
Kakor že tolikokrat doslej smo tudi dandanes priča grožnjam, da bo Ferrari zapustil Formulo ena. Ni prvič in verjetno tudi ne zadnjič. Čeprav menim, da so bile grožnje v času Enza bolj resne, saj so takrat kakšno dirko tudi izpustili, enkrat pa celo predstavili svoj bolid za dirkanje v seriji Indy. Danes pa imamo predsednika Ferrarija (poleg FCA), ki je v svojih izjavah zelo nekonsistenten. Od izjav o ponovni renesansi Alfe Romea, kar poslušamo že leta, do neposrednih groženj o umiku iz Formule 1, če bodo tehnični pravilnik sprejeli v smer, po njegovem mnenju, amerikanizacije Formule ena.
Ga osebno jemljem resno? Niti malo ne, že leta. Prvič je le eden izmed lastnikov pa še to manjšinski, odločati v svojem imenu torej ne more. Drugič je, kot sem že omenil, predsednik FCA, C je Chrysler, ko smo že pri amerikanizaciji (verjetno upa, da ga onstran luže ne slišijo). Nenazadnje, razlog za nezadovoljstvo v resnici sploh ni tehnične narave, ampak zgolj in samo finančne. Ferrari vsako leto dobi približno 70 milijonov dolarjev denarja le in samo zato, ker sodeluje. Drži, do sedaj so sodelovali v vseh prvenstvih formule ena od leta 1950, do danes, toda ali je to dober razlog za služenje denarja? Proge imajo izgubo, ekipe hirajo, drugi pa so nagrajeni, ker …. enostavno so.
Kaj bi pomenil odhod Ferrarija iz Formule ena? Na začetku velik udarec, ampak preživeli so izginotje Lotusa, Brabhama, Tyrella verjetno bi tudi to. Seveda bogati arabski šejki bi se ob tem malce namrdnili, saj imajo toliko Ferrarijev v garaži, kot mi tistih plastičnih na policah. Morda bi se serija tako lahko vrnila h koreninam, tistemu pravemu dirkanju, kar je želja marsikaterega navdušenca.
Kaj pa Ferrari? Če poskočni konjiček zapusti Formulo ena, kakšne bodo posledice? Zagotovo bi to bil velik udarec. Brez Formule ena bodo enaki Porscheju, Lamborghiniju, Bugattiju in ostalim. Imeli bodo prestižno zgodovino, a manjkalo bo tisto nekaj več. Ali bo grb z inicialkami SF ( Scuderia Ferrari) imel kakšen smisel, poleg nostalgije po časih, ki so bili?
Seveda je jasno, da bi odhod Ferrarija iz Formule ena pomenil izgubo za vse strani. To pa ne pomeni, da bi morala Liberty Media za prisotnost Ferrarija plačevati, in to približno polovico “budgeta”, ki si ga ekipe razdelijo med sabo. Ni čudno, da novih ekip s takšnim načinom deljenja dobička ni na vidiku.
Vsak cirkus pa ima tudi klovna. Tudi ta ga ima. Gospod v modrem puloverju iz kašmirja, ki govori danes tako, jutri drugače, rezultatov pa ni. Pogosto obljublja nemogoče in preganja vse ki mislijo drugače. Dokler pa bodo navijači ploskali njemu in žvižgali drugim, bo Marchionne lahko oholo in z dvignjenim prstom žugal vsem po vrsti in grozil z odhodom.
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec