Mavrična revolucija

0
Čeprav je uradni opremljevalec pnevmatik Pirelli letos na robovih svojih gum ponudil celo paleto barv, lahko mirne vesti ugotovimo, da so bile razen redkih izjem, uporabljene zgolj tri najmehkejše mešanice. Najtrša (Hard) je bila prisotna le na eni progi, medtem ko je srednje trda varianta (Medium) prisotna na dirkah, kjer v shemi ni najmehkejše variante (Ultrasoft).Dejstvo pa je, da jo dirkači izjemno redko uporabijo za kaj drugega kot instalacijske kroge.
Pirelli je letos s svojo najtršo mešanico popolnoma zgrešil, saj so gume z oranžno obrobo praktično neuporabne
Bolidi v glavnem vozijo na mešanicah Supersoft, Soft in Ultrasoft. Gume uporabljene med kvalifikacijam zdržijo na progi povprečno 100/120 km (lahko tudi več) razdalje, kar v večini primerov pomeni en postanek. Po pravilniku morajo bolidi med dirko uporabiti dve različici trdot gum in ni prav težko ugotoviti, katera kombinacija je tista najhitrejša na progi.
Že malo močnejši dež v Pirellijevi dobi pomeni dolgo prekinitev, ki smo jo nazadnje doživeli na letošnjih kvalifikacijah v Monzi
Poglavje zase so Pirellijeve mešanice za mokro progo. Če so tiste za recimo temu vlažno progo (Intermediate) še nekoliko dostojne, so po mnenju prav vseh ekip tiste za mokro progo ali full wet enostavno porazne. Ob tem nas podatek, koliko litrov tekočine je sposobna pnevmatika dvigniti iz asfalta ne sme zavesti, kajti pomembna je zmes sama po sebi, predvsem v kakšnem temperaturnem razponu optimalno deluje. Pirelli je tukaj vse ekipe poenotil, na žalost negativno.
Ko pogledamo vso mavrico pnevmatik (po barvah napisa, ki jih ločijo) ugotovimo, da so od sedmih barv, nalogo uspešno opravile tri in pol (Ultrasoft, Supersoft,Soft, Intermediate), kar je za opremljevalca, ki ima ekskluzivno pogodbo premalo. Seveda nas drugo leto čakajo nove mešanice, ki z letošnjimi ne bodo imele kaj dosti skupnega, ampak kaj bi bilo mogoče narediti, da bi vso zadevo naredili zanimivejšo?
Najprej, na razpolago imajo šest mešanic. Vprašanje, ki se tukaj zastavlja je, zakaj samo tri na dirko in predvsem, zakaj zmeraj sosednje mešanice? Zakaj recimo ne bi prisilili le prvih deset voznikov k obvezni uporabi dveh mešanic ,ostali pa bi lahko celo dirko vozili le na enem tršem kompletu, brez menjave. Po drugi strani pa bi profil za vlažno progo lahko vrezali v gladke pnevmatike, na enkrat bi dobili celo paleto različnih mešanic tudi za vlažno progo, medtem pa bi Pirelli lahko vendarle naredil dve učinkoviti mešanici za dež.
No, kaj pa bi bila vsaj zame res poslastica? Spremeniti pravila tako, da bi bilo možno uporabiti različne trdote na bolidu skozi dirko. Seveda nič novega. Vse že videno.
Menim, da so bolj kot Pirelli sam, za situacijo kriva preveč restriktivna pravila, od enega samega dobavitelja naprej. FIA pa tudi Liberty Media bosta morala krepko razmisliti o spremembah pravilnika tudi na tem področju. Z zelo majhnimi spremembami, brez novih trdot in/ali barv, bi bilo možno doseči velik napredek, zgolj z možnostjo uporabe tistega, kar že imamo.
Simon Jazbec
@simonjazbec
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje