Zadnja dirka v sezoni in hkrati zadnja priložnost zame, da poizkusim svoje sposobnosti napovedovanja strategije skozi število izbranih setov gum posameznih ekip in voznikov. Do sedaj je šlo zadovoljivo, zato se bom potrudil še enkrat in v nedeljo bomo videli ali mi je uspelo.
Če pogledamo malce podrobneje kaj se je dogajalo lani bomo videli, da so vsi dvakrat odšli na postanek v boksih, kljub izjavam Daniela Ricciarda po dirki, da bi bila najboljša strategija enega postanka, toda kot je rekel sam, po dirki smo vsi pametni.
Čeprav so lani med dirko uporabili dva kompleta mešanice Soft in po enega Supersoft oziroma Ultrasoft, nam tokratni izbor pove, da letos niti približno ne bo tako. Vozniki takšnih strategij letos ne bodo uporabili, ker enostavno niso izbrali dovolj trših variant Pirellijevih gum. To je še en pokazatelj, da ne smemo primerjati letošnje in lanske pnevmatike, tako po oprijemu, kot po vzdržljivosti. Če boste pogledali izbore voznikov, boste opazili, kot že tolikokrat poprej, ogromno število Ultrasoft pnevmatik, tudi do deset, ter le tri ali štiri ostalih dveh zmesi. Res pa je, da so US, SS in S tiste tri uporabne mešanice v letošnji paleti gum. Seveda lahko pričakujemo le en postanek, kot je bilo to že mnogokrat letos, z edino možno spremenljivko ali bo v drugem delu uporabljena Soft ali Supersoft. Sedaj, kot že tolikokrat omenjeno je vse odvisno od tega kdaj bo postanek izveden in kako bo opravljeno delo na prostih treningih.

Krogov bo 55 in dolžina kroga je 5.554 m. V kolikor bodo uporabili Supersoft v drugem delu, bodo morali na Ultrasoft napraviti tam do 120 km pred postankom, torej se ustaviti nekje med osemnajstim in dvajsetim krogom (kar je približno trikrat več od tistega, kar so naredili lani), ostalih 35/37 pa na Supersoft ( kar je v primerjavi z lani, malce več kot Soft). V primeru uporabe Soft gume pa bi morali z Ultrasoft narediti cca 14/16 krogov in preostalih 39/41 na Soft. Če pogledamo malce na dogajanje tako v Mehiki, kakor Austinu bi bilo to tudi izvedljivo.

Poglejmo še kako so izbrali posamezni vozniki. Sam ne verjamem, da bi kdo na dirki uporabil rabljeno pnevmatiko, ali pa jo uporabil brez enega samega kroga na prostih treningih zato lahko tisti edini komplet ene mešanice pri vsakem vozniku brišemo. Agresivnejšo izbiro v drugem delu na Supersoft bodo tako izbrali Bottas, oba Red Bulla, Ferrarija, McLarna, Toro Rossa, Perez, Massa in Ericcson. Oba Renaulta sta izbrala kar štiri komplete Supersoft, Francozi bodo poskusili vse za dosego šestega mesta v konstruktorskem prvenstvu. Obe možnosti imajo odprti Hamilton,Ocon, Wehrlein, Magnussen in Grosjean medtem ko kaže, da bo Stroll poizkusil s Soft gumo.
Sedaj, logično je, da bo kdo v ozadju dirko tudi začel na tršem izboru in nato namestil mehkejšo različico. Verjetno gre pričakovati da bo kdo med tremi ekipami v borbi za šesto mesto poizkusil kaj takšnega. Seveda ob predpostavki, da ne bo dežja oziroma večjega števila varnostnih avtomobilov. Veliko užitkov v dirki in na mnoga strateška vprašanja tudi naslednje leto.
Simon Jazbec
@simonjazbec
VN ABU DHABIJA – Vse kar morate vedeti