
Vsak dirkalni bolid mora biti hiter in zanesljiv. Hiter, da prehiti ostale dirkače inzanesljiv, da pride do cilja. Logično je, da zanesljivost in hitrost ne gresta skupaj, kajti vsak kilometer na uro pridobljen pomeni večje obrate motorja, tanjše stene elementov, manjše hladilnike in tako naprej. Seveda poenostavljeno, da se razumemo.
Ferrarijev razvoj je neprestan in konstanten. Upam si trditi, da je danes razlika med Mercedesom in Ferrarijem bistveno manjša od tiste iz začetka sezone. Ne samo na zavitih in počasnih progah, kjer so bili v prednosti že na začetku leta in so jo obdržali, ampak tudi na progah, kjer niso favoriti so se zaostanki zmanjšali. Ker sem po naravi zelo radoveden, sem se začel spraševati. Seveda, aerodinamika, prilagoditve progam, delo na pogonskem sklopu, vse to se vidi. A opazil sem še nekaj. Pojavile so se okvare, nekatere resne druge manj a vsekakor vredne razmisleka.
Spomnimo se okvare volanskega droga v dirki na Madžarskem. Do nje naj bi prišlo zaradi pregrobe vožnje čez robnik. Možno? Seveda, vsak element na bolidu je projektiran za točno določeno obremenitev. Pa do zadnjih primerov sedaj v Maleziji. Najprej okvare v pogonskih sklopih. Osebno ne verjamem, da se v ekipi ne zavedajo kaj imajo vgrajeno. Sicer dvomim, da bomo kdaj v resnici izvedeli kaj je šlo narobe, a poleg iztrošenega dela je možno tudi, da je popustil kakšen sekundarni del, recimo kakšen kolektor, katerega stena je bila na določenem delu pretanka. Seveda bi takšen del nekaj malega doprinesel, a verjetno je ena mejna vrednost šla nad tisto preračunano in verjetno je nekaj popustilo. No, na to idejo sem prišel, ko sem videl zadnjo obeso kazati pogumno v nebo po dirki v Sepangu. Formule ena so dobro načrtovane, in vožnja čez robnike ni noben čudež. Tudi trki z zidovi ne. Ampak, spomnim se primera, da so se obese vdale, če je bolid po nesreči zapeljal vzvratno čez robnik. Seveda bolid ni bil predviden za to. Naj oceni vsak sam hitrost pri kateri se je trk zgodil, smer udarca in pa poškobe enega in drugega bolida.
Razvoj bolida sam po sebi je enkratna zadeva, in izgleda da se pri Ferrariju trudijo, a mogoče so naredili pol koraka preveč v zgrešeno smer. Bolid je postal preveč krhek in nezanesljiv. Glejte dvomim, da imajo slabo kontrolo kvalitete, so ena izmed najboljših ekip F1, pa tudi, da jih je izdal majhen nepomemben del za par evrov je tudi utopična razlaga. Razvijajo bolid do skrajnosti in čez, da bi ulovili vsaj en naslov, a zavedati se moramo da sama hitrost brez zanesljivosti ne pomeni prav nič. Prav Mercedes Benz je v eri turbo motorjev dosegel prevlado ne samo s hitrostjo ampak tudi z zanesljivostjo. Poglejte samo število dvojnih zmag.
Kaj narediti? Če mene vprašate, ne vem. Ni kar tako enostavno iti po poti nazaj. Pa še hitrost izgine. Do naslednje dirke na Japonskem je le teden dni, čudežev ni za pričakovati in na silo ne gre. Mogoče le upati da bodo deli zdržali do ciljne črte, bolid pa čim hitrejši.
Simon Jazbec @F1.si