O (ne)smiselnosti kazenskih mest

0

Prihodnje leto pravilnik določa se manjše število dovoljenih elementov pogonskega sklopa za posamezni bolid. Seveda lahko pričakujemo še večjo število kazenskih mest, ki jih bodo vozniki pridobili na dirkah in zopet bomo vsi vzklikali: “Ne že spet”.  Če malo pomislim, sama zamisel po svoje niti ni bila tako slaba, govorim o možnih učinkih, ki so si jih zamislili v prejšnji garnituri vodstva Formule ena, le rezultat v praksi je pod vsako kritiko, kot se vsi strinjamo.

Da se bomo bolje razumeli, pravilo je bilo namenjeno zgolj temu, da poveča stopnjo zanimivosti med dirko predvsem s tem, da vodilne potisne nazaj po štartnem razporedu ter posledično omogoči, recimo temu malo lepše dirke. Lep primer je bil letos Daniel Riccardo v Monzi. Sedaj pa, dokler je spomin še svež bi vas rad opomnil, da kljub vsem možnim kritikam kako je to ne fer in koliko lahko to vpliva na potek prvenstva in še kaj. Spomnite se dirke v Braziliji, kaj bi bilo brez Lewisa Hamiltona v ozadju? (pa zaradi lastne napake, da ne bo polemik). Postavite se v kožo povprečnega navijača ali novega gledalca in razmislite o gledljivosti dirke, kjer vsi krožijo na razdalji najmanj dveh sekund eden od drugega.

Zavedati se moramo, da je Formula ena v veliki krizi, saj manjka gledalcev, manjka sponzorjev, dobiček je tudi letos padel in proge zapuščajo cirkus zaradi izgube. To ni pojav te sezone ampak lahko ugotovimo, da se ponavlja že celo desetletje. Vsaj po mojem mnenju, ni slabšega za Formulo ena,kot je bila sezona 2016. Dva Mercedesa na vrhu in, če se izrineta iz proge, lahko mogoče še kdo kdo drugi.

Torej, kot sem rekel, kazenska mesta niso tako napačna oziroma so meni boljša ideja, kot na primer dodajanje uteži za “nagrado”, kot je bilo to običajno v prvenstvih touring cars, če je kak porednež zmagal preveč dirk zapored. Težava je v tem, da dobivajo kazni le tisti ubogi zadaj, ki so že tako obsojeni na začelje, tistih dobrih spredaj pa ta kazen redkokdaj doleti. Tu vidim bistveno pomanjkljivost celotne zamisli. Pravilnik pogonskih sklopov bi morali malce bolj premisliti, da bi bilo to malo bolj razporejeno.

Seveda, kot vse ima tudi ta pravilnik svoje dobre lastnosti. Na primer, navijači sedaj nedvoumno in brez skrivanja vidimo, kako dobri so pri Hondi in Renaultu. Prej bi polovica menjav bila pometena pod preprogo in sploh ne bi vedeli, kako hudo je v resnici. Dobro je zaradi tega, ker razvoj pogonskega sklopa stane, reševanje težav stane, toda slaba reklama tudi stane zato bo proizvajalec krepko premislil preden bo dal v uporabo element, za katerega bo mislil da mogoče bi pa lahko deloval.

Seveda je formula, ko je imel nekdo dvajset ali več kazenskih mest pribitka čista in absolutna bedarija. O tem mislim, da ni potrebno izgubljati besed. Le poudariti hočem dejstvo, da idejni princip ni tako slab kot se na prvi pogled zdi.

Sedaj pa še ena zadevica. Zavedati se moramo, F1 je moški šport in ne zaradi tega, ker punc ni za volanom. Moški šport je zato, ker pravila skoraj nikoli niso pravična, kjer je najboljši tisti, ki gre dlje od ostalih. Formula ena je šport, kjer zmaga tisti, ki prvi pride čez ciljno črto, tisti ki se “cmeri” in pritožuje kaj ni prav in kaj bi bilo, če bi bilo, bo le prvi izmed poražencev. Če bo imel dober dan.

Simon Jazbec @F1.si

@simonjazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje