Nigel Mansell – Red Five

0

Nigel Mansell, “British Lion” oziroma “Leone”, je bil v času svoje kariere eden izmed najbolj priljubljenih voznikov v paddocku in še danes se ga vsi spominjamo z občudovanjem. V spominu nam je ostal predvsem zaradi njegove prirojene bojevitosti, nepopustljivosti in po svoje tudi brezglavosti, saj če obstaja kaj, česar Nigel nikoli ni znal, je to bilo voziti počasi.

Četudi je imel desetine sekund prednosti in ga ni nihče ogrožal, je bil vselej sposoben postaviti najhitrejši krog v zadnjem krogu dirke, ko to ni bilo ne zaželeno in ne varno. Toda to je bil edini način, ki ga je Nigel poznal. Tisti pedal tam spodaj desno pa je zmeraj in povsod pritisnil do konca.

Nigel Mansell – Birth of the lion

V Formulo ena je prišel skozi glavna vrata, a na svoj način. Colin Chapman ga je opazil, ko je vozil v Formuli 3 in ga povabil na testiranje za izbor novih voznikov ekipe Lotus. Pred testiranjem pa je imel na progi, recimo temu manjši trk z Andreo de Cesarisem. Hospitalizacija tik pred testom za ekipo ni nikoli mačji kašelj, Nigel pa je imel poleg tega še počeno vretence, kar pa ga ni ustavilo. Sedel je v sedež, ki ga je zapustil Carlos Reutemann, čeprav z ogromno dozo proti bolečinskih tablet v sebi. Nesmiselno je poudariti kako bi se vse skupaj končalo, če bi Mansell takrat zletel s steze. Colin pa je to njegovo predanost opazil in kljub temu, da je za novega kolego Mariu Andrettiju izbral Elia de Angelisa, je Nigel dobil priložnost kot tretji voznik, leta 1980 pa je nastopil na treh dirkah.

Nigel Mansell ob debiju za moštvo Lotus; Zeltweg 1980
Že na prvi dirki se je pokazala tista prava Nigelova sreča ali nesreča, ki ga je spremljala skozi kariero, njegove dirke pa vselej naredila dramatične in napete, nepopustljivega Mansella pa po svoje večnega. Na prvi dirki Formule ena mu je namreč puščal rezervoar za gorivo, ki je teklo v kabino, na samega dirkača. To ni nekaj, kar bi lahko kar enostavno popravili in v večini primerov sledil bi odstop, toda Nigel je bil tiho in štartal. Dirke ni končal, dobil pa je nekaj kemičnih opeklin prve in druge stopnje, preden ga je tehnična okvara dokončno ustavila.
Nigel Mansell z legendarnimi dirkaškimi kolegi
Seveda to ni bila edina prigoda v njegovi karieri. Med drugim je poizkušal poriniti bolid čez ciljno črto, pri tristo kilometrih na uro mu je razneslo zadnjo pnevmatiko, zmagal je dirko na bolidu, ki ne bi smel prevoziti niti deset krogov itn. V svojem stilu, plin do konca.
Mansellov mit okrog rdeče petice je nastal, ko je prestopil v Williams, kjer je vozil poleg Kekeja Rosberga. Vozniki takrat niso izbirali številk, kakor danes in Nigel je imel na bolidu številko pet, Keke pa šest. Obe številki sta bili bele barve in od spredaj ju je bilo zelo težko ločiti. Nigelu so jo zato pobarvali v rdeče in skozi komentarje Murraya Walkerja je postal legendarni “Red Five”.
 Zgodb je toliko, da je en članek premalo, da bi lahko naštel vse. So preveč navdušujoče, da bi jih hotel vse stlačiti v eno samo naštevanje. Morda se komu Nigelov naslov leta 1992 v premočnem bolidu, brez konkurence ne zdi kakšen poseben dosežek, toda temu ni tako.
Mansellov “Red Five” Williams FW11B
Mansell je dirkal za Lotus, McLaren, Ferrari in Williams v času, ko so bili na progi še Ayrton Senna, Nelson Piquet, Alain Prost, če omenim zgolj velikane, ki pa so Nigela vedno dojemali kot enega izmed njih. Ko je naslednje leto, 1993, dirkal v ameriški seriji CART, je kot novinec pometel z vso konkurenco. Kot prvi in edini dirkač, ki je bil hkrati prvak ameriške serije in Formule ena. Junak neštetih legendarnih dirk, ponosen in bojevit kot lev, s katerim so ga upravičeno primerjali.
Nigel Mansell je eden tistih, ki so Formulo ena naredili veliko.

Simon Jazbec

@simonjazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje