Slovo rdečih bikov?

2

Malo v ozadju vsega dogajanja za naslov svetovnega prvaka, so se zgodili določeni premiki, ki vsaj meni dajo misliti. Mogoče je vse le fantazija, a vseeno vredno razmisleka. Dozdeva se mi, da bi lahko Red Bull zapustil Formulo ena nekje do leta 2021.

Se zdi teorija drzna in malce za lase privlečena? Skoraj gotovo, a razmislimo malo drugače in poglejmo situacijo iz drugega zornega kota. Red Bull je bil dolga leta pokrovitelj ekipe Sauber. Vanjo so vlagali denar, dobili pa močno reklamo, bistvo sponzorstva seveda. Nato so kupili ekipo Jaguar nad katero je Ford obupal in še malce kasneje, sicer po moje tudi pod političnim pritiskom, propadajoči Minardi iz katerega je nastal Toro Rosso. Če so prej le vlagali sredstva in se lepo imeli, so sedaj morali kupiti ekipo (seveda lahko po diskontni ceni, a tudi to v Formuli ena zna biti kdaj več kot en dolar), skrbeti za ljudi, nabavo materiala, logistiko, vzpostaviti šolo voznikov in še vse malenkosti, ki sodijo zraven. Navsezadnje pa so morali biti še sponzorji samih sebe. Sedaj, z vsem trudom in sredstvi so ustvarili tri zares opazne voznike (Vettel, Verstappen, Riccardo), zmagali svetovna prvenstva, vozniška in konstruktorska, dirke, ampak, se jim je to splačalo? Ne vem, a določene situacije kažejo, da jim je vsega dovolj. Jim? bolje rečeno “jima”. Komu? Eden je Dietrich Mateschitz drugi pa Helmut Marko.

Lastnik Red Bulla Dietrich Mateschitz in njegova podaljšana roka Dr. Helmut Marko sta ustvarila šampionsko moštvo.

Poglejmo malo podrobneje, kaj se dogaja v obeh rogatih ekipah. Toro Rosso je praktično zamenjal svoje motorje Renault za Hondo, kateri se je odpovedal McLaren. Razen, da jih ne bodo plačali, ne vidim kakšnih pozitivnih učinkov. Še več, menjalnik jim bo izdelal McLaren oziroma, ker niso neumni, jim bodo verjetno dal letošnji menjalnik. Namreč, niso vse ekipe sposobne izdelati lasten menjalnik. Tako je Toru Rosso letos letos dirkal z menjalnikom sestrske ekipe Red Bull, lani pa so ga dobili vključenega v pogodbi s Ferrarijem. Menjalnik za Hondo pa zaenkrat lahko naredi samo McLaren. Ne, da ostali ne znajo, ampak pogodbe se iztečejo 31. 12..

OK, če bi bilo to vse sploh ne bi bilo tragično. Ampak, sedaj je uradno (kolikor je lahko karkoli v Formuli ena uradno in dokončno), da Renault v letu 2018 Red Bullu ne bo več dobavljal pogonskih sklopov in verjetno drugega, kot prestopiti k Hondi jim ne preostane. Po drugi strani pa bo bil Carlos Sainz jr. posojen v tovarniško ekipo Renault in to že od naslednje dirke, torej predčasno. Kar je po svoje čudno, ker prav Toro Rosso in Renault se borita v konstruktorskem seštevku in imeti Sainza v ekipi je prednost.

Sebastian Vettel je za ekipo Red Bull privozil 4 naslove svetovnega prvaka.

K vsemu temu lahko dodamo še naslednja indica. Aston Martin bo z naslednjim letom glavni sponzor ekipe Red Bull. Glavni sponzor pomeni, da ima ime pred ekipo, ime motorja pride za ekipo. Torej bo konstruktor prestižnih avtomobilov sponzor ekipe, ki ima ime po energijski pijači in jo poganja pogonski sklop imenovan po prestižnih urah. Komplicirano mar ne? Je pa prvič, da ima Red Bull kakšnega resnega zunanjega sponzorja. Infinity je namreč podznamka Nissana, ki je v navezi z Renaultom. Je pa res, da je bil do leta 2014 direktor Infinitya Andy Palmer, ki je medtem postal direktor Aston Martina. Drugi indic je sveža izjava Franza Tosta, ki je rekel, da ne Gasly ne Kvyat še nimata zagotovljenega sedeža za prihodnjo sezono. Nič takšnega, le to, da si Honda, kot zmeraj želi imeti japonskega voznika v Formuli ena. In k temu dodajmo še neosnovane govorice, da naj bi si želel Aston Martin izdelovati pogonske sklope, čeprav sam mislim, da bi raje nanje prilepili le ime).

No, obstaja možnost, lahko samo v mojih mislih, da se Red Bull poslavlja, Toro Rosso bi postal Honda, Red Bull Aston Martin, ljudje več ali manj isti in vsi bi srečno živeli najprej in gledali dirke. Mogoče se bo komu zdelo, da imam bujno fantazijo, ampak ne pozabimo, da gre za Formulo 1.

Simon Jazbec @F1.si

@simonjazbec

guest
2 Komentarji
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Mitja

Mogoče fantazija ali ne, dejatvo je, da ste zelo blizu verjetnim prihodnjim dogajanjem. Res bull bi res lahko prodal svoj del Aston martinu, ta bi imel pa motorje Forda pod svojo znamko. Toro rosso bi pa lahko postal ekipa ala sauber, zgolj z res bulovim sponzorstvom, če recimo Honda nebi želela vstopiti. Je pa res, da noben ne ve kaj lahko Honda letos pokaže, lahko spet nič, lahko pa vseeno dovolj dober napredek da bi toro rosso bil na sredini lestvice.

SimonJazbec

Hvala Mitja, sicer je članek star cca 4 mesece a lepo slišati, da mi čas lahko da tudi prav, le ena zadeva okrog Aston Martina in pogonskih sklopov. Seveda jih sami niso sposobni narediti in se bi (bojo) verjetno naslonili na Cosworth, ta pa ni več v sferi Forda ( bil je za obdobje Jaguar racinga), lastnika sta Forsythe in Kalkhoven znana iz ameriških dirk…..