Ko zaslišimo priimek Hill seveda najprej pomislimo na Grahama, nato na Damona, toda na Phila, čeprav je bil tudi on svetovni prvak, se kar malo pozabi. Slednji sicer ni bil v nikakršnem družinskem razmerju s prvima dvema, le priimek je enak, a Phil si zasluži našo pozornost. To je zgodba o prvemu ameriškemu svetovnemu prvaku in njegovemu zmagoslavju leta 1961.
To so časi, imenovani junaški. Ne le zaradi tega, ker so tako oddaljeni, da so vse pripovedi, ki jih slišimo ovite v nekakšno meglico, ampak ker so bili časi, kjer sta zmaga in smrt z roko v roki hodile po progi. Hill po samo eni dirki za zasebno ekipo pristane v Ferrariju, kjer najprej dirka občasno, nato pa celotne sezone, svojo prvo zmago pa doseže leta 1960. Naslednje leto, 1961, se v Formuli ena zgodi manjša revolucija, prostornina motorjev se zmanjša na 1500 cm3 in Ferrari predstavi bolid imenovan 156 ( 1500/6 cilindrov)
Ta bolid je znan že sam po sebi, kajti v literaturi boste zasledili, da je to tako imenovani “Sharknose”. Za razliko od drugih bolidov, ki so imeli lepo odsekan nos na trupu cigaraste oblike, je imel 156 koničasti nos z dvema aerodinamično oblikovanima vstopnikoma, kar mu je dalo karakteristični izgled morskega psa. Kar je zanimivo, da so ta design čez dve leti zavrgli in vse te nosove peljali na odpad, muzej v Maranellu pa nam na ogled ponuja le repliko.
Ferrari 156 “Sharknose”
Druga posebnost tega bolida je motor. Spada v družino motorjev V6 s kotom 65° imenovanih Dino, po tragično preminulem sinu Enza Ferrarija, ki ga je tudi zrisal. Že pred tem je dobil mesto v drugih bolidih Formule ena, v drugi kubaturi, ampak zanimivo, da je isti motor v bolidu z istim imenom leta pred tem tekmoval v razredu F2 ( Dino 156 F2, če je kdo mislil, da je sistem imenovanja bolidov pri Ferrariju zmeda samo v zadnjih letih, se je motil).
Phil Hill je bil malce v senci, čeprav je bil svetovni prvak. Njegov moštveni kolega je bil Wolfgang von Trips, s katerim sta se borila za naslov prvaka. V spominu ljudi pa je ostala nesreča, ko je Wolfgang v Monzi 1961 zadel ob kolo Jima Clarka in zletel med publiko, kjer je podlegel poškodbam skupaj s petnajstimi gledalci. Tega leta sta bila res edina konkurenta za naslov von Trips in Hill in čeprav mnogi se ne bodo strinjali z mano, je imel Hill boljše rezultate od von Tripsa. (dve zmagi, dve drugi mesti in dve tretji, proti dvema zmagam in dvema drugim mestom Nemca/ takrat se je dirkalo le osem dirk in Ferrari se zadnje, Watkins Glena v ZDA sploh ni udeležil).
Wolfgang von Trips in Phil Hill na Nurburgringu leta 1961
Po tem letu je šla kariera Hilla navzdol v slabše ekipe in manj dirk, a vseeno moramo poudariti še nekaj, ni samo osvojil prvenstva 1961 temveč tudi dirko 24 v Le Mansu v letih 1958, 1961 in 1962.
Vsekakor, ko zaslišimo ime Hill je prav, da se spomnimo tudi Phila, prvega svetovnega prvaka Formule ena iz Združenih Držav Amerike, junaka, ki je tiste čase doživel v prvi osebi, jih preživel in umrl naravne smrti, star 81 let. Koliko njegovih kolegov ni doživelo te časti.?
Phil Hill je prvi ameriški svetovni prvak v Formuli 1
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
DisagreeAgree
I allow to create an account
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.