
V trenutku, ko pišem ta članek (torek zjutraj) še nisem videl niti enega časa, doseženega na posezonskem testiranju v Abu Dhabiju. Seveda je poglavitno vprašanje kaj bo z napovedano, skoraj gotovo zmago Roberta Kubice v borbi za drugi sedež pri Williamsu. Vsi vemo kakšna drama se je odvijala okrog Poljaka, tako na testiranju na Madžarskem za ekipo Renault, kakor kasneje na zasebnih in malodane skrivnostnih testiranjih za Williams (o katerih, razen tega, da so bila, ne vemo praktično nič).
Menim, da si vsi postavljamo malce napačno vprašanje glede 32 let starega Poljaka. Vsi se namreč sprašujemo, ali je njegova poškodovana roka sposobna obvladati sodoben bolid Formule 1. Priznam, ko jo vidim na fotografijah me zmrazi. Ampak vprašanje bi moralo biti, ali je Robert Kubica hitrejši od ostalih konkurentov, oziroma ali je tisti, ki lahko ekipi ponudi tisto nekaj več. Več v smislu hitrosti, boljših kvalifikacij, večjega števila točk in stopničk. Na testiranjih po veliki nagradi Madžarske so bili Robertovi časi nekje na nivoju tolikokrat kritiziranega Palmerja in po mojem mnenju vsaj pol sekunde na krog prepočasni, da bi izzvali navdušenje. Po tistem testiranju se je Renault odločil še malce zadržati Palmerja preden so pripeljali Carlosa Sainza. Robert v kakšnii resni shemi za sedež v letu 2017 ni bil. Če bi bil jaz tehnični direktor katerekoli ekipe in bi imel na izbiro Carlosa Sainza ali Roberta Kubico, bi kljub simpatičnosti Poljaka in armade navijačev za njim, izbral Španca.
Nato je sledilo malo morje testiranj pri Williamsu, kjer se mu je ob bok postavilo konkurente, ki niso prav konkurenti. Pa bodimo iskreni. Menim, da realnih možnosti, da bi Paul di Resta naslednjo sezono vozil bolid Formule 1 ni. Prav tako je zanimivo da nismo izvedeli nobenih časov. Kakšna dobra reklama bi bila novica, da je Kubica sekundo hitrejši od di Reste, ampak od tega nič.
Na prvem predsezonskem testiranju bo Kubica testiral skupaj s testnim voznikom Renaulta Sirotkinom. Sam pričakujem spodobne čase, najmanj na nivoju upokojenega Felipeja Masse, kajti drugače bom resno začel verjeti, da je vse skupaj le interes Williamsa, da pridobi denar poljske naftne družbe Lotos. Vsi namreč vemo, da imajo v Grovu radi denar, ki pride iz naftne industrije, saj se še spomnite PDVSA, sponzorja Pastorja Maldonada? Pri vsem pomanjkanju talentiranih voznikov resnično upam, da sponzor ne bo glavni kriterij pri izbiri. Testov je bilo ogromno, več kot za kogarkoli drugega, a žal nobenega na FP1, kjer bi vsi mi lahko videli zakaj gre.
Malce pod črto pa še argument za kratek razmislek. Spet so se pojavile govorice o vrnitvi znamke Alfa Romeo v Formulo ena. Sicer so na pokrovih Ferrarija in oblačilih rdečega moštva že prisotne deteljice (kar je meni, kot puristu, nezaslišano). V kolikor se to zgodi, bo to zgolj gola marketinška poteza. Šlo se bo za to, da se bo reklamiralo cestne avtomobile, tiste, ki jih mi vsi vozimo in kupujemo. No, jasno je, da se v Formuli ena ne da čez noč napraviti čudežev. Vidimo kaj se dogaja s Haasom in Torom Rossom. Tehnična situacija Sauberja je tudi znana, torej se lahko upravičeno vprašamo, kakšen reklamni učinek bi imel prihod Alfe Romeo, če lahko pričakujemo, da ne bodo pred njimi samo bolidi Mercedesa, temveč tudi Renaulta in morda celo Honde. Mogoče je to tudi eden izmed vzrokov, zakaj te zgodovinske znamke, vsaj v večjem obsegu v Formuli ena ni.
Simon Jazbec
@simonjazbec