Formula 1 in moč zavor

0

V Formuli 1 se je za dosego hitrega časa potrebno hitro ustaviti, zaviranje pa je eden temeljnih elementov dirkaškega športa. Medtem, ko na nekaterih stezah dirkači komaj oplazijo zavorni pedal, ga na počasnih dirkališčih uporabljajo kar četrtino časa.

Italijanski proizvajalec Brembo, ki moštvom Formule 1 dobavlja zavore je razkril zanimive podatke o času in moči zaviranj po posameznih dirkališčih.

Pričakovano dirkači zavorni pedal najpogosteje uporabljajo na stezah v Monaku in Singapurju. Zaradi kompleksne konfiguracije s številnimi počasnimi ovinki, vozniki na obeh uličnih progah zavirajo kar 23% časa posameznega kroga, torej slabo četrtino.

Sledi madžarski Hungaroring z 22%, v Mehiki in kitajskem Shanghaiu pa je zavorna stopalka pritisnjena 21% časa kroga.

V Monaku se zavira skoraj četrtino kroga

Logično je skupni čas zaviranja najmanjši na stezah v Monzi in Spaju, kjer dirkači v vsakem krogu zavirajo zgolj 12% časa. Vzrok je seveda v številnih sekcijah hitrih ovinkov. takšna konfiguracija pa hkrati za zavore predstavlja tudi največjo obremenitev.

Sicer ekstremno hitra Monza od zavor zahteva največji napor, saj v povprečju pojemek znaša 5,5g. To je kar 0,9g od dirkališča v Sochiju, ki je na drugem mestu po zahtevnosti za zavore. V Parabolici npr. maksimalen pojemek doseže silo 6,6g, kar pomeni, da dirkač zavorno stopalko obremeni s težo 232 kg, da bi s tem zmanjšal skupno dolžino zaustavljanja.

Ob Spaju in Monzi Brembo, kot steze z največjo zavorno obremenitvijo navaja še dirkališča v Mehiki, Kanadi, Singapurju in Abu Dhabiju, tore steze z velikim številom con močnega zaviranja. Najmanj obremenjujoča pa je za zavore tekoča konfiguracija dirkališča v Suzuki, kjer pojemek v povprečju znaša zgolj 3,3g.

Dirkači v celi sezoni najmočneje zavirajo v ovinku številka 8 na dirkališču v Abu Dhabiju. Levi zavoj na koncu dolge ravnine od dirkačev zahteva zmanjšanje hitrosti iz 328 km/h na 70 km/h v zgolj 70 metrih. Bolidi dosežejo pojemek 5,2g kar je enako kot pri bolidih generacije 2016.

Cona najmočnejšega zaviranja je ovinek št. 8 v Abu Dhabiju

Največji pojemek v sezoni dirkači dosežejo ob vstopu v zadnjo šikano na stezi v Montrealu, kjer ta doseže 5,5g, dirkači pa se morajo zaustaviti v vsega 50 metrih. Med bolj zahtevne ovinke pa uvrščamo še prva ovinka v Monzi in v Bahrainu s silo 5,2g ter območje zaviranja na najdaljši ravnini steze v Shanghaiu.

vir: jamesallenonf1.com
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje