Igra številk

2

Vzel sem svinčnik, papir in se, kot po navadi malce poigral s številkami doseženih točk, tako v vozniškem točkovanju, kot v konstruktoskem. Vzel sem v obzir zadnjih petih dirk (kar je nekako četrtina prvenstva), torej rezultate dosežene po veliki nagradi Madžarske, po mojem mnenju tiste, kjer je imel Ferrari največjo premoč tako nad Mercedesom, kot Red Bullom. In pa zadnje dirke na Japonskem, kjer je situacija bistveno drugačna. 

Pa poglejmo, po dirki na Madžarskem je imel Hamilton 188 točk, Bottas 169, Vettel 202, Raikkonen 116, Riccardo 117, Verstappen 67. V konstruktoskem seštevku Mercedes Benz 357, Ferrari 318 in Red Bull 184. Poenostavljeno, Vettel je imel 14 točk prednosti.

Danes po koncu dirke na Japonskem je situacija takšna: Hamilton 306, Bottas 234, Vettel 247, Raikkonen 148, Riccardo 192, Verstappen 111. V konstruktoskem seštevku ima Mercedes Benz 540, Ferrari 395 in Red Bull 303. Danes ima Hamilton 59 točk prednosti pred Sebastianom Vettlom.

Ok gole številke, ampak zanimivo je pogledati razliko med obema lestvicama po obeh velikih nagradah.  Hamilton je dosegel skoraj enkrat več točk kot Bottas, medtem ko sta oba Ferrarija dosegla malce več kot  Riccardo sam. Toliko kritizirani Verstappen je v tem obdobju dosegel le točko manj od Vettla in Max z izjemo zadnjih dveh dirk ni vozil dobro. Več kot polovico njegovih točk (44 doseženih) je 25 iz Singapurja. Kar je tudi zanimivo je to, da je do sedaj Hamilton v teh petih dirkah nadoknadil 73 točk, medtem ko sta jih oba Ferrarija dosegla 77.

Zanimivo je dejstvo, da ekipa Ferrarija ni izgubila točk samo proti Mercedesu, ampak tudi proti RedBullu. Zadeva je primerljiva glede na kazenska mesta  in predvsem proge, ki niso bile po godu tudi ekipi Red Bulla. Rezultat v doseženih točkah je 77 proti 119. 

Mogoče bo kdo sedaj rekel, ja ni bilo sreče. Ne bom se strinjal. Sam za najsrečnejšega voznika danes v vsem cirkusu štejem Daniela Riccarda. Kadar ima kdo težave,  je on na svojem mestu, pripravljen, svojo srečo tudi izkoristi ter doseže rezutat. Sreča v dirkah pa neizbežno pomeni nesrečo za nekoga drugega. Hkrati moramo poudariti še nekaj, razvoj. Ta naj bi pomagal imeti boljši bolid in seveda posledično boljše rezultate in več točk. Seveda vsem od zdavnaj znane stvari. Nič novega. 

A nekaj je zanimivo. Vsakdo lahko pri sebi razmisli, koliko je bilo rečenega okrog razvoja (od šasij pa do komponent pogonskih sklopov, še posebej okrog VN Italije) in kakšni so bili rezultati. Verjetno sem že tečen ko govorim, da se točke delijo po dirki v nedeljo in, da točke kažejo pravo stanje. Drugo so vse “čeji”in mogoče bi. Moč in sposobnost je predvsem izkoristiti ponujeno ter pobrati največ, kjer si v prednosti ter najmanj izgubiti kjer imaš slabosti. Nato ,če nekdo kaj podari v dirkah kjer nisi v prednosti in si to izkoristil, je sreča, drugače je le zapravljena priložnost. Občutek pa imam, da so ekipe, ki res  delajo v tišini, druge pa se ukvarjajo bolj z mediji, kot z bolidom. Če ne drugega, številke kažejo na to, in številke zaenkrat ne lažejo.

Simon Jazbec @F1.si


guest
2 Komentarji
najstarejši
najnovejši najbolj priljubljeni
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje
Kristjan68

Če mene vprašate je Max prihodnost v F1 le ,če se mu nebo kaj hujšega pripetilo kot se je to žal zgodilo Kubici.Ferrari pa z njihovo šlamparijo in samovšečnostjo še dolgo ne bodo prvaki. Imajo pa klub vsemu najlepši avto.Ampak to je zgolj slaba tolažba.

SimonJazbec

Kristjan, tudi po moje je Max prihodnost in niti ne oddaljena, je potrebno samo še malo izkušenj pa bo.
Kar se lepote tiče je subjektivna, meni je osebno res Ferrari najlepše pobarvan, a lot lepoto linije mi je dosti ljubši Mercedes z ukrivljenim sprednjim delom noša in brez tistega izrastka na sredini, a moj okus in moje mnenje…