
Le malokdo verjetno ve, da dolgujemo današnji navdušenci marsikaj avstrijskemu gospodu po imenu Alfred Neubauer, rojenemu v kraju Neutitschein, oziroma danes Nový Jičín na Češkem (Avstro Ogrsko cesarstvo) leta1891. Je sin izdelovalca pohištva in med prvo svetovno vojno se izuči za mehanika, po vojni pa postane glavni testni voznik pri Austro Daimlerju, takrat pod taktirko Ferdinanda Porscheja. Od leta 1922 je Alfred vozil tudi dirke a brez vidnih uspehov. Leta 1923 pa ga prav Porsche spravi v Daimler v Nemčijo (1926 ta postane Daimler-Benz) in Alfred prav v tistem letu spozna, da ni rojen za dirkalnega voznika.

Takrat dobi navdih in, ker je bil enkraten organizator si, kot prvi v ekipi izmisli novo funkcijo. Imenuje jo “Rennleiter”, danes bi temu rekli Team Manager. Alfred stoji ob progi in glasno spodbuja svoje voznike. Pri tem izvaja prave premike, da takrat v vztrajnostnih dirkah nudi svojim voznikom kar najboljšo podporo. In bil je uspešen. Brez Neubauerja verjetno danes imena kot so Manfred von Brauchitch ali Rudolf Caracciola ne bi bila tako blesteča.
Čeprav je v bistvu izvor zavit v legendo, je bil Neubauer povezan tudi z nastankom imena Srebrnih puščic. Gre za legendo, a leta 1934 je bil bojda Mercedes Benz W25 Manfreda von Brauchitcha na dirki Eifelrennen na Nürburringu nad minimalno težo. Da bi ga olajšali naj bi izbrusili vso belo barvo, dokler ni prišel na dan srebrni aluminij in po zmagi bom Brauchitcha, naj bi se ime prijelo. Čeprav so takratni novinarji to ime uporabljali od leta 1934 pa do 39, so okrog te legende precejšnje kritike. Naprej sta spregovorila le Neubauer in von Brauchitch, ampak samo leta 1958 in nič prej. Kakih slik, da bi bili avti beli, ni, in da bi bili še bolj pošteni, dodajmo da je bila dirka Formula Libre. V prosti formuli kakšnih omejitev ni, ali naj jih ne bi bilo.Kakorkoli že, meni osebno je zgodba lepa in jo mam za resnično, čeprav bi kdo mogoče rekel da ni.
Alfred Neubauer je bil pri Mercedes Benzu prava institucija. Na svojem mestu pa ostane tudi po drugi svetovni vojni. V petdesetih se vrnejo v dirke, s Juan Manuelom Fangiom v letih 1954 in 1955 za volanom bolida W196 osvojijo dva naslova prvaka (konstruktorskih tedaj še ni) Zelo verjetno je tudi popolna organizacija Neubauerja, klicanega tudi Don Alfredo veliko pripomogla k temu.
A Neubauer je bil človek posebnega kova. Danes mogoče malo nerazumljivega. Jasno je, da so takrat ekipe tekmovale v večih, če ne vseh kategorijah, v katerih so lahko. Leta 1955 je ekipa Mercedes-Benz tekmovala v dirki 24 ur Le Mansa z bolidom 300 SRL. Mercedes je imel pravo mednarodno skupino voznikov, a zaradi naključnega zaporedja dogodkov je avto v rokah Levegha zletel s proge. Umrl je voznik, 83 gledalcev in še približno 180 ranjenih. Mislim, da je imenovati to tragedija že malce premalo. Neubauer iz dirke umakne preostala vozila, Mercedes-Benz zaključi s tekmovanji za desetletja, Neubauer pa se upokoji in nikoli več ne sodeluje pri dirkah. Seveda direktno ni bil odgovoren a čutil se je verjetno nekako krivega oziroma je sprejel moralno odgovornost za dejanje ekipe, ki jo je vodil. A smo vsi prepričani, da bi danes videli tudi takšna dejanja?
Simon Jazbec @F1.si
@simonjazbec