Let the Force be with you

0

Force India je letos izstopala po mnogih stvareh. Po rožnati barvi pokrovitelja, bojevitih voznikih, ki sta se rada medsebojno rinila s proge, zanimivih tehničnih rešitvah in stabilnem nabiranju točk, kot četrta sila v prvenstvu. Če jim letos v sezoni kaj manjka, so to stopničke, a imamo še eno dirko. Kljub vsemu sta bolida Force Indie edina predstavnika razreda srednjih ekip, torej ne tistih na dnu, ki komaj živijo ali tistih ki skupaj komaj sestavijo spodoben bolid ( McLaren, ne po svoji krivdi), in ne tistih, ki se lahko  na vsaki dirki borijo za stopničke.

Znano je, da ima lastnik ekipe Vijay Mallya ogromne finančne težave in, da je bil celo v preiskavi zaradi pranja denarja skozi ekipo. V Indiji bi ga o teh zadevah radi malce povprašali zadevah, a se raje zadržuje v svoji vili v Veliki Britaniji. Svoje bolide spremlja tako kot mi na televizijskem ekranu čeprav mislim, da ima njegov ekran bistveno daljšo diagonalo od mojega.

Lastnik Force Indie Vijay Mallya je v velikih finančnih težavah, hkrati pa je osumljen pranja denarja.

Vijaju se je Indija zelo zamerila in naslednje leto naj bi se ekipa imenovala drugače. Ideja, da bi postala Force one je bila zavrnjena, saj je ime preveč podobno F1. Lahko pa se zgodi, da bodo spremembe globlje, kot si lahko mislimo. Kaj, če želi Mallya ekipo prodati in je za napovedano menjavo imena tudi menjava lastništva? To ne bi bi bilo prvič za to ekipo, le da so bile nekatere menjave hitre, druge pa bolj stabilne. Kdo bo nasledil Indijce bo ključno za nadaljnji razvoj ekipe, torej sledi napredek ali nazadovanje.

Ob malce slabšem scenariju pa bo prav sedanji lastnik (ali lastnika, tudi Sahara ima težave) finančno izčrpal ekipo za lastne potrebe, ker večina ostalih dobrin je bila že zaplenjena in prodana, kar bi lahko privedlo ekipo v podobno situacijo, kot je bil Lotus, ko niso imeli sredstev niti za prehrano lastnega moštva, mehanike pa jim je nahranil sam Bernie Ecclestone.

Seveda ekipe pridejo in gredo, a kot sem omenil na začetku manjka tisti srednji nivo kvalitete ekip, kjer upam se bodo kmalu znašle moštva Renault, McLaren in mogoče Haas.  To pa ne pomeni, da se s strukturo Force Indie lahko zgodi karkoli. Pomembno je razumeti, da so sedeži v takšnih ekipah  malce bolj pomembni pri nastanku bodočih zmagovalcev, kakor na primer tisti v Sauberju, poglejte samo napredek Ocona. Bi bilo to v drugih ekipah možno? Bi, a po mojem mnenju ne tako kvalitetno in zanesljivo.

Malopridnežev v Formuli ena je bilo že malo morje in vselej bodo pojavljali, toda v tem delikatnem trenutku si v Liberty Media enostavo ne smejo dovoliti uresničitve enega izmed zgoraj omenjenih scenarijev. Ekip je premalo in ob morebitnem kolapsu Force Indie ne bi bilo nikogar, ki bi bil pripravljen vskočiti. Imeli bi prve tri ekipe, nato nič, pa žalostne ostale. Sam sicer ne vem natančno kako, a Liberty Media in FIA bi morala po mojem mnenju zaščititi ekipo pred lastnimi lastniki. Tako za dobro ekipe, kakor samega športa in,  tudi če se bo imenovala Force … in bodo dodali še kakšno bleščico na rožnato barvo me niti ne zanima. Seveda se bom pošalil, a bolje takšni in hitri, kakor dva lepa bolida samo zaradi števila samega.

Simon Jazbec

@simonjazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje