Trenutek, ko je Pirelli postal parodija samega sebe

0

Že lani je bila situacija glede gum milo rečeno konfuzna. P Zero letnik 2017 nam je prinesel vijolično Ultra-Soft različico, ki pa ni prinesla rezultatov, ki so si jih pri Pirelliju želeli. Celoten spekter gum je bil brez vsakega dvoma povsem zgrešen, saj sta bili pnevmatiki Medium in Hard povsem neuporabni, dirkači pa so jih uporabljali v instalacijskih krogih z namenom, da se jih čimprej znebijo. Gume v lanski sezoni so bile enostavno pretrde.

Namesto, da bi pri italijanskem gumarju priznali napako, stopili korak nazaj in situacijo vrnili v neke normalne okvirje, so šli korak naprej. Tako smo dobili še Hyper-Soft in Super-Hard, kar pa celotno zadevo naredi le še bolj bizarno. Mario Isola je v Abu Dhabiju dejal, da Super-Hard pnevmatike ne bodo v uporabi, saj bodo služile zgolj, kot izhod v sili, če se bodo pri Pirelliju ponovno zmotili. Bolj zanimiva pa je druga stvar, ki jo Isola izrekel in se verjetno malce zarekel:

“Naslednjo sezono bodo gume mehkejše, saj smo izpolnili svoj primarni cilj in svetu dokazali, da lahko naredimo gume, ki trajajo in trajajo…”

To nas pripelje do bistva problema, ki sega v leto 2013.

Na željo Berniea Ecclestona je takrat Pirelli izdelal gume, katerih degradacija je bila izredno visoka, najmehkejša različica pa je zdržala vsega nekaj krogov. Videli smo veliko postankov v boksih, hkrati pa tudi veliko eksplozij, ko je guma na bolidu posameznega dirkača popolnoma razpadla. Potrebno pa je poudariti, da so bili številni kolapsi tudi posledica manipulacij, ki so jih ekipe delale s tlakom v omenjenih pnevmatikah.

Karte so se premešale in v ospredje sta takrat stopila Lotus in Ferrari, ki sta bila najbolj prizanesljiva do svojih pnevmatik. Kimi Raikkonen je dobil prvo dirko in zdelo se je, da so v Enstonu in Maranellu opravili najboljše delo. Toda kmalu je bil Pirelli soočen s hudimi pritiski s strani Red Bulla in Mercedesa, ki sta imela izredne težave z obrabo gum, še posebej srebrni puščici sta bili povsem nekonkurenčni.

In Pirelli je pod pritiski klonil, a ne zaradi interesov športa in varnosti, temveč zaradi reševanja lastnega ugleda. Po dirki v Barceloni so v ponedeljek na Montmelu z Mercedesom opravili skrivni test, kjer sta Hamilton in Rosberg dirkala celo z drugačnimi barvami svojih čelad. Potem, ko sta srebrni puščici še na VN Španije zaostala skoraj za cel krog, sta že na naslednji dirki v Monaku pokazala drugačen obraz, Rosberg pa je brez težav zmagal. Naključje? Morda.

Kot, da to še ni bilo dovolj so pri Pirelliju že na VN Nemčije na Nürburgringu pripeljali “izboljšano” verzijo svojih gum, ki naj bi zagotovile večjo varnost, a so nove gume povsem spodrezale formo Lotusa in Raikkonena, ki nove verzije ni mogel spraviti na delovno temperaturo. Tudi Ferrari in Alonso sta počasi začela izgubljati priključek, Sebastian Vettel pa se je z Red Bullom sprehodil do četrtega naslova svetovnega prvaka. Dejstvo je, da je Pirelli sredi sezone spremenil potek prvenstva zaradi svojih lastnih interesov in zaščite svojega ugleda, ki je zaradi razpadajočih pnevmatik močno trpel. To je seveda logično, a je regularnost sezone 2013 postavilo pod velik vprašaj.

Italijani si v prihodnjih sezonah tovrstnega spodrsljaja niso več privoščili in izdelali “neprebojne” gume z minimalno obrabo, kar pa je seveda prineslo en sam postanek in manjšo zanimivost dirk. Kot je dejal Isola so svoj cilj dosegli in v prihodnji sezoni naj bi bila obraba večja, kar bi pomenilo več postankov v boksih in posledično večjo zanimivost dirk. 

Zdi se kakor, da smo se vrnili v leto 2013, a brez obrabe in s pomembno izjemo, da so pri italijanskem gumarju tokrat pripravljeni na morebitne ekscese s svojo Super-Hard različico. Nič nenavadnega pa ne bi bilo, da bi tudi tokrat pozabili na kvaliteto svojih gum za dež, če jih sploh lahko tako imenujemo. Pri gumah s profilom se pač ne da izdelati Super-Wet. Ali pač?

Matej Plešej @F1.si 

@matejf1-si

 

guest

0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje