
Na dan so prišli podatki kakšni naj bi bili pogonski sklopi formule ena leta 2021. Presenečenja v bistvu ni bilo, je pa to dobra osnova za začetek razmišljanja v smeri kaj bo. Najprej, po mojem mnenju in v tem nisem osamljen je to, kar danes vidimo le bežen oris, osnova na podlagi katere bodo v naslednjih letih podrobno dodelali pravilnik. Vsekakor moramo v mislih imeti dve stvari, Liberty Media želi glasnejše motorje (mi tudi) in pritegniti nove dobavitelje pogonskih sklopov.
Čeprav bo verjetno marsikdo malo zavihal nos, kar se tiče arhitekture termičnega motorja, oz. motorja z notranjim izgorevanjem, bistvenih sprememb ne bo. Ampak, kot sem že pisal v članku o arhitekturi motorjev; z istim razmerjem med hodom in premerom, isto kubaturo in omejenim režimom vrtljajev ni bistvenih razlik. Edino, kar bi bilo različno, je to da bi pri V12 ( tudi V10 in V8) bili bati, ventili, injektorji ter svečke manjši, kar bi seveda pomenilo manjšo zanesljivost in večje vložke v raziskave materialov in komponent takšnega motorja. Tega si pa pisci pravil ne želijo.
DVIG OBRATOV IN SLOVO MGU-H
Deloma dobrodošla sprememba je dvig maksimalnega števila obratov iz 15 000 na 18 000. Uradno predvsem zaradi izboljšanja zvoka, toda kot sem rekel je to le delna rešitev, kajti danes, zaradi omejitve porabe goriva, imamo med dirko režim vrtenja 12 000/13 000 obratov v minuti. Sprememba je dobrodošla, a bodo morali zadevo še malce bolj podrobno dodelati.
Kar bo bistveno spremenilo celotni projekt pogonskih sklopov, bo ukinitev elementa imenovanega MGU-H. Torej ne bodo več pridobivali energije iz izpušnih plinov, kar po eni strani zelo poenostavi nove pogonske sklope, po drugi pa bodo takšni sklopi bolj glasni, oziroma bi vsaj morali biti Pri tem pa moramo priznati nekaj, Formula ena bo tako izgubila edini element inovativnosti, ki ga je imela v možnem razvoju bodočih agregatov v serjiskih avtomobilih. Menim pa, da bo na splošno tako bolje. MGU-K ali po starem KERS ostaja, le možno bo narediti takšnega, ki bo zbiral energijo več krogov in ga bo nato voznik prosto dodajal v dodatno moč skozi dirko. V bistvu se bomo vrnili z zadevo nazaj.

Glede turbin se bodo zadeve malce standardizirale tako, da bodo imele le te določeno težo, razmišlja pa se tudi smeri standardne turbo enote. Omejene bodo tudi specifikacije tako goriv, kot maziv, verjetno kot posledica tistega, kar smo letos doživeli s sumom uporabe maziva, kot goriva. Enako bo omejena uporaba preveč sofisticiranih litin, vse to v smislu zmanjševanja stroškov.
Kot ste videli gre za oris, smernice, ki še ne pomenijo dosti, čeprav so na primer pri Aston Martinu navdušeni. Zanimivo je dejstvo, da se ukinja MGU-H, kar je roko na srce, Mercedesova tehnologija. Bojim pa se, da bomo imeli množico enakih sklopov samo z različnimi imeni proizvajalca. Toda 2021 je še zelo daleč in vemo, da v Formuli ena nič ni dokončno in gotovo. Kar se pa meni zdi očitno je to, da s takšnimi spremembami jih bom verjetno z veseljem spet klical motorji in vsaj po mojem mnenju gre zadeva v pravo smer.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec