
Kmalu se začne nova sezona prvenstva Formule E in priznam, da zadevi ne sledim tako podrobno, kakor Formuli ena. Zato sem si vzel nekaj časa, ter malce podrobneje pogledal zakaj gre in kaj lahko od omenjene serije pričakujemo.
Poglejmo najprej izgled bolidov. Po aerodinamičnih značilnostih močno spominjajo na bolide Indycar, s pokritimi zadnjimi kolesi in sprednjim stabilizatorjom oblikovanim na način, da so tudi prednja kolesa deloma pokrita. Tisti dvojni profil izgleda malce čudno, a v primerjavi s HALO pravzavprav nič posebnega. Vse šasije so identične in proizvaja jih podjetje Spark, katerega je ustanovil Frederick Vasseur, sedanji šef ekipe Sauber. Osebno me spominja na kakšnoo vozilo iz filmov o Batmanu, ampak konec koncev izgled ni napačen, ni pa tisto, kar bi pričakovali od Formule. Če pa si kdo misli, da je podobnost zgolj naključje, ga bom malo razočaral, kajti poleg McLarna in Williamsa, ki sta bila vključena bolj v mehanski razvoj, je bil pri šasiji vključen Dallara, konstruktor šasij v seriji Indy Car.

Druga zanimivost so vozniki. Večinoma gre za sama znana imena, ampak na žalost v tistem smislu, kdo ve, kje so končali potem, ko so izgubili sedež v Formuli ena. Torej, sedaj vemo,kaj se je zgodilo z Buemijem, di Grassijem, Nicolasom Prostom, Nickom Heidfeldom, Jeanom- Ericom Vergnom in drugimi prebežniki iz DTM-a ali iz razreda prototipov. Nič narobe, a sam sem najbolj pogledal in zavihal nos, ko sem zagledal ime Nelson Piquet jr. Da, to je tisti, ki je svoj bolid na ukaz poslal v zid na dirkališču v Singapurju in se tega javno spomnil samo takrat, ko je izgubil sedež zaradi slabega dirkanja. Postal je celo prvak te serije. Morda bo kdo rekel, da se je to zgodilo leta nazaj in tega se nihče več ne spomni. No, jaz se. So stvari, ki jih ne gre pozabiti in tudi ne odpustiti.

Kar me je osebno najbolj negativno presenetilo je to, da se tu prav tako, kakor v Formuli 1 dirka z varčevanjem v mislih, kot v Formuli ena, le še malce bolj ekstremno. Na dirki je moč, ki jo imajo na razpolago bistveno manjša in letos bo zvišana na celih 180 kW. Če je Fernando Alonso kričal po radijski zvezi GP2 engine, bi moral tu kričati Formula 3. V nasprotju s Formulo ena tukaj kakšnega navdušujočega zvoka niti ni za pričakovati, saj so bolidi električni, a mislim, da o kakšni veliki ekologiji tudi ne moremo govoriti. Po mojem mnenju je že ogljikov odtis v sami proizvodnji baterijskega bloka je višji od tistega, ki bi ga naredili z navadnim motorjem na notranje izgorevanje, kje pa je še razgradnja. Pa tudi če izpuha nimajo, je treba električno energijo nekje in nekako proizvesti, a ne bom se spuščal v ekološke zadeve.
Seveda do Formule E ne smemo biti preveč zahtevni, serija je v krizi in nikoli ni zares zaživela, saj so kljub velikim imenom konstruktorjev vključenih v serijo, šasije standardizirane. Seveda je to zanimiva zadevica , a po mojem mnenju še svetlobna leta daleč od Tasmanske formule v šestdesetih. Res pa je tudi, da sedanje šasije s koncem letošnje sezone zaključujejo svoj življenjski cikel, torej je za Formulo E situacija takšna, da sledi preboj ali potop. Sam si bom serijo zagotovo ogledal, toda brez velikih pričakovanj.
Simon Jazbec
@simonjazbec
Zanimiv uvod. A naj rečem, da je show pred prvo dirko, ki se bo pričela čez nekaj minut, na nivoju in se F1 res lahko zgleduje po tem. Če koga zanima pa je za Slovenijo vse na EUROSPORTU.
No sem pogledal pa nisem tako navdušen, je nov članek glede na dirko že odda in bo objavljen kasneje, mi je pa žal ker sam raje gledam dirkanje kot sam šov…
Zame je F1 zakon a časi se spreminjajo. Model tekmovanja je zanimiv. Dejansko se dogaja pa ur skupaj. Pa zanimiva štartna procedura. Kot v atletiki na dolge proge. Ko bo čez nekaj let SF tukaj (zakaj pa ne?!) bo še bolj zanimivo. Pa sedeva Mercedes, Porsche, Nissan, Audi…. Motorji bodo močnejši itd.
Brez zamere, kar sem danes videl, je meni daleč od tega in seveda je članek že napisan, govorim o tem, kar je danes, ne o tem kar bo lahko bilo čez par let ali desetletij…..
Par let ali desetletij je velika razlika. Čas gre naprej. Realno gledano, čez 10 let motorji z notranjim izgorevanjem v obliko kot so v F1? No go. Pa, da ne bo narobe razumljeno. Pogrešam čase V10 ali vsaj V8. Čase, ko sem še bil tu in tam na dirki.