Strateški pogled na Singapur

0

Čas je, da podamo naše  predvidevanje pred dirko v Singapurju. Pirelli je objavil izbore, ki so jih podale ekipe in glede na prejšnja leta ter prejšnje dirke lahko sklepamo naslednje. 

Najprej je potrebno imeti v mislih, da vozniki od 13 kompletov pnevmatik izberejo le 10, po enega vsake trdote pa jim avtomatsko pripiše dobavitelj. Nato bomo morali biti pozorni tudi na pnevmatike, ki bodo vrnjene med prostimi treningi (2 fp1, 2 fp2, 2 fp3). Ekipe morajo prihraniti dva kompleta tršega izbora za dirko in prvih deset v Q3 mora vrniti komplet najmehkejših pnevmatik, ter uporabiti tiste iz q2 ( ostali imajo tako na voljo  komplet najmehkejših pneumatik več). Zveni komplicirano, a ni tako hudo.

Izbor gum

Predvidevam, da so pnevmatike nekoliko bolj vzdržljive od lanskih in, da bomo v Singapurju videli strategijo dveh postankov. Izguba časa na postanku je nekje 29 do 30 sekund, seveda brez kakšnih nepredvidenih težav. Prisotnost varnostnega avtomobila je zelo verjetna glede na dejstvo, da gre za ulično dirko. Ker gre tudi za nočno dirko je tudi temperatura nižja od tiste, ki bi bila podnevi, tako asfalta kot zraka. Vremenska napoved pa zaenkrat kaže (ta prispevek pišem teden dni pred začetkom prostih treningov) vsaj za petek možnost dežja, padavine pa so možne celoten dirkaški vikend.

Sedaj pa se lahko posvetimo bolj konkretnim zadevam. Vsi analitiki so se pri objavi izbora pnevmatik za dirkaški vikend v Singapurju osredotočili na tisto, kar so ekipe izbrale ( Ultrasoft gume). Sam bom posvetil pozornost predvsem tistemu, kar določeni vozniki niso izbrali. Predvsem je preseneča izbor Sebastiana Vettla, ki Supersoft  gum sploh ni izbral ( ima le en komplet določenih od prej). Menim, da je njegova strategija  zelo prozorna ( dva stinta na Ultrasoft ,eden na Soft, z mojim osebnim predvidevanjem, da bo srednji stint tisti s Soft gumo). Kimi Raikkonen ima pa po drugi strani izbor pnevmatik tak, kot velika večina ostalih, torej z enim kompletom Soft, dvema Supersoft in desetimi Ultrasoft. Torej dva stinta z Ultrasoft in enim Supersoft. Vettel bi lahko posledično Ultrasoft  menjal po 13/15 krogih, Soft po 30/33 in zadnji komplet Ultrasoft cca 15 krogov pred koncem. Druga možna strategija je posledično postanek po 15/17 krogih, super soft bi morale zdržati cca 25 krogov in z dobrimi 18, z preostalimi Ultrasoft, bi bila dirka zaključena. Lahko se motim, a tri postanke ne vidim kot uspešno strategijo, predvsem zaradi časovne izgube saj, če bolid dobi dodatnih 30 sekund bi moral biti konstantno pol sekunde na krog hitrejši od ostalih, da jih nadoknadi. Vse to ob suhem vremenu in brez varnostnih avtomobilov. Predvidevam pa tudi, da ni voznika, ki bi šel na progo, prvič z rabljeno pnevmatiko in drugič  s pnevmatiko trdote, katere ni preizkusil niti za en krog na prostem treningu.

Poglavje zase sta oba voznika ekipe Mercedes. Lewis Hamilton ima možnost izbire in celo morebitne menjave strategije med samo dirko, z dvema kompletom Soft, dvema Supersoft, ter kompletom Ultrasoft manj. Bottas ima prav na voljo 9 kompletov Ultrasoft, enim Soft in kar tremi Supersoft. Predvidevam, da bo Bottas opravil večino testiranja na Supersoft tudi za Hamiltona, slednji pa je izbral zelo varno in malce konservativno, a zelo modro varijanto (Bottasov izbor imata tudi oba Tora Rossa, verjetno so si vzeli malo več za nastavitve)

Zanimivo je bilo poskusiti razumeti izbor obeh Haasov. Osem Ultrasoft, štiri Supersoft in ena Soft. Bodo mogoče poizkusili prevoziti dva stinta na Super Soft in enega na Ultra Soft?

 Vettel igra zelo velik rizik na tem izboru gum za dirko glede na to, da je šel v diametralno nasprotno stran kot ostali vozniki, ne vem koliko bo ta strategija uspešna. Bo mogoče izbral mogoče bolj ekstremne kote nastavitve? Bomo videli. Ne smemo pozabiti niti na Red Bull, ki je žrtvoval prejšnjo dirko v Monzi, da ima sveže pogonske sklope v Singapurju in ima zelo uravnoteženo šasijo ter standardni izbor pneumatik (pa če pogledamo podatke iz Hungaroringa niso za odpis). Hamilton je previden, pušča si vse možnosti odprte, oba druga voznika pa bosta bolj v službi svojih moštvenih kolegov. A seveda vreme ,varnostni avtomobili in nesreče lahko vse to razmišljanje hitro postavijo na glavo. Videli bomo prav kmalu.

Simon Jazbec

guest
0 Komentarji
Inline Feedbacks
Oglejte si vse komentarje