UNITED NATIONS OF FORMULA ONE

0

Po napovedi upokojitve Felipeja Masse bomo v Formuli ena ostali brez brazilskih voznikov. Sicer bi bila to realnost že letos, če ne bi Felipeja pri Williamsu obudili iz pokoja. Težava ni v tem, da je Massa na koncu kariere, ta je bila dolga in tudi uspešna, toda za njim ni nobenega rojaka, ki bi lahko prevzel štafeto na startni vrsti voznikov F1.

Torej država v kateri je Formula ena zelo pribljubljena, ima eno najzanimivejših in najpopularnejših dirk, država ki nam je dala Ayrtona Senno, Emersona Fittipaldija, Nelsona Piqueta in mnoge druge, v kraljici motošporta ne bo več imela svojega predstavnika. Ni pa to osamljen primer. Poglejmo samo Italijo, deželo Ferrarija, ki v Formuli ena že vrsto let nima stalnega voznika.  Na obzorju pa je danes le Giovinazzi, ki je letos, kot nadomestni voznik vozil dve dirki, ki pa roko na srce ni prva izbira, kljub podpori Ferrarija.

Razlog je precej enostaven. Pomanjkanje pravih sponzorjev, tako v elitni F1, kakor v nižjih kategorijah. Ni res, da med vozniki določene narodnosti nenadoma ni več talenta, le mnogi se nimajo možnosti pokazati na pravih dirkah in s pravim materialom.
 Splošna gospodarska kriza je dodala svoje a priznajmo si, mnogi vozniki, tudi svetovni prvaki, so za sabo imeli podporo takšnih ali drugačnih pokroviteljev. Od japonskih voznikov pa do tolikokrat omenjenega Maldonada. (a kljub vsemu Pastor zmago ima) Zmeraj je bil določen finančni efekt v ozadju. Vprašajmo se ali je Santander pripeljal Alonsa v Ferrari ali je bilo obratno? Dejstvo pa je, da sta povezana. Ampak poglejmo še malo podrobneje. Domovina Formule ena, Velika Britanija, ima sedaj le enega predstavnika, Lewisa Hamiltona, sicer svetovnega prvaka, ampak, a se vam ne zdi to za dirkaško velesilo malce malo? Tudi proge imajo finančne težave (o tem sem že pisal), izgleda pa, da je fokus usmerjen na tržišča oziroma države, ki so izven kroga tistega tradicionalnega.
Sezona brez brazilskega voznika bo, vsaj zame, malce prazna in dejstvo, da so ponekod finančni vidiki bolj pomembni od talenta je kar malce žalostna, toda je del Formule ena. Če na primer francoska vlada ne bi verjela v F1 in ne bi ukazali ELF-u podpirati mlade voznike bi težko doživeli tiste poplavo talentiranih Francozov v 70. in 80. letih prejšnjega stoletja. Vseh zagotovo ne, kar bi bila velika škoda.
No jasno je, da bi morale države, kljub globalnemu liberalizmu podpirati lastne nacionalne programe, skupaj z nacionalnimi pokrovitelji. Če ne se lahko zgodi, da bomo imeli na štartni vrsti polno predstavnikov držav, kjer Formula 1 ni najbolj popularna, sinov bogatih očetov in sinov bivših voznikov. Žal gre zaenkrat trend prav v to smer. Upajmo le, da ne bomo čez kakšno desetletje o Massi še zmeraj govorili, kot o zadnjem brazilskem vozniku.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje