni projekti, programi, in kadrovska podhranjenost so dejavniki, ki težko prinesejo uspeh. Morda bi kdo rekel, da so imeli letos težave s pogonskimi sklopi, ki so imeli manj moči, posledično pa so bili za ceno zanesljivosti primorani v uporabo novih komponent. Dejstvo pa je, da je bilo z njihovimi agregati možno zmagati. Torej, njihov pogonski sklop morda ni najboljši, a težave so drugje.
Drugi del strukture, kjer projektirajo in sestavljajo šasije je v angleškem Enstonu. Struktura se je v preteklosti že imenovala Toleman, Bennetton, Renault, Lotus in spet Renault. Prav ta korak med Renaultom do Lotusa in nazaj na Renault je srž vseh težav današnje ekipe. Zaradi političnih odločitev so ekipo leta 2011 prodali skladu Genii Capital, ki so pod sponzorstvom avtomobilskega proizvajalca Lotus prevzeli ekipo (kar nima nobene zveze s Chapmanovim Lotusom). S tem seveda ni nič narobe, če gospodje ne bi bili zelo na tesnem s financami. Tako na tesnem, da niso poravnali niti stroškov za lastno ekipo. Jasno je, da so dobri kadri, ki so odšli, dobili mesto v drugih ekipah. Renault je ekipo kupil kupil nazaj leta 2016. Ekipo vodi Cyril Abiteboul, ki si je izkušnje nabiral pri Catherhamu in ima veliko družinsko zaslombo. Njegov predhodnik Frederick Vasseur se je, kljub bistveno večjim izkušnjam po zgolj letu odločil oditi in je danes vodja ekipe Sauber.

Kaj to pomeni? Abiteboul bi na primer potreboval štirideset aerodinamikov. Seveda jih lahko nekje zaposli štirideset, a potrebuje štirideset pravih ljudi, ki jih ni kar tako enostavno dobiti v letu ali dveh. Renault je velika znamka in so jim borbe za šesto mesto v konstruktorskem seštevku malce premalo. Zato je po eni strani jasna odločitev o menjavi voznikov in nakupom Carlosa Sainza. Razumljivo je tudi partnerstvo z McLarnom, kjer bodo šli pogonski sklopi v eno smer, tehnične rešitve pa v drugo. Še najbolj pa je v tej optiki razumljiva zaposlitev Marcina Budkowskega. To je bil inžeinir, zaposlen pri Fii, ki je odločal, ali so določene rešitve ekip skladne s pravilnikom ali ne. Skratka videl je načrte vseh bolidov. Seveda bodo s takšnim kadrom dokaj hitro uspeli dobiti odgovore na marsikatero vprašanje, ki jih je v tej sezoni držalo v ozadju.

Drži, da se pri Renaultu poslužujejo bližnjic, da bi nadomestili zaostanek. Dejstvo pa je, da jim na kratki rok kaj drugega ne preostane. V kolikor jim uspe biti na nivoju letošnje Force Indie, menim da bo to super, čeprav bodo nasprotniki vihali nos, kajti več hitrih bolidov zmeraj pomeni boljše dirke, kar pa si želimo vsi. Prav kmalu bomo videli ali jim je uspelo.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec