
Malo v zatišju zadnje dirke v Austinu in polemik za njo se je zgodil še eden, a mislim da ne zadnji, moštveni ukaz s strani Scuderie Ferrari. No, kot verjetno veste, jaz jih nimam rad, a jih razumem in v pravi obliki ter na pravem mestu tudi podpiram. Kaj je prava oblika in mesto? Na primer, da bi Raikkonen prepustil zmago Vettlu v primeru, če bi Hamilton odstopil ali bil za njima. Bilo bi nešportno, ampak prekleto racionalno in učinkovito. Če se spomnite polemike po Veliki nagradi Madžarske, ko je Niki Lauda kritiziral Hamiltona, da je vrnil mesto Bottasu. Meni je Niki všeč ker je odkrit, direkten in ima po svoje prav, namreč svoj zadnji naslov je osvojil za pol točke pred Prostom. A situacija na Madžarskem je bila drugačna, Hamilton je lovil Vettla na lestvici seštevka točk za naslov svetovnega prvaka.
V Austinu je bila situacija diametralno nasprotna. Z izmenjavo mest Sebastian Vettel ni zmanjšal zaostanka za Hamiltonom, temveč je ta zaostanek povišal za manj točk, kot bi ga, če ukazov ne bi bilo. Mesto je izgubil zaradi spremembe strategije med dirko iz enega postanka na dva in dejstvo je, da je bil ponovno žrtvovan drugi voznik, Raikkonen, za dosego nekega Pirovega rezultata. O zmagi tu ne smem govoriti.
No, da je prišlo do namerne menjave mest, je razvidno iz časov, ki sta jih dosegla oba voznika. V 50. krogu je Raikkonen dosegel 1’39″940, Vettel 1’39″528. Nekako pričakovano glede na status gum, nato je začel Sebastian pritiskati plin. V 51. krogu Raikkonen (še zmeraj drugi) 1’39″697, Vettel pa fantastičnih 1’37″766. V naslednjem krogu pa pride do menjave mest torej je spredaj Vettel z 1’38″746 in za njim Raikkonen 1’40″845. Že v naslednjem (53) krogu je Vettel skoraj ponovil svoj čas z 1’38″887, Raikkonen pa je bil od svojega prejšnjega kroga hitrejši za sekundo in tri desetinke s časom 1’39″577, kar je tudi hitreje kot je vozil pred izmenjavo mest. V 54. krogu je Vettel s časom 1’39″834 upočasnil, da bi Kimiju umogočil uporabo DRS-a, posledično je bil Raikkonen hitrejši z 1’39″386. Trend se je nadaljeval tudi v naslednjih krogih le v zadnjem je imel Raikkonen za cele štiri sekunde počasnejši krog a bil je v borbi z Verstappnom in na koncu je povsem upočasnil.
Mislim, da je jasno razvidno, da v zaključku dirke Raikkonen ni imel ne težav z bolidom in ne nenadnega kolapsa gum, je pa priznal, da je moral nekoliko varčevati z gorivom. S primerjavo časov vidimo, da je bil pred in po manevru enako hiter in bi bržkone lahko dirko končal tudi na drugem mestu. Podobno lahko razberemo iz matematike pri splošni strategiji, kjer naj bi bila tista z dvema postankoma, približno 10/15 sekund počasnejša od tiste z enim.
Kaj so s tem manevrom želeli doseči na Ferrarijevem pitwallu? So se bali, da bo Verstappen prehitel Vettla ali celo oba in ali je mogoče sramota, da pride Raikkonen na cilj pred Vettlom? Hamilton je svojo dirko s prvega mesta zgolj kontroliral in časi Vettla ga niso nikoli zaskrbeli. V ključnih trenutkih je bil zadosti hiter, nato mu ni bilo treba tvegati in Vettel ga ni ogrožal. Nihče pravzaprav ne ve, kaj so imeli strategi rdeče ekipe v mislih. Hamilton potrebuje za osvojitev naslova eno peto mesto v zadnjih treh dirkah, prvenstvo je torej praktično odločeno. Je bilo to, kar so naredili prav ali koristno, pa naj presodi vsak sam.
Simon Jazbec
@simonjazbec
Se strinjam, Ne vem zakaj Kimi to še kar prenaša
Osebno se mi v mislih poraja isto vprašanje…..