Zvezda prihodnosti

0

Mogoče ste opazili, da je letošnji bolid ekipe Mercedes, kljub nesporni premoči na določenih progah, ob določenih vremenskih pogojih kazal čudne znake šibkosti v primerjavi z Red Bullom in predvsem Ferrarijem. Z analizo nekaterih, vsem nam dostopnih podatkov in z malo sklepanja bom poizkušal razmisliti, kakšna bo srebrna puščica v prihodnji sezoni. Če ste opazili, Aldo Costa se na progi ne pojavlja več tako pogosto, ne zato, ker bi bilo kaj narobe, le zatopljen je, v postavljanje koncepta bolida za naslednje leto. Pisal sem že, kako pomembno in bistveno je to, kajti izjemno težko je spremeniti smer enkrat, ko se je zgrešila pot na začetku.

No, naredimo en kratek razmislek, kje so močne in šibke točke letošnjega Mercedesovega bolida W08 EQ Power +. Enostavno povedano bolid je hiter, stabilen in zanesljiv. Seveda, to so  generalizirane lastnosti, ki jih bom malenkost razdelal, da bomo lažje videli kje so tista območja, kjer lahko pričakujemo spremembe ali izboljšave. Najprej, bolid je hiter in posledično zelo dober na hitrih progah. Logično, tu je velik učinek Mercedesovega pogonskega sklopa, ki to omogoča. Ima več moči od konkurence, kar se odraža tudi na zanesljivosti, a o tem pozneje. Prednost pa ni samo v pogonskem sklopu. Bolid ima zelo zelo čist aerodinamičen design, na katerem ne vidimo celega kupa izrastkov in profilov kot pri konkurenci (poglejmo le Force Indio za primer). Edini v celem cirkusu je z nizkim nosom brez karakterističnega smrčka (nizek nos glede na ostale bolide, ne na splošno). Predpostavimo lahko, da ima sama šasija visok aerodinamičen učinek, torej da poleg mehanskega oprijema, sama šasija generira tudi zadosti aerodinamičnega, kar pomeni manj in nižji kot profilov na sprednjem in zadnjem stabilizatorju. To poenostavljeno pomeni manjši upor in posledično v hitrejši in stabilnejši bolid. W08 ima tudi najdaljšo medosno razdaljo, kar pripomore ogromno k stabilnosti, hkrati pa je to ovira pri hitrih menjavah smeri. Nekatere aerodinamične prednosti so pomenile žrtvovanje zanesljivosti.  Večje hladilne reže namreč omogočajo boljše hlajenje in posledično boljše delovanje pogonskega sklopa, a enostavno imajo večji zračni upor.
Mercedes AMG F1 W08 EQ Power + je zmagovalni bolid, katerega razvoj so vodili Aldo Costa, Geoff Willis in James Allison
 Poglejmo sedaj glavno hibo in po mojem mnenju glavno področje, kjer je imel letos Mercedes težave. Izjemno hitri so bili ob nizkih temperaturah tako zraka, kakor asfalta in ob uporabi Soft mešanice gum. Po drugi strani, ko je bilo toplo in so uporabili Ultrasoft, so se pojavile težave. Vzrok tega, je prav v zgoraj omenjenih lastnostih letošnje specifikacije bolida. V hladnem vremenu je potrebno veliko sile (downforce) da se ogreje pnevmatiko, trše mešanice pa potrebujejo še malo več downforcea od mehkejših, da dosežejo optimalno temperaturo uporabe. Ob spremembi pogojev in, če k temu dodamo še počasno progo z ostrimi zavoji, lahko sklepamo, da bo imel takšen bolid preveč oprijema (kajti tudi mehanski oprijem mora biti večji v zavojih, saj tam aerodinamičen ne pomaga 100%) in tako je bila pnevmatika preveč obremenjena. Zaradi že opisanih lastnosti same šasije, pa smatram, da so tudi nastavitve delovale bistveno manj reaktivno in učinkovito, kot pri konkurenci. Skratka, ko je vse delovalo kot je treba, je bil bolid nepremagljiv, ko pa se je kaj zalomilo, je bilo težko dobiti pravi kompromis. Dogajalo se je, da je bil bolid v petek poražen, v noči na soboto pa je popolnoma spremenil vozne lastnosti.
Mercedes je bil v letošnji sezoni superioren na Soft različici Pirellijevih gum
Seveda se v ekipi Mercedesa tega zavedajo in v kolikor bo Pirelli drugo leto mešanice  naredil še malce mehkejše in manj vzdržljive, bodo prisiljeni spremeniti bolid tako, da ne bo več evolucija tistega iz prejšnjega leta ampak totalno revolucionaren koncept. Najmanj kar sam pričakujem je zmanjšanje medosne razdalje. Čeprav daje prednost, kar smo videli letos, je po drugi strani je vzrok za velike težave pri ugotavljanju pravih nastavitev. Poleg tega je možno, da bo šasija sama nekoliko manj sofisticirana z več profili, skratka, da bo bolid malo bolj podoben ostalim v cirkusu. Smer, ki so jo do letos peljali v Mercedesu ni napačna, a menim, da bodo razvoj težko še naprej učinkovito peljali v to smer.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje