Kako je skrivnostni Mercedesov “engine mode” končal Vettlovo dirko v Spa-ju 2015

0

Nekdanji šef ekipe Lotus Matthew Carter je razkril kako je Mercedesova zloglasna nastavitev motorja, ki naj bi srebrnim puščicam prinašala veliko prednost v kvalifikacijah, pomagala Romainu Grosjeanu, da se je na dirki v Spa Fracorchampsu leta 2015 spustil v lov na Sebastiana Vettla (Ferrari).

Dirkača Mercedesa, Lewis Hamilton in Nico Rosberg sta vodila dirko, Sebastian Vettel pa je vozil na tretjem mestu. Nemec, ki je bil na taktiki enega postanka, se je v zaključku VN Belgije znašel pod pritiskom Romaina Grosjeana (Lotus-Mercedes), dokler mu ni ob vstopu na ravnino Kemmel razneslo zadnje desne gume.

Eksplozija gume na Ferrariju Sebastiana Vettla:

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=7aDgJfSe_2Q”]

Carter je za Missed Apex pojasnil kako so takrat v ekipi Lotus dobili dovoljenje, da uporabijo skrivnostno nastavitev, da Grosjeanu omogočijo pritisk na Vettla:

“Pri Mercedesu niso želeli, da bi Vettel končal na stopničkah in ko so videli, da se Romain na novejših gumah približuje so mu pri Mercedesu omogočili najvišjo stopnjo moči Mercedesovega pogonskega agregata” Torej stopnje delovanja, ki že vse od začetka hibridne ere, buri duhove v karavani Formule 1.

Časi krogov nam jasno pokažejo, da je Grosjean nenadoma močno dvignil svoj ritem. Med 25. in 30. krogom je bilo njegovo povprečje 1:55.6, nato pa se je v naslednjih osmih krogov spustilo na 1:54.8. V 29. krogu je Francoz po radijski zvezi od svojega dirkaškega inženirja prejel sporočilo: “strat 7 (najvišja stopnja moči motorja), napadi Vettla”. Grosjean je takoj začel nizati skoraj za sekundo hitrejše čase.

Po dirki je Francoz Carterju dejal, da je celoten bolid začel delovati bolje, kot kadarkoli prej:

“Romain je po koncu dirke prišel k meni in mi rekel, da bolid še nikoli ni bil tako dober, kot v zadnjih krogih belgijske dirke, kar je precej logično. Hitreje, kot gre bolid bolje delujejo tako aerodinamika, kot gume, dirkač pa lahko zavira precej pozneje. Vsak del na bolidu postane bolj učinkovit.”

“Pri Mercedesu nam nikoli niso razkrili kaj se je takrat zgodilo. Trdili so, da ni bilo razlik, a Romain je prepričan, da je bil bolid nenadoma bistveno boljši. Čeprav so nam včasih dali večjo moč na kvalifikacijah, nam te stopnje na dirkah niso nikoli več omogočili.”

“Na naslednjih dirkah sem jih večkrat vprašal, če lahko te nastavitve še uporabimo, pa so mi odgovorili: Ne, tisto je bilo samo za Spa.”

Matthew Carter: Mercedes ni želel Vettla na stopničkah, zato so nam omogočili najvišjo stopnjo moči motorja
vir: F1Fanatic
guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje