Koliko hitrejši so bili bolidi generacije 2017?

0
Red Bull RB13

Pravila nove generacije dirkalnikov so bila oblikovana na način, da le ti postanejo hitrejši, kar so nedvomno bili. Širše pnevmatike so generirale mnogo boljši oprijem, ekipe pa so pričakovane storile velik korak naprej tako pri razvoju šasije, kot pogonskih agregatov. Bolidi letnika 2017 so imeli veliko več downforce-a  in iz dirke v dirke smo spremljali nove absolutne rekorde dirkališč, a tudi razlike med posameznimi stezami so bile prav tako precej velike. 

Pole Position

Čas Pole Positiona je bil v povprečju v sezoni 2017 za 2,430 sekundi hitrejši od povprečnega Pole-a v sezoni 2016. Seveda je jasno, da so bile razlike med sezonama mnogo večje na daljših dirkališčih, kot je Spa in manjše denimo v Kanadi ali Monaku. Prav tako smo zaradi značilnosti novih bolidov večja izboljšanja pričakovali na dirkališčih z veliko hitrimi in srednje hitrimi ovinki. V Belgiji je bil recimo letošnji Pole Position kar za dobre štiri sekunde hitrejši od lanskega. Seveda je potrebno poudariti, da so bili letošnji najhitrejši kvalifikacijski časi, za razliko od lanskih, v glavnem doseženi z najmehkejšo Ultra-Soft različico Pirellijevih gum.

[chart id=”5761″]

Bolidi so bili hitrejši prav na vseh stezah. Morda nekoliko presenetljivo tudi v Monzi, kjer karakteristike dirkališča z dolgimi ravninami niso bili v prid novim dirkalnikom, ki so največ časa pridobili v srednje hitrih in hitrih ovinkih.

Medtem, ko je bil največja razlika med časoma Pole Positiona v Belgiji (4,2 sekundi), je bila najmanjša v Bahrainu, kjer je bil letošnji Pole le za dobrih sedem desetink hitrejši od lanskega.

[chart id=”5766″]

Najhitrejši krog na dirki

Zelo podobno sliko nam kaže tudi primerjava najhitrejših krogov na dirki med zadnjima dvema sezonama. V povprečju je bil najhitrejši krog na dirki v sezoni 2017 2,439 sekunde hitrejši od tistega leta 2016. Torej skoraj identično, kot povprečni Pole Position. Enako, kakor pri najhitrejših kvalifikacijskih časih, je bila tudi tu največja razlika na VN Belgije in sicer dobrih pet sekund, najmanjša pa na VN Avstrije, kjer je le ta znašala natanko sekundo.

[chart id=”5769″]

[chart id=”5772″]

Matej Plešej

@matejf1-si

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje