
V Formuli 1 velja nenapisano pravilo: Veljaš toliko, kot si bil dober na zadnji dirki, ali vsaj nekaj njih. Kruto, a resnično. Ugled je za vsakega dirkača ključen dejavnik za dolgo in uspešno kariero, toda preden začneš tekmovati z ostalimi, moraš najprej premagati moštvenega kolega.
Potem, ko je Daniel Ricciardo ob začetku hibridne ere senzacionalno odpravil štirikratnega svetovnega prvaka je nemudoma postal čudežni deček Red Bulla in pričakovalo se je, da bo prav on tisti, ki bo po odhodu Vettla rdeče bike vodil pri vnovičnem pohodu na vrh. Mlad, hiter in neustrašen Ricciardo je dirkal mnogo bolje tudi od Kvyata in zdelo se je, da je za Avstralca meja le nebo.
Nato pa je leta 2016 že kmalu po začetku sezone v Red Bull prišel globalni čudež motošporta, Max Verstappen. Nizozemski super talent je na VN Španije v Barceloni prvič sedel v konkurenčnem bolidu in prvič zmagal, boj za primat v avstrijski ekipi pa se je tako nepovratno začel.
Verstappen je vstopil v Formulo 1 z velikim medijskim pompom in dejstvo je, da je pričakovanja upravičil. Potem, ko sta bila v prvi sezoni z Ricciardom precej poravnana je mladi Nizozemec letos enostavno hitrejši. Max je v povprečju v kvalifikacijah od svojega moštvenega kolega hitrejši več kot tri desetinke, kar je v F1 ogromno. Dejstvo pa tudi je, je Verstappnu le serija odstopov zaradi tehničnih okvar in lastnih napak preprečila, da bi bil spredaj tudi v prvenstvu.
Skratka, vse kar je še pred kratkim poosebljal Ricciardo, torej surovo hitrost, pogum, samozavest in neustrašnost, počasi, a vztrajno vse bolj povezujemo z dirkanjem najmlajšega dirkača v zgodovini Formule 1. Nobenega dvoma ni, da je Daniel izjemen dirkač, a Max izgleda hitrejši, kar pa bo za Avstralca postajal vse večji problem.
Ricciardo je namreč na prelomnici svoje kariere, saj mu po naslednji sezoni poteče pogodba z Red Bullom. Avstralec je že večkrat namignil, da si želi prestopa bodisi v Mercedes ali Ferrari, toda pod pogojem, da nikjer ne bo igral druge violine. Vprašanje pa je ali bo ob pogoju, da razmerje moči pri rdečih bikih ostane enako, takšna ponudba sploh prišla na Avstralčevo mizo.
Naslednja sezona bo bržkone odločila v katero smer bo šla Ricciardova kariera. Linija med elito in povprečjem je pogosto zelo tanka, toda že izkušnje Danielovega predhodnika pri Red Bullu nam jasno povedo, da ko enkrat padeš v povprečje, je pot nazaj v elito praktično nemogoča.
Matej Plešej @F1.si
@matejf1-si