Ronnie

0

Mladi deček, ki je sanjal Formulo ena, dirkal v domačih nižjih kategorijah, na vratih svoje sobe pa je imel poster dirkača, tako da je bil le ta zadnja stvar, ki jo je videl zvečer in prva, ki jo je videl zjutraj. Ta deček je čez čas postal ena od največjih legend Formule ena, v svoji mali sobici v Kanadi pa je Gilles Villeneuve strmel v podobo Ronnija Petersona in ko je sanjal, bolid ni bil rdeč, bil je črn…

Ta Šved, nekako sam vase zaprt, kot je lastnost mnogih skandinavskih voznikov, je bil eden izmed najbolj priljubljenih voznikov svojega časa, bil je nekako kot Clark Kent in bolid je bil njegova telefonska govorilnica, kjer se je spremenil. Njegov nadimek je bil SuperSwede, njegov stil vožnje pa je bil grob in divji, zmeraj v borbi z bolidom, bolj počez kot naravnost, z bolidom postrani v vsakem ovinku. Tudi tam, kjer naj to ne bi bilo možno, kajti voziti počez skozi Abbey ali Chappel na Silverstonu tako divje, je znal le on.

Ronnie Peterson je navduševal z agresivnim dirkaškim stilom

V svoji karieri je sedel v bolidih, ki so upravičeno v knjigah o Formuli ena tiste dobe. Vozil je March 711, Lotus 72 in 79 ter Tyrell P34. A kot vsak super junak je imel tudi Ronnie svojo šibko točko. Njegov “kryptonit” je bila nastavitev bolida. Znana je pripoved, ko je nekoč testiral za Lotus in kljub dobremu času, ni znal razložiti zakaj je bil hiter. Colin Chapman je nato prišepnil Bobu Danceju naj nastavi bolid tako, da ne bo v redu. Ronnie pa je bil ob naslednjem izhodu na stezo prav tako hiter in na vprašanje kakšen se mu zdi bolid je rekel le, da komaj opazno, malce drsi v ovinku.

Ronnie Peterson v Lotusu 79 ob zmagi na VN Avstrije leta 1978

Njegova tragična smrt je ovita v meglico urbanih legend in mitov, a bom poizkušal povzeti le dejstva, da bo vsakdo lahko nekoliko širše razumel dogajanje tistega časa. Res je, v Monzi je leta 78  Ronnie sedel v Lotusu 78 in ne v novejšem 79, toda bolid ni bil zastarel, bil je tisti, ki so ga uporabili v začetku sezone. Z njegovim Lotusom 79 tistega dne nekaj ni bilo v redu in 78 je bil rezervni bolid za oba voznika. S tedanjim moštvenim kolegom, Mariem Andrettijem sta bila tesna prijatelja, tako da o kakšnem rivalstvu  med njima ni bilo ne duha ne sluha. Iz proge se ne bi izrinila nikoli. Tudi Colin Chapman je v svojih bolidih izgubil preveč voznikov, da bi sploh lahko pomislil, da ne bi dal na razpolago le najboljšega kar je lahko, kljub ekstremni zasnovi njegovih bolidov, pa čeprav je imel Ronnie za naslednjo sezono že podpisano pogodbo z McLarnom.

Ronnie Peterson in Mario Andretti sta bila tesna prijatelja

Kaj se je zgodilo? Mario je bil suvereno na Poleu, Peterson pa je startal kot peti. Ronnie je bil malce nejevoljen, kajti nepremagljivi Lotusi so imeli majhno hibo. Zavorni diski zadaj so bili namreč na menjalniku namesto na pestu. V drugi polovici dirke so bili posledično tako pregreti, da sta si morala oba voznika v prvem delu dirke privoziti prednost, v zadnjem pa le kontrolirati in, če bi bil Ronnie v gneči, mu to ne bi uspelo. Peterson ni startal najbolje,  za njim pa je na prvem zaviranju Riccardo Patrese zadel Jamesa Hunta, Hunt pa je trčil v Ronnija. Črni Lotus je zletel v zaščitno ograjo in zagorel. Mnogi so rekli, ne, ne že spet. James Hunt je skočil v plamene z vsem pogumom ki ga je imel. Izvlekel je Ronnija, živega, z močno zdrobljenimi nogami, a živega. Vsi so si oddahnili. Mislili so si, vrnil se bo. Toda drugo drugo jutro ga ni bilo več. V njegovih poškodovanih nogah je del maščobe okrog mišic vstopil v žilo, nastal je strdek in Ronnie Peterson je ponoči umrl.

Smrtna nesreča Ronnieja Peterona v Monzi leta 1978

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=1wk7uSuWPkE”]

Vsi v Formuli ena so bili pretreseni in še danes ima Andretti, ki ga redko kaj prizadane rosne oči, ko beseda nanese na Ronnieja. Njegova izguba je bila res ena izmed najhujših izgub tiste generacije podobno, kakor leta pozneje tista, ki je doletela dečka iz začetka te zgodbe.

Ronnie je bil izjemno cenjen tako med navijači, kot med dirkaškimi kolegi. Na sliki skupaj z Nikijem Laudo

Kako priljubljen je bil Ronnie Peterson vidimo po dejstvu, da mu je George Harrison posvetil pesem Faster in bil njegov zvesti navijač še leta po teh dogodkih. Brez naslova, le z desetimi zmagami, a z vožnjami na meji mogočega, eden izmed največjih, tako po mnenju navijačev, kakor voznikov s katerimi se je spopadel na progi.

Simon Jazbec @F1.si

@simonjazbec

George Harrison – Faster; V spomin na Ronnieja Petersona

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=jMm4bhs6GYY”]

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje