Kujanje razvajenih otročajev

0

Eno glavnih vodil, ki bi se ga morali držati vsi športniki, še posebej pa tudi vsi, ki delujejo v Formuli ena se glasi, bodi skromen ob zmagi in dostojanstven ob porazu. (Be humble in victory and gracious in defeat). V tem prazničnem času in spokojnem vzdušju, so nekateri veljaki na to pravilo pravih športnikov in “gentelmanov” preprosto pozabili

Sam imam to težavo, da mi kljub letom spomin še nekako služi, hkrati pa še nekakšno prirojeno lastnost, da določena dejanja povežem na način, da si jih ogledam tudi iz drugačne perspektive.
Naslednja dejstva poznamo vsi; Liberty Media je prevzela Formulo ena konec januarja 2017, pred tem pa je bila dolgo v rokah Bernija Ecclestona. Nekdanji šef je leta 2014 tudi botroval podpisu pogodbe Concorde z vsemi spremembami pravilnika vezanimi na hibridne motorje, od kazenskih mest naprej. Ponavljam, da je današnja situacija posledica Ecclestonovega dela in ne dela Liberty Medie, ki so na položaju komaj dobro leto. Pomislite, bi Ecclestone prodal vso zadevo, če ne bi bil v to prisiljen zaradi poraznih rezultatov njegovih idej? Verjetno ne. Zakaj bi moral krivec za porazno stanje ostati na krmilu, če ne zna voziti? Liberty Media mu je omogočila častni izhod, a je vztrajal pri svojem. Njegova izključitev pa je po mojem mnenju povsem zaslužena.
Bi Ecclestone prodal Formulo 1, če ne bi bil v to prisiljen zaradi poraznih rezultatov njegovih idej?
Julija je Liberty Media ponudila ekipam delež, s katerim bi moštva postala tudi delni lastnik Formule ena. Takrat tega ni sprejela nobena ekipa, čeprav je bila, vsaj po mojem mnenju, ponudba več kot poštena. Američani so prav tako najeli Rossa Browna, verjetno edinega, ki do obisti pozna Formulo ena, hkrati pa ne bi dopustil, da bi nanj kdo vplival. Njegov predlog za naslednje obdobje je bil zelo konstruktiven. Brez MGU-H bi bili pogonski sklopi glasnejši, zanimivejši (pojavil bi se turbo lag) in navsezadnje cenejši, kar bi pritegnilo enega do dva nova konstruktorja pogonskih agregatov.
Nenadoma so se najprej pojavile obtožbe o amerikanizaciji. Torej dolgočasnih progah in bolidih, ki naj bi bili vsi enaki. Pa poglejmo, namesto dolgočasnim dirkališčem so pri Liberty Media dali priložnost za vrnitev VN Nemčije in tudi stezi Paul Ricard v Franciji. Glede na zanimivost letošnjih dirk menim, da je vsaka takšna sprememba dobrodošla.

Pred dnevi je ponovno z izjavami brez pravega repa in glave udaril Sergio Marchionne, oseba za katero menim, da je presneto dober računovodja, medtem ko o Formuli ena, njeni zgodovini in avto industriji nima ne znanja, ne občutka. Marchione nenehno grozi z izstopom Ferrarija, če ne bo po njegovo, nihče pa pravzaprav ne ve kaj predsednik Ferrarija sploh želi. Ne bodimo razvajeni otroci, pravilnik ne more temeljiti na predpostavkah, da potrebujemo gorivo in štiri kolesa, vse ostalo pa je prosto. Formula ena je bila in bo vrhunec motošporta.

 Tudi v petdesetih letih je bil pravilnik omejujoč, skladno s časom in tehnologijo. Nenavadno je, da Marchionne grozi z ustanovitvijo lastnega prvenstva, medtem ko je pred petimi meseci očitno spregledal ponudbo, da bi postal lastnik tega prvenstva. Kolegu se je pridružil še Toto Wolf, ki ga skrbi za cca 30% inžinirjev, ki bi jih moral odpustiti, a menim, da vzroka za skrb ni. Dobri bi zagotovo dobili mesto v ostalih ekipah, verjetno pa bi se razlike zmanjšale. Pri vsem skupaj ne gre za Formulo ena in ne za prihodnost športa, gre zgolj za denar. Ferrari dobi po sedanji pogodbi Concorde več denarja, kot je celotni budget na primer Sauberja.
Razvajenim otročajem je nekdo stopil na potičko v peskovniku, sedaj pa zariplo jočejo, da bodo odšli domov. Skrajni čas bi bil, da se začnejo obnašati odraslo, ali pa resnično odidejo. Formula 1 je moški šport, kjer prostora za otročaje ni.
 Simon Jazbec
@simonjazbec
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje