
Na predvečer začetka dirkaškega vikenda v japonski Suzuki so odprta še mnoga vprašanja. Prvenstvo še zdaleč ni odločeno, kajti gre za dirke in z vso gotovostjo velja rek, ki pravi, da je konec, kadar je res konec. Zgodilo se je kar smo napovedali. Na dirkah v Singapurju in v Maleziji se je prvenstvo obrnilo. Iz izenačenega boja s prednostjo Ferrarija in Vettla skoraj celo sezono, se je število točk bistveno nagnilo na stran tako Mercedes Benza, kot Lewisa Hamiltona.
A začnimo z dvomi. Cel teden se sprašujemo o usodi menjalnika na bolidu Sebastiana Vettla. Po trku z Lanceom Strollom je Ferrariju številka 5 kolo gledalo strmo v nebo in vsaj meni ta pogled ni bil všeč. Menjalnik je bil poslan v Maranello na pregled, ga bojda uspešno prestal in naj bi bil uporabljen na japonski dirki. Zakaj dvomim? Ker je bil pregled le zunanji, odprli ga niso, ker bi tako zlomili plombe. Mislim, da bo dokonča odločitev sprejeta po FP2, ko bo bolid tudi naredil določeno število km. Ta menjalnik mora tudi končati sezono, v kolikor se hočejo izogniti kazni. Brez kakršnegakoli dvoma pa verjamem, da je kariera tistega, ki je ocenil menjalnik za brezhiben, od sedaj pa do konca sezone, visi na tanki nitki.
Drugi dvom je pogonski sklop Kimija Raikkonena. Bo ustrezno popravljen brez kazni? Kdaj, če ne zdaj, je pravi trenutek za četrti motor z notranjim izgorevanjem in kar je meni najpomembnejše, kako spraviti Raikkonena med Vettla in Hamiltona? Verjetno je vsakomur jasno, da mora Vettel štartati na zmago, zmago in edino zmago, a drugo mesto Raikkonena bi ogromno doprineslo. Kot sem rekel, situacija v prvenstvu je resna, a še zdavnaj ne zaključena.
A dvome imam tudi pri Mercedesu. Zadnji set pogonskih sklopov so vgradili pred veliko nagrado Italije. Opažam, da ko ni potrebno, vozijo bolid v varnostnem programu. Vettel ima nove elemente, katerih zanesljivost ni še dokazana, a nikoli se ne ve. Tudi padec forme Bottasa ni razveseljiv, a ni tragedija. Zanimivo bo videti obnašanje bolidov in ekip glede na enak izbor gum za naslednjo dirko. Videli bomo v resnici, koliko je Ferrari v resnici nadoknadil zaostanek za Mercedesom na hitrih progah in imeli bomo v mislih, kar se je zgodilo v Italiji.
Dvomi so tudi o vlogi Red Bulla. Pred koga jim bo uspelo potisniti svoja bolida? Tako Riccardo kot Verstappen znata biti nezavedna zaveznika, kot nasprotnika, a nihče ne sme računati nanju. Dvome imam tudi na Force Indijo, njihov lastnik Vijaj Mallya je bil ponovno aretiran, bojda je pral denar skozi ekipo.
Pa še nekaj, morda malce manj opazno ampak potencialno izjemno hudo. Bivši tehnični direktor FIE Marcin Budkowski naj bi podpisal z ekipo Renault, nič čudnega, če ne bi vedel skrivnosti vseh ekip v cirkusu, in verjetno z današnjo tehnologijo ima kar lepo doto dokumentacije na kakšnem flash driveu. Ni več potrebno fotokopirati, kot v času Spygate.
Torej odprtih je še mnogo vprašanj in še obilica dvomov nam bo polepšala prvenstvo, tako na progi kot v boksih. Vsekakor pa ni dvoma, prvenstvo 2017 je vse kaj drugega, kot dolgočasno.
Simon Jazbec @F1.si