Strateški pogled na VN Japonske

0

Smo pred dirko na Japonskem in, ker je izbor trdot mešanic gum enak kot v Maleziji menim, da je najprej potrebno narediti majhen pogled nazaj. Večina voznikov je opravila samo en postanek, le Grosjean in Palmer dva. Zanimivo pa je, da je Ocon po prebitju Supersoft gume v drugem krogu šel na menjavo in s Soft mešanico naredil 53 krogov. Nekiliko se je pritoževal nad pomanjkanjem oprijema v 32. krogu?  ampak nič tragičnega. Torej obraba gum ob pravi nastavitvi sploh ni bila kritična.

Sedaj, če primerjam izbore, ki so jih opravili vozniki za Veliko nagrado Japonske. Mercedes Benz, McLaren Honda in Renault imajo identične izbore kot so jih imeli v Maleziji. Pisal sem že o previdnem izboru Mercedesa in drznem izboru McLarna. Menim, da bodo ekipe raje posegale po Soft mešanici pred Medium, a Mercedes pušča odprto možnost primerjave s kompletom več Mediuma v seštevku Bottasa. Kar je malce presenetljivo, je izbor Ferrarija, ki je identičen Mercedesu. A zavedati se moramo, da je proga na papirju bolj na strani slednjih tako, da se verjetno izplača bolj defenzivna strategija. Red Bull ima z Verstappnom enak izbor, le Ricciardo je tokrat posnemal nizozemskega kolego in izbral komplet gum Supersoft več, a menim, da gre za isto razmišljanje.

Najbolj zanimivi so pri Force Indii. Oba voznika enako, tri komplete Medium in tri komplete Soft. Če upoštevamo, da je na Japonskem  postanek v celoti nekje med 22 do 25 sekund in vemo, da traja dirka 56 krogov, bi moral voznik imeti ritem cca 0″4/0″5 hitrejši od ostalih, da bi nadoknadil čas. Torej je verjetno pot drugačna, pričakujejo večjo obrabo in hočejo biti pripravljeni na stint z Medium ali Soft gumo. O tem se bodo odločili po prostem treningu. Za primerjavo poglejte izbor McLarna, tu je skorajda jasno, da bo en stint na soft mešanici.

Sedaj, število postankov. Glede na lansko leto, kjer sta bila postanka dva, ter letošnje nove hitrostne rekorde in primerjave z prejšnjimi dirkami, bi si upal reči, da bo postanek en sam. Za razliko od Malezije pa bodo sedaj po mojem mnenju menjali Supersoft mešanico prej ( bojda so v Maleziji vztrajali do polovice na prvem kompletu, ker je bila napovedana možnost dežja prav tedaj, a vseeno). Moja napoved za prvi stint na Supersoft s polnim rezervoarjem je 18/22 krogov, a to je moje mnenje.

Rad bi pritegnil pozornost na izbore ekipe Haas. Ta  je enak, kot v Maleziji le komplet Medium gum več sta si voznika “zamenjala”, tako da imata enake pogoje na povprečju obeh dirk.

Sam vidim bolj agresivne v Red Bullu, McLarnu ter Toru Rossu, Renaultu in celo Sauberju. Konzervativni izbor bo pri Mercedesu, Haasu in Ferrariju pa tudi Williamsu. Resno pa me zanima, kaj so planirali v Force Indii. Čez leto so pokazali, da znajo in res je zanimiv izbor. Seveda, to je vse v moji glavi in na papirju, brez kakšne možnosti dežja ali varnostnega avtomobila.

Simon Jazbec @F1.si

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje